بهمنی: مطالبات معوق سیستم بانكی 538 هزار میلیارد ریال است
نوشته شده توسط : breketid

'محمود بهمنی' روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این میزان مطالبات بر اساس شرایط اقتصادی كشور ایجاد و این ارقام بلوكه شده است.

وی با اشاره به تحریم بانك مركزی و سایر بانك های كشور، گفت: هر چند این تحریم ها سیاسی است، اما باز هم بسیاری از بانك مركزی انتظاراتی را دارند.

بهمنی در خصوص وضعیت پرداخت تسهیلات به بخش های مختلف اظهار داشت: علاوه بر وجود مطالبات معوق سیستم بانكی باید 15 تا 17 درصد سپرده قانونی ذخیره شود و به همین دلیل باید منابع موجود درصدی از نیازها را پاسخ دهد كه مشكلاتی در این راستا ایجاد شده است.

به گفته وی، در مقابل یك واحد عرضه، چهار واحد تقاضا وجود دارد و به همین دلیل با مشكلات مواجه شده ایم.

وی با اشاره به رشد اقتصادی كشور در سال 89 گفت: رشد اقتصادی كشور با احساب نفت 5.8 درصد و بدون آن 6.1 درصد در شرایط تحریم بوده است.

رییس كل بانك مركزی با بیان آن كه، میانگین رشد اقتصادی جهان در سال مذكور 4.1 بود، اظهار داشت: رشد اقتصادی به دست آمده در ایران با وجود تمام مشكلات در مقایسه با دنیا مطلوب بوده است.

وی اظهار داشت: پیش بینی رشد اقتصادی جهان برای سال جاری میلادی 3.5 درصد است و امیدواریم رشد اقتصادی ایران بتواند از میانگین رشد جهانی بالاتر باشد.

رییس كل بانك مركزی با بیان آن كه، جامعه ایران از لحاظ روانی بسیار حساس است و حتی یك سخنرانی و یا مقاله روی قیمت ها تاثیر می گذارد، گفت: از تمام مسوولان و اقتصاددانان و اساتید می خواهم كه علاوه بر مشاوره های اقتصادی مناسب، دیدگاه های مناسبی را ارایه دهند.

اقتصام** 9141**1319/1594





:: برچسب‌ها: آیفون , شیکاگو , واشنگتن ,
:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: