وزیر امور خارجه ایران عازم افغانستان شد
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا، هدف از سفر صالحی به كابل، شركت در اجلاس منطقه ای در باره آینده افغانستان اعلام شده است.

وزیر امور خارجه ایران در این اجلاس یك روزه مواضع كشورمان را در مورد چگونگی استقرار ثبات و امنیت و توسعه اقتصادی افغانستان تشریح خواهد كرد.

'سید عباس عراقچی' معاون آسیا و اقیانوسیه و مشترك المنافع وزارت امور خارجه ایران صالحی را در این سفر همراهی می كند.

اجلاس منطقه ای كابل در مورد آینده افغانستان امروز (پنجشنبه) با حضور مقامات 13 كشور منطقه ، 12 كشور فرامنطقه ای و نیز 13 نهاد بین المللی برگزار می شود.

'رامین مهمانپرست' سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری روز سه شنبه درباره حضور صالحی در اجلاس منطقه ای آینده افغانستان گفت: برای جمهوری اسلامی ایران دستیابی به راه هایی كه ثبات و امنیت افغانستان را تامین كند، اولویت دارد.

وی افزود: در این اجلاس، كشورهای همسایه افغانستان، برخی كشورهای خارجی كه در منطقه حضور دارند و نیز سازمان های بین المللی شركت دارند.

مهمانپرست با یادآوری حضور جمهوری اسلامی ایران در نشست های بن و استانبول در مورد افغانستان، تصریح كرد: همسایگی ایران و افغانستان باعث شده است خواهان دور شدن ریشه های بحران از این كشور باشیم.

رییس مركز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه درباره موضوعاتی مانند مبارزه با مواد مخدر، افراط گرایی و توسعه مسایل زیرساختی در افغانستان نیز گفت: جمهوری اسلامی ایران خود را متعهد می داند تا افغانستان به صلح، ثبات و امنیت دست پیدا كند و ایجاد ثبات و امنیت در افغانستان را ایجاد ثبات و امنیت در كشور خود می دانیم.

مهمانپرست همچنین در خصوص اینكه آیا نیاز به بسته شدن قراردادی راهبردی میان ایران و افغانستان احساس نمی شود؟ اظهار داشت: زمینه انعقاد قراردادی راهبردی میان ایران و افغانستان وجود دارد و فكر می كنیم در چارچوب همكاری های دوجانبه این موضوع می تواند در دستور كار قرار بگیرد.

دستیار ویژه وزیر امور خارجه اعلام كرد: جمهوری اسلامی ایران خواهان بهترین شرایط برای مردم افغانستان بوده و طبیعی است كه می توانیم بیشترین نقش را در این زمینه داشته باشیم زیرا امنیت افغانستان را با امنیت خود مرتبط می دانیم.

**7378**1368**





:: برچسب‌ها: سنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 191
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: