چین خواستار برگزاری فوری گفت وگوهای هسته ای غرب با ایران شد
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش منابع خبری در پكن، ' وانگ مین ' معاون نماینده دایمی چین در سازمان ملل متحد روز پنجشنبه در نشست شورای امنیت گفت: همه طرف های ذی ربط باید تدابیر سازنده ای برای آغاز فوری این گفت و گوها و پایدار بودن آن اتخاذ كنند.

وی با تاكید براینكه موضوع هسته ای ایران باید از طریق مذاكراه حل شود، افزود: ایران و طرفین دیگر برای شروع گفت و گوها ابراز آمادگی و تمایل كرده اند و این قابل تقدیر است.

این مقام چینی ابراز امیدواری كرد كه گروه پنج به علاوه یك و ایران بتوانند با اتخاذ تدابیر سازنده و آغاز گفت و گوها در زودترین زمان ممكن اختلافات را كاهش داده و به راه حل مناسب ، جامع و دراز مدت برای این مساله دست یابند.

وی وضعیت خاورمیانه را مورد توجه قرار داد و گفت: جامعه بین المللی باید از صلح و ثبات این منطقه حراست كند.

' وانگ ' همچنین در مورد همكاری بیشتر بین ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی ابراز امیدواری كرد و تصریح كرد كه كشورش در این راستا همواره نقش سازنده ای ایفا خواهد كرد.

وی بار دیگر تحریم ها علیه ایران را ناكار آمد دانست و گفت: هدف اعضای شورای امنیت نباید تحریم باشد، آنها باید موضوع هسته ای ایران را با همكاری و مذاكره حل و فصل كنند.

سخنگوی وزارت خارجه چین نیز عصر دیروز در یك كنفرانس خبری در پكن ضمن انتقاد از غرب تاكید كرد ، پكن به خرید نفت از جمهوری اسلامی ایران ادامه می دهد.

' هونگ لی ' افزود: دولت چین با تحریم های یك جانبه آمریكا مخالف است و آن را برنمی تابد.

آساق ** 275 ** 2100





:: برچسب‌ها: زن , تورنتو ,
:: بازدید از این مطلب : 232
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: