لاوروف: روسیه بكارگیری زور برای حل مسایل بین المللی را نمی پذیرد
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا، لاوروف روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره ضمنی به زورگویی ها و مداخله جویی های غرب در مسایل داخلی كشورهای دیگر گفت: مسایل مهم بین المللی باید از راه های صلح آمیز و تشریك مساعی همه كشورها حل و فصل شوند.

وزیر امور خارجه روسیه كه به مناسبت روز دیپلمات ها در روسیه سخن می گفت، خاطر نشان كرد: در شرایط پیچیده و اوضاع پرتنش كنونی جهان، فعالیت های دستگاه دیپلماسی روسیه نیز چند برابر شده است.

وی افزود: روسیه با درك واقعیات جهانی تلاش می كند برتری قانون و دموكراسی در عرصه مناسبات بین المللی حاكم شود.

لاوروف با بیان اینكه مواضع روسیه در سطح بین المللی از مقبولیت بالایی برخوردار است، گفت : البته این واقعیت خوشایند برخی ها نیست و آنها تلاش می كنند ما را تحریك كنند كه موفق نخواهند شد.

خاطر نشان می شود : در حال حاضر تحولات سوریه مهم ترین مساله بین المللی است و آمریكا و متحدان غربی اش در هفته های اخیر بر تلاش های خود برای مداخله در امور داخلی این كشور و ایجاد شرایط و زمینه برای اقدامات نظامی علیه حكومت قانونی 'بشار اسد' افزوده اند.

آمریكا كه در پرونده سیاه خود در یك دهه اخیر حمله به عراق و افغانستان و برجای گذاشتن صدها هزار كشته و مجروح و خرابی های بسیار گسترده در زیرساخت های این كشورها را در كارنامه دارد، همچنان بر طبل جنگ می كوبد و از تروریست ها و خرابكاران در سوریه حمایت می كند.

در همین زمینه ، كشورهای غربی هفته گذشته در شورای امنیت پیش نویس قطعنامه ای را درباره سوریه ارائه كردند كه زمینه را برای مداخله خارجی در این كشور فراهم می كرد، اما این قطعنامه از طرف روسیه و چین وتو شد.

اروپام/2242**518**1609





:: برچسب‌ها: درخت ,
:: بازدید از این مطلب : 263
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: