چین بسته محرک مالی جدید اجرا می‌کند
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ ، موسسه مالی کردیت سوییس اعلام کرد ارزش بسته محرک مالی دولت چین 2 تریلیون یوان معادل 315 میلیون دلار و برابر با نیمی از ارزش بسته محرک مالی این کشور در سال 2008 میلادی است .

بر اساس این گزارش کاهش چشمگیر رشد اقتصادی چین طی ماههای اخیر موجب نگرانی شدید مقامهای ارشد پکن شده است . بر این اساس ، رشد اقتصادی چین در سه ماه نخست 2012 میلادی به کمتر از 8.2 درصد رسیده است که این رقم در سه سال اخیر بی سابقه است .

پیش بینی می شود رشد اقتصادی چین در سه ماه دوم امسال نیز به کمتر از 8 درصد برسد . دولت چین رشد اقتصادی کمتر از 7.5 درصد را برای این کشور در سال 2012 پیش بینی کرده است .

این گزارش افزود ، دولت چین در سال 2008 میلادی نیز برای مقابله با تاثیرات منفی بحران مالی آمریکا بسته محرک مالی 4 تریلیون یوانی اجرا کرد . اعمال محدودیتهای دولت چین برای مقابله با فشارهای تورمی به خصوص در بخش مسکن تاثیر زیادی بر کاهش رشد اقتصادی این کشور داشته است .

برخی کارشناسان اقتصادی نیز بر این باورند که رشد اقتصادی چین در شش ماه دوم امسال بین 8 تا 8.6 درصد خواهد بود . پیش بینی می شود بانک مرکزی چین نرخ ذخیره قانونی بانکی را در سه ماه سوم و چهارم امسال بار دیگر کاهش دهد .

موسسه مالی دوچ بانک آلمان نیز پیش بینی کرد احتمال کاهش نرخ بهره بانکی چین طی ماههای آینده بیش از 50 درصد خواهد بود . موسسه مالی کردیت سوییس نیز پیش بینی کرد رشد اقتصادی چین امسال بین 7.5 تا 8.4 درصد خواهد بود .





:: برچسب‌ها: هندوستان , مدل , فیلم ,
:: بازدید از این مطلب : 186
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: