بیش از هشت میلیون نفر از مردم فرانسه زیر خط فقر زندگی می كنند
نوشته شده توسط : breketid

گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از آمار ارایه شده اخیر از سوی ' سازمان ناظر بر فقر و عدم برخورداری اجتماعی ' / ONPES / ، حاكیست ؛ كندی رشد اقتصادی و افزایش بیكاری در جامعه تاثیر چشمگیری بر روی رشد خانوارهای آسیب پذیر و كم در آمد در جامعه فرانسه داشته اشت .

فرانسه به همراه دیگر اعضای حوزه یورو از سالها پیش گرفتار بحران مالی است اما اثرات منفی آن به ویژه ظرف ماههای اخیر در برخی از زمینه ها و شاخص های اقتصادی كشور نمایان تر شده است.

بر اساس این گزارش ، شمار افراد فقیر و آسیب پذیر در جامعه فرانسه ، ظرف ماههای اخیر نیز از رشد سریعی برخوردار بوده است .

افزایش شمار فقیران فرانسه در حالی است كه ' نیكلا ساركوزی ' ، در سخنرانی های انتخاباتی خود مدعی است كه كشورش از بحران مالی خارج شده است .

بر اساس معیارهای تعیین شده در فرانسه ، در آمد كمتر از 954 یورو برای هر نفر ، یك هزار و 431 یورو برای یك زوج و 1717 یورو درآمد در ماه برای یك خانواده سه نفره ، خط فقر محسوب می شود.

' ژروم وینیون ' ، مسوول سازمان نظارت بر فقر نیز می گوید: تحولات چند ساله اخیر در نوع خود نگران كننده بوده و هم اكنون با داشتن 5/13 درصد از جمیعت فقیر دركشور سطح فقر سال 2000 میلادی در جامعه تكرار شده است .

نگرانی ها در زمینه ایجاد اشتغال و بهبود شرایط زندگی در شرایطی افزایش یافته است كه تعداد بیشتری از سرمایه داران این كشور نیز فرار سرمایه ها را در دستور كار قرار داده اند.

' سطح بالای مالیات پرداختی كارفرمایان ' ، ' دستمزد بالای دریافتی كارگران' و بویژه ' گران تمام شدن قیمت محصولات ومواد اولیه مورد نیاز صنایع كشور' ، از جمله دلایل برای خروج سرمایه ها از فرانسه عنوان شده است.

بر اساس آمار ارایه شده ، سالانه حدود یكهزار و 200 نفر از سرمایه گذاران فرانسوی سرمایه های خود را به كشورهای همسایه از جمله ، بلژیك و سوییس كه از سطح مالیاتی پرداختی پایینی برخوردار می باشد ، منتقل می كنند.

این درحالی است كه نرخ بیكاری نیز ظرف ماههای اخیر شاهد رشد روز افزون بوده به نحوی كه ظرف 12 سال اخیر در فرانسه بی سابقه بوده است .

در شرایط حاضر ، حدود 10 درصد از جمعیت فعال فرانسه را بیكاران تشكیل می دهند.

اروپام **1495





:: برچسب‌ها: سفر , نیویورک شهرستان ,
:: بازدید از این مطلب : 214
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : شنبه 12 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: