هر چه سریعتر به فشارها و تحریم علیه ایران پایان دهید
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا، در بیانیه جنبش صلح آلمان با اشاره به تشدید اوضاع در منطقه خاورمیانه و ابراز نگرانی از افزایش فشارها علیه ایران در موضوع هسته ای، تاكید شده است: سیاست های تحریم نفتی و بانكی اعمال شده علیه ایران ناكارآمد و در عین حال دخالتی خطرناك بوده كه موجب تشدید اوضاع در منطقه شده است.

این بیانیه كه به نوشته روزنامه ولت، هزاران متفكر، اندیشمند و شخصیت سیاسی، علمی - دانشگاهی و دهها سازمان فعال در زمینه صلح از آن حمایت كرده اند، خواستار پایان دادن به فشارها و تحریم های اقتصادی علیه ایران شده است.

در بخشی از این بیانیه با مقایسه تحریم نفتی این روزهای ایران و اقدامی مشابه در دهه 50 علیه این كشور، آمده است: در واقع انبار سلاح های اتمی اسرائیل و محاصره نظامی ایران در منطقه از سوی آمریكا از دلایل مهمی است كه ایران را به فكر تقویت ساختار دفاعی اش انداخته است.

صلح طلبان آلمان در بیانیه خود تاكید كرده اند: هر كسی به دنبال این باشد تا از طریق دخالت نظامی به ایران ضربه بزند با این كار خود، دستیابی به هرگونه راه حل مسالمت آمیز و واقع بینانه برای پایان دادن به مناقشه هسته ای را نادیده گرفته است.

جنبش صلح آلمان در این بیانیه همچنین به برخی افراد و گروهها در آمریكا و دنباله روهای ایرانی در تبعید آنها، نسبت به استفاده ابزاری از مناقشه هسته ای برای تحت تاثیر قرار دادن رژیم ایران، هشدار داد.

این بیانیه در ادامه، می افزاید: این ادعا كه فقط جنگ قادر خواهد بود از تبدیل ایران به یك قدرت نظامی اتمی جلوگیری كند، گمراه كننده است و ما قاطعانه آن را رد می كنیم.

صلح طلبان آلمان در بیانیه خود به طور مشخص از رییس جمهور آمریكا خواسته اند، تحریم های نفتی و بانكی علیه ایران را لغو كند و همچنین نسبت به غیرقابل پیش بینی بودن تبعات جنگ با ایران به رژیم صهیونیستی و دیگر جنگ طلبان هشدار دادند.

در این بیانیه همچنین از صدراعظم آلمان خواسته شده تا به صورت رسمی و عمومی مخالفت این كشور با هرگونه تهاجم به ایران را اعلام كرده و اجرای سیاست تشدید تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران را متوقف كند.

جنبش صلح آلمان در پایان بیانیه خود همچنین از دولت آلمان خواست كه به همراه سایر دولت های اروپایی از تشكیل منطقه عاری از سلاح هسته ای در خاورمیانه حمایت كند.

سازمان حقوقدانان آلمان علیه سلاح های اتمی و شیمیایی، گروه پزشكان مخالف جنگ، جامعه دانشگاهیان مخالفین جنگ آلمان، گروه های صلح طلب پروتستان و كاتولیك ها، نمایندگان احزاب چپ آلمان و بسیاری از گروه ها و اندیشمندان و متفكرین از جمله امضا كنندگان این بیانیه هستند.

اروپام** 2051** 1701/1594





:: برچسب‌ها: موسیقی ,
:: بازدید از این مطلب : 242
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: