900 میلیارد ریال اعتبار در بخش توسعه زیرساخت های كشاورزی گیلان هزینه شد
نوشته شده توسط : breketid

'اردشیر روحی ماسوله' روز شنبه به مناسبت آغاز هفته جهاد كشاورزی در نشستی با خبرنگاران رسانه های گروهی گیلان افزود: اجرای 470 كیلومتر كانال های بتنی، اجرای انتقال آب با لوله به طول بیش از 50 كیلومتر، تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری در سطح 10 هزار هكتار و آبیاری تحت فشار در سطح دو هزار و 700 هكتار از جمله این طرح های زیرساختی است.

وی اظهار كرد: اختصاص این میزان اعتبار برای توسعه زیرساخت های كشاورزی، بی نظیر است و در نیم قرن گذشته بی سابقه می باشد و همین امر، نشانگر توجه دولت به مسائل بخش كشاورزی است.

رییس سازمان جهاد كشاورزی گیلان با اشاره به سال تولید ملی؛ حمایت از كار و سرمایه ایرانی ادامه داد: همچنان كه مسوولان ارشد تاكید دارند اگر كشور بخواهد مستقل بماند و روی پای خود بیایستد راهی جز توجه به بخش كشاورزی و تولیدات آن نیست زیرا این كوتاه ترین و كم هزینه ترین راه برای استقلال و خودكفایی كشور است.

وی شعار امسال هفته جهاد كشاورزی ( از 21 تا 27 خردادماه ) را 'فرهنگ جهادی، تولید ملی، توسعه زیرساخت های بخش كشاورزی' ذكر و بیان كرد: توسعه زیرساخت ها بسیار مهم است و دولت به این بخش توجه خاصی دارد.

رییس سازمان جهاد كشاورزی گیلان خاطرنشان ساخت: ظرف سه سال بذر یك رقم برنج با همت كارشناسان و محققان كشور به رقم گوهر تبدیل شد و این رقم هم اكنون در ردیف برنج های كیفی و كمی قرار گرفته است.

وی افزود: اگر كشاورزان استان های گیلان و مازندران از این رقم ( گوهر) استفاده كرده و به ترتیب 60هزار و 20 هزار هكتار از اراضی خود را به كشت این رقم اختصاص دهند، ظرف دو سال آینده كشور در زمینه برنج خودكفا شده و از واردات برنج بی نیاز خواهد شد.

روحی گفت: اعتبارات خوبی برای بخش مكانیزاسیون در استان گیلان در نظرگرفته شده و 85درصد هزینه اینگونه طرح ها توسط دولت پرداخت می شود.

وی خاطرنشان ساخت: دولت یك هزار و 640 میلیارد ریال اعتبار برای بخش كشاورزی گیلان اختصاص داده و استان با هزینه این مبلغ ظرف چند سال آینده به رونق اقتصادی خواهد رسید.

رییس سازمان جهاد كشاورزی گیلان تصریح كرد: 10 هزار هكتار اراضی شالیزاری استان با نظارت كارشناسان این سازمان تحت پوشش طرح تسطیح اراضی قرار گرفته است.

وی یادآور شد: 95درصد كود برنج تاكنون تامین شده و تهیه كود دیگر محصولات نظیر چای نیز با قیمت آزاد است.

به گزارش ایرنا، استان گیلان 238 هزار هكتار اراضی شالیزاری دارد كه سالانه بیش از یك میلیون تن شلتوك از این اراضی به دست می آید. ك/3

619/695/508





:: برچسب‌ها: موزه , انگور چینی , کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 201
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: