هنر جواهرسازی آذربایجان شرقی منحصر به فرد است
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی 'ویتانیس' روز جمعه در بازدید از سرای امیر بازار تبریز اعلام كرد: هنر جواهرسازی در تبریز جالب و قابل توجه است, بطوری كه این نوع هنر در كشورهای اروپایی و شمالی وجود ندارد.

وی در بررسی هنر جواهر سازی تبریز تاكید كرد: جواهرات در تبریز طراحی مدرنی داشته و ظرافت زیادی در ساخت آن ها به كار رفته است.

وی افزود: در بازار طلا فروشان جواهرات سنتی و مدرن در كنار یكدیگر و در تمام مغازه ها به چشم می خورد كه نشان دهنده جامع بودن بازار تبریز برای پاسخگویی به تمام سلیقه های علاقه مندان است.

پژوهشگر گروه تحقیقاتی تجاری بامتیك بازار طلای ایران را با كشورهای شمالی مقایسه كرد و گفت: در كشورهای شمالی به دلیل نژاد مردم و سفید پوست بودن آنان بیش از طلا از نقره استفاده می شود.

ویتانیس ادامه داد: هنر جواهر سازی در كشورهای شمالی به نقاشی بر روی جواهر محدود می شود، در حالی كه حكاكی و تراش كاری روی طلا در تبریز چشمگیر و زیباست.

این پژوهشگر با اشاره به اهداف سفر گروه تحقیقاتی بامتیك به ایران گفت: این گروه برای بررسی وضعیت تجاری، تاریخی و فرهنگی كشورهای جاده كهربا به ایران آمده است.

ویتانیس خاطر نشان كرد: سنگ قیمتی كهربا به وسیله یكی از مردان لیتوانی به رم، یونان و كشورهای شرقی رسید كه یكی از اهداف گروه بامتیك بررسی جایگاه این سنگ در ایران است, چرا كه این كشور با توجه به جایگاه و نقش ویژه اش در شاهراه جاده ابریشم و كهربا، بیش از كشورهای منطقه مورد توجه گروه قرار دارد.

پژوهشگر گروه تحقیقاتی تجاری بامتیك جاده كهربا با تاكید بر پتانسیل بالای ایران و آذربایجان شرقی برای تجارت و برقراری ارتباط با كشورهای اروپایی اظهار كرد: گروه رسانه ای و تحقیقاتی بامتیك با پژوهشگران مختلفی در حوزه های تجاری، فرهنگی و تاریخی به ایران سفر كرده و در نظر دارد پس از جمع آوری اطلاعات و تحقیقات با گروه جدید دیگری در شش ماه آینده بار دیگر به ایران سفر كند.

704/587/320





:: برچسب‌ها: زن , درختان , گل ,
:: بازدید از این مطلب : 183
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: