همكاری بانك ها با كمیته امداد امام(ره) اشتغال مددجویان را تسریع بخشیده است
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی كمیته امداد امام خمینی (ره)، مجلس شورای اسلامی پرداخت 20 درصد مانده تسهیلات قرض الحسنه و رشد منابع مزبور به مددجویان كمیته امداد در بودجه سال 91 را به تصویب رساند و در این راستا ،حسین انواری سرپرست و محمد امید معاون اشتغال و خودكفایی این نهاد در نشستی با محمود بهمنی رییس كل بانك مركزی راه های تحقق این بند از مصوبه بودجه سال 91 را بررسی كردند.

انواری در این نشست با بیان اینكه سال گذشته بانك ها همكاری بسیار خوبی با كمیته امداد امام (ره) داشته اند، گفت: این همكاری علاوه بر آثار مفید اقتصادی كه بر زندگی مددجویان داشته است از نظر اجتماعی و فرهنگی نیز تاثیرگذار بوده، اما هیچگاه در مورد این آثار تحقیقاتی صورت نگرفته است.

این مقام مسوول در كمیته امداد(ره) با یادآوری اینكه كاهش گرایش به بزهكاری و اعتیاد از مهمترین آثار اجتماعی است كه در میان مددجویان دیده می شود، خاطر نشان كرد: همچنین افزایش میل به تحصیل در بین مددجویان از آثار فرهنگی مورد توجه است.

در ادامه این نشست، بهمنی نیز با بیان اینكه قرض الحسنه سنتی پسندیده است و اجرای آن باید مورد توجه قرار بگیرد، گفت: برای پرداخت 20 درصد مانده تسهیلات قرض الحسنه، بانك مركزی مانده بانك ها و رشد منابع را به كمیته امداد و به بانك ها برای همكاری با سرعت ابلاغ خواهد كرد، ضمن اینكه بانك مركزی آمادگی خود را برای هر نوع همكاری با كمیته امداد اعلام می كند.

وی با یادآوری اینكه اشتغالزایی در كمیته امداد بسیار حایز اهمیت است، ادامه داد: استغالزایی در كمیته امداد امام خمینی (ره) بسیار مهم، مثبت، تاثیرگذار و ماندگار است و این ایجاد استغال موجب بهبود وضعیت زندگی خانواده ها شده و زندگی آنها را تحت تاثیر قرار می دهد.

رییس بانك مركزی قول مساعد برای اجرای این بند از قانون برنامه بودجه سال 1391 را كه از سوی مجلس شورای اسلامی برای اختصاص بودجه به كمیته امداد تصویب شده است، داد و افزود: تمام 20 درصد منابع ذكر شده به كمیته امداد تعلق خواهد گرفت.

همچنین این مقام مسوول مقرر كرد برای ارزیابی عملكرد، در نشستی مجدد در مهر ماه سال جاری در كمیته امداد حضور یابد.

اجتمام ** 1788 **1580





:: برچسب‌ها: مردم , نیویورک ,
:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: