مراسم جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در دانشگاہ نومل پاكستان برگزار شد
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا، این مراسم كه با ھمكاری مشترك دفتر رایزنی فرھنگی سفارت جمھوری اسلامی ایران در اسلام آباد و بخش اتاق فارسی دانشگاہ نومل و با حضور مسعود حسن خان رییس دانشگاه برگزار شد، شاهد استقبال گرم و پر شمار دانشجویان پاكستانی و خارجی و همچنین اساتید این دانشگاہ بود.

این مراسم با تلاوت آیات قرآن مجید توسط رحیم شریفی قاری اعزامی بین المللی از ایران آغاز شد.

اعضای گروہ تواشیح جمھوری اسلامی ایران كه در دهه مبارك فجر برای اجرای مراسم ھای مختلف در پاكستان حضور داشتند، با قرائت آیات قرآنی و اشعار دینی و مذھبی فضای محفل وحدت آفرین دانشجویان مسلمان پاكستانی و خارجی حاضر در جلسه را معطر كردند.

پس از این برنامه اعضای گروہ ھنری و موسیقی ایران به سرپرستی پیام عزیزی با اجرای سرود و آهنگ های زیبا در وصف پیامبر اكرم ﴿ص﴾ و انقلاب اسلامی ایران حاضران در این مراسم را به وجد آوردند.

پیام عزیزی ھمچنین با تلاوت اشعار علامه اقبال لاھوری شاعر معاصر پاكستان به زبان فارسی و اردو با استقبال خاصی از سوی دانشجویان و اساتید دانشگاہ نومل رو به رو شد.

در پایان این مراسم، دفتر رایزنی فرھنگی جمھوری اسلامی ایران در اسلام آباد به اعضای گروہ تواشیح و ھنری ایران به رسم یادبود ھدایایی را با حضور 'مسعود حسن خان' رییس دانشگاہ نومل، علیدوستی معاون فرھنگی دفتر رایزنی، سلیمان قھرمانی رییس مركز تحقیقات فارسی ایران و پاكستان ، محمود امیر گل رییس خانه فرھنگ جمھوری اسلامی ایران در راولپندی و پدرام میرزایی استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه نومل تقدیم كرد.

مسعود حسن خان رییس دانشگاہ نومل اسلام آباد در پایان با تشكر از حضور روسای نھادھای ایرانی مقیم اسلام آباد ، گروہ تواشیح و ھنری ایران ، جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران را به تمامی ایرانی ها در سراسر جهان تبریك گفت.

استقبال دانشجویان و اساتید دانشگاه نومل از جشن پیروزی انقلاب اسلامی و ایام ولادت حضرت رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) به حدی بود كه دانشجویان در كف سالن به روی زمین نشسته بودند.

آساق ** 1095** 1506





:: برچسب‌ها: سان , انگلستان ,
:: بازدید از این مطلب : 279
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: