قیمت هر كیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری ها حدود 1500 تومان است
نوشته شده توسط : breketid

'رضا تركاشوند' روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: افزایش قیمت و كمبود نهاده های طیور، هزینه های تمام شده تولید را افزایش داده و این در حالیست كه قیمت این محصول در بازار به صورت چشمگیری كاهش یافته است.

وی با اشاره به عرضه تخم مرغ در بازار با قیمتی كمتر از هزینه های تمام شده تولید اظهار داشت: هم اكنون صنعت مرغ تخم گذار كشور به دلیل تولید مازاد با مشكل جدی مواجه شده است كه ادامه این روند در آینده می تواند به كاهش تولید این محصول منجر شود.

این مقام مسئول با اشاره به این كه،‌ هم اكنون ظرفیت تولید بیش از 900 هزار تن تخم مرغ در كشور وجود دارد، گفت: به رغم آسیب برخی واحدهای مرغداری تخم گذار كه با شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان طی سال 89 رو به رو شدند، در حال حاضر حدود 700 هزار تن تخم مرغ در كشور تولید و به بازار عرضه شد.

وی با اشاره به جوجه ریزی 40 میلیون مرغ تخم گذار افزود: پیش بینی می شود امسال با اصلاح ساختار واحدهای مرغداری و حمایت های دولت حدود 850 هزار تن تخم مرغ در كشور تولید و عرضه شود.

تركاشوند تصریح كرد: هم اكنون صنعت مرغ تخم گذار كشور به حمایت های دولت و مسئولان ذیربط نیازمند است و در این راستا باید دولت برای مازاد تولید برنامه ریزی منسجمی داشته باشد.

وی با اشاره به این كه، هم اكنون عرضه محصول تخم مرغ به بازار بیش از تقاضا است ادامه داد: اجرای مشوق های صادراتی و بكارگیری این محصول در پروسه های فرآوری می تواند باعث افزایش تولید با كیفیت و كاهش ضرر تولیدكنندگان این صنعت شود.

وی اضافه كرد: شرایط تولید با كیفیت و مطلوب باید برای تولیدكنندگان مهیا شود و این امر بدون حمایت های دولت و مسئولان ذیربط محقق نخواهد شد.

اقتصام**9186/1594





:: برچسب‌ها: کنسرت ,
:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 20 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: