بحران اقتصادی دامن خودروسازان را در اروپا گرفت
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از منابع خبری فرانسوی، انجمن خودورسازان اروپایی اعلام كرد كه در نتیجه بروز بحران اقتصادی در اروپا، فروش خودروهای نو در دوره یك ساله منتهی به می 2012 میلادی، در سطح كشورهای عضو این اتحادیه، 7/8 درصد كاهش یافته است.

بر اساس این گزارش، در كشورهای عضو اتحادیه اروپا در دوره یك ساله منتهی به می سال 2012 میلادی، در مجموع یك میلیون 606 هزار و 845 دستگاه خودرو فروش رفته است كه نسبت به مدت مشابه سال قبل كاهش چشمگیری دارد.

فروش خودرو در سطح كشورهای عضو اتحادیه اروپا از آغاز بحران اقتصادی در چند سال گذشته، همواره روند نزولی داشته است.

انجمن خودروسازان اروپایی اعلام كرد: در دوره مورد بررسی 8/4 درصد از میزان فروش خودروهای نو در آلمان كاسته شده است و اسپانیا نیز با كاهش 2/8 درصدی در فروش خودروی نو مواجه بوده است.

بر اساس این گزارش در ایتالیا 3/14 درصد از میزان فروش خودروهای نو كاسته شده است و میزان فروش خودروهای نو در میان مردم فرانسه نیز با كاهش 2/16 درصدی روبرو شده است.

انجمن خودرو سازان اروپایی در این گزارش اعلام كرد كه 'فقط در كشور انگلیس در یك سال منتهی به ماه می سال 2012 میلادی میزان فروش خودروهای نو 9/7 درصد بیشتر از سال قبل تر بوده است'.

بر اساس این گزارش، هر چه بحران اقتصادی در كشورهای عضو اتحادیه اروپا محسوس تر بوده باشد، به همان میزان فروش خودروها كاهش بیشتری داشته است.

یونان كه از بحران اقتصادی شدیدی رنج می برد، با ثبت ركورد 3/47 درصدی در كاهش فروش خودروهای نو بیشترین آسیب را به خودرو سازان اروپایی زده است.

پرتغال نیز كه وضعیت اقتصادی مشابه یونان دارد، 5/27 درصد از بازار فروش خودرو را از دست داده است.

اروپام **1495**1545





:: برچسب‌ها: چشم انداز ,
:: بازدید از این مطلب : 196
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: