رییس جامعه شیعیان مسكو: امام خمینی (ره) منادی اتحاد مسلمانان جهان بود
نوشته شده توسط : breketid

بالوغلانف روز جمعه در گفت و گویی با خبرنگار ایرنا خاطرنشان كرد: امروز در بسیاری از نقاط جهان شاهد حركت مسلمانان به سوی رفع اختلافات با یكدیگر هستیم و جهان اسلام این روند را مدیون امام خمینی (ره) می باشد.

وی افزود: امام راحل (ره) خدمات گرانبهایی به مسلمانان جهان كرد و امروز هم عزت و كرامت اسلام، بیداری اسلامی ، اصول گرایی و بازگشت انسانها به هویت اصلی خویش در نقاط مختلف جهان از دستاوردهای این خدمات می باشد.

رییس جامعه شیعیان مسكو، گفت: بدون تردید افكار و اندیشه های رهبر كبیر انقلاب اسلامی در شكل گیری و هدایت حركت های آزادیخواهی در جهان اسلام و منطقه خاورمیانه نقش اساسی داشت و اگر كاخ طاغوت های دست نشانده مانند مبارك، بن علی و قذافی یكی پس از دیگری ویران می شود، از بركت تلاش های امام خمینی (ره) می باشد.

وی خاطرنشان كرد: امام خمینی (ره) نه تنها به شیعیان، بلكه به برادران اهل تسنن نیز خدمات شایان توجهی كرد و با مساعی وی دین اسلام در عصر معاصر پس از دوره طولانی ركود و قرنها حاشیه نشینی جان تازه ای گرفت.

بالوغلانف گفت: ما در روسیه تاثیرات مساعی امام (ره) و انقلاب اسلامی را مشاهده می كنیم و شاهد هستیم كه دولت با احترام با ما رفتار می كند و روابط مسلمانان از جمله برادران اهل تسنن و تشیع گسترش یافته و گرم شده است.

وی افزود: امام (ره) با درك وضعیت و مشكلات تلاش می كرد كه تمام نیروهای مسلمانان را برای مقابله با چالش های موجود متمركز كند و بدون تردید اعلام مساله فلسطین در صدر مسایل كشورهای اسلامی با توجه به عمق مظلومیت مردم این سرزمین، تدبیر سنجیده ای بود كه از طرف معظم له اتخاذ شد.

رییس جامعه شیعیان مسكو خاطرنشان كرد: مردم فلسطین سنی هستند و توجه فراوان امام خمینی (ره) به حل این مساله بهترین گواه بر این واقعیت است كه امام تفاوتی میان شیعیان و سنی ها قائل نبود و می خواست همه در احیای اسلام نقش داشته باشند.

وی گفت: در این شرایط ضروری است كه ما باید راه وی را كه از سوی امام خامنه ای رهبر معظم انقلاب ایران تداوم می یابد، دنبال كنیم و مطمئن باشیم كه نصرت خدا در این عرصه همراه ما خواهد بود.

اروپام/2242**518**‌1506





:: برچسب‌ها: باند , عکس ,
:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 12 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: