آزمایشگاههای تخصصی مركز تحقیقات صنایع انفورماتیك در رباط كریم به بهره برداری رسید
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز چهارشنبه در این مراسم گفت: تولید صنعتی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات امروز یكی از اهداف و راهبردهای ما محسوب می شود كه در این عرصه باید سطح دانش، علم و تحقیقات خود را ارتقا بخشیم.

'رضا تقی پور' با تاكید بر تكیه به فناوری های بومی به منظور ترویج و تقویت تولیدات داخلی تصریح كرد: بیانات مقام معظم رهبری در زمینه حمایت از تولیدات داخلی را نباید به مثابه یك شعار ببینیم بلكه باید با سرعت و رعایت زیرساخت ها در زمینه نرم افزاری و سخت افزاری به اهداف بلند خود در این زمینه دست پیدا كنیم.

وی درباره افزایش تولیدات بومی در كشور خاطرنشان كرد: تولیدات داخلی باید صادرات محور باشد و این اصل را باید در تمام تولیدات خود رعایت كنیم.

15 آزمایشگاه یاد شده مربوط به آزمایشگاه تشعشعات آنتن های تلفن همراه، امنیت، گیرنده تلویزیون های دیجیتال، لوازم خانگی، كالیبراسیون، ایمنی تجهیزات برق و الكترونیك، باتری موبایل و نت بوك وEMC است.

همچنین برای آزمایشگاه گیرنده های دیجیتال مبلغ 2 میلیارد تومان و برای آزمایشگاه ایمنی تشعشعات SARیك میلیارد تومان هزینه شده و آزمایشگاه فوق از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تایید نمونه و اعتبارنامه دریافت كرده اند.

مركز تحقیقات صنایع انفورماتیك در سال 1370 به منظور ارتقا و توسعه سطح تكنولوژی ملی، زیر ساخت ها، دانش فنی و كیفیت فرآیندها، خدمات و محصولات تولیدی، وارداتی و صادراتی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، برق و الكترونیك و صنایع وابسته توسط شورای تولید كنندگان صنعت انفورماتیك تاسیس شده است.

در زمان حاضر 53 شركت فعال در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات عضو مركز یاد شده هستند.

تهرام/1914/1556/ 1539





:: برچسب‌ها: سفر , واشنگتن ,
:: بازدید از این مطلب : 186
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: