درز اطلاعات: از دغدغه امنیتی تا تبلیغ انتخاباتی اوباما
نوشته شده توسط : breketid
کاخ سفید

دولت آقای اوباما می گوید که هرگز دستور نشت عمدی اطلاعات برای منافع سیاسی را نداده است

در پی افشای یک رشته اطلاعات و رویه های کاری محرمانه توسط رسانه های آمریکایی، مجالس نمایندگان و سنای این کشور درز این اطلاعات را تهدیدی برای امنیت ملی دانسته و نگرانی عمیق خود را نسبت به این حوادث با کاخ سفید در میان گذاشته اند.

آنها می گویند هرچند نمی توان به طور کامل از نشت اطلاعات توسط مقام های دولتی جلوگیری کرد اما باید برای کاهش آن کوشید.

نشریه آمریکایی نیویورک تایمز اخیرا رشته گزارش هایی را درباره حملات هواپیماهای بدون سرنشین و حملات ویروسی به برنامه اتمی ایران منتشر کرد که اطلاعات تازه ای را در باره نقش باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در آنها فاش می کرد.

این روزنامه در مورد حملات هواپیماهای بدون سرنشین نوشت فهرست کسانی که باید در این حملات هدف قرار گیرند شخصا توسط آقای اوباما تایید می شود.

به علاوه این روزنامه فاش کرد که یک رشته حملات ویروسی به تاسیسات اتمی ایران در سال های اخیرا با طراحی دولت آمریکا انجام شده است.

اما این افشاگری خشم دو سناتور جمهوری خواه را برانگیخت.

جان مک کین و سکسبی چمبلیس دولت را متهم کردند که عمدا این اطلاعات را از جمله برای بهره برداری سیاسی افشا می کند.

آقای چمبلیس روز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری با اعضای کمیته اطلاعاتی سنا گفت: "فکر کنم لازم به توضیح نباشد که همه ما به شدت از این مساله ناراحتیم که نه فقط درزها رخ داده بلکه رشته بی وقفه ای از آنها طی چند هفته و ماه اخیر از جامعه اطلاعاتی نشات گرفته و قصد ما این است که به این رویه پایان دهیم."

مایک راجرز رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان هم در همین کنفرانس خبری درز تین چنین اسرار دولتی را رویه ای خطرناک خواند: "...و فقط یک حادثه مجزا نیست که ما را اینجا کنار هم جمع کرده بلکه به نظر می رسد یک جریان باشد که درحال بدتر شدن و بیشتر شدن است."

دولت آقای اوباما می گوید که هرگز دستور نشت عمدی اطلاعات برای منافع سیاسی را نداده است.

سخنگوی کاخ سفید این اتهام را بسیار غیرمسئولانه خواند.

آنچه به این درخواست ها وزن بیشتری بخشیده این است که شماری از اعضای برجسته حزب دموکرات در سنا هم به آن پیوسته اند.

از جمله سناتور دایان فاینستان روز پنجشنبه گفت: "این جریان باید متوقف شود، وقتی عده ای می گویند که نمی خواهند با آمریکا کار کنند چون ما نمی توانیم محرم اطلاعات باشیم مساله جدی است وقتی متحدان ما نگران می شوند، وقتی جان ماموری به خطر می افتد یا جان خانواده او به خطر می افتد این یک مشکل است."

این بخش از سخنان خانم فاینساین در اشاره به افشای جزئیاتی از تهدیدهای تروریستی است که توسط خبرگزاری آسوشیتدپرس فاش شده بود.

نیویورک تایمز روز پنجشنبه در گزارشی درباره درخواست رهبران کنگره با لحنی انتقادآمیز نوشت که مخفی کاری هم هزینه هایی دارد که به خصوص در مورد حملات با هواپیماهای بدون سرنشین و حملات فضای مجازی جدی هستند.

به نوشته این روزنامه استفاده از هر دو این سلاح ها مسائل حقوقی، اخلاقی و استراتژیک عاجلی را پدید می آورند. مسائلی که در یک نظام دموکراتیک مستحق بحث و نظارت عمومی هستند.





:: برچسب‌ها: سرگرمی ,
:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: