نرخ سود علی‌الحساب اوراق مشاركت قبلی‌هم 20درصد شد
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش روز سه شنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی بانك مركزی،'سیدعلی اصغر میرمحمد صادقی' اعلام كرد :اشخاصی كه تا قبل از پانزدهم بهمن ماه امسال اوراق مشاركت با نرخ‌های سود كمتر از 20درصد خریداری كرده‌اند،مشروط به موافقت ناشر از تاریخ یاد شده نرخ سود علی‌الحساب اوراق آنها 20 درصد محاسبه و به آنان پرداخت خواهد شد.

این گزارش افزود: بنابراین توصیه اكید داریم ، دارندگان از ارائه اوراق قبلی به بانكها خودداری كنند.

وی با اشاره به سودآوری بالای طرحهای مشمول انتشار اوراق مشاركت گفت: به احتمال بسیار زیاد برخی از طرحها و ناشرین در سررسید نهایی اوراق تا چند درصد سود بالاتر نیز به عنوان سود قطعی پرداخت خواهند كرد.

مدیر كل اعتبارات بانك مركزی افزود: در دهه فجر امسال یكی از ناشرین غیردولتی(شهرداری مشهد)2تا 2.5 درصد بالاتر از سود علی الحساب به دارندگان اوراق خود سود پرداخت خواهد كرد.

میر محمد صادقی همچنین افزود: براساس قانون، بانكهای دولتی، دستگاه های منتشر كننده اوراق مشاركت و شركت‌های وابسته به آنها از خرید دسته اول مشاركت منع شده‌اند، اما خرید آن برای بقیه اشخاص حقیقی و حقوقی منع قانونی ندارد.

وی با اشاره به تقاضای ناشران و استقبال خوب مردم از خرید اوراق مشاركت با نرخ جدید 20درصد اظهار داشت: بزودی چند نوبت اوراق مشاركت جدید عرضه خواهد شد.

مدیركل اعتبارات بانك‌مركزی گفت: تا پایان امسال 175 هزار میلیاردریال اوراق مشاركت و گواهی سپرده عام با نرخ سود حداقل 20درصد منتشر و عرضه می‌شود.

میرمحمدصادقی افزود: 111هزار میلیارد ریال از این اوراق در سه بخش دولت، شهرداریها و بانكها منتشر می‌شود و 63هزار میلیارد ریال هم به صورت گواهی سپرده عام منتشر و عرضه خواهد شد.

اقتصام ** 9123 **1561





:: برچسب‌ها: نیویورک , موسیقی , زنده ,
:: بازدید از این مطلب : 242
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: