ملتهای عدالت‌طلب باید با همكاری یكدیگر نظم آینده جهان را طراحی و مستقر كنند
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش روز جمعه خبرنگار اعزامی ایرنا، دكتر 'محمود احمدی‌نژاد' در جریان برنامه‌های سفر به برزیل و در حاشیه اجلاس توسعه و محیط ‌زیست (ریو+20) در دیدار با 'ماهیندا راجاپاكسا' رییس‌جمهوری سریلانكا با اشاره به روابط دوستانه و رو به گسترش جمهوری اسلامی ایران و سریلانكا و روند مطلوب اجرای توافقات میان دو كشور اظهار داشت: باید با تلاش در جهت رفع موانع موجود در مسیر توسعه همكاری‌ها، مناسبات میان دو كشور را تا حداكثر ممكن گسترش و ارتقا دهیم.

رییس‌جمهوری با بیان اینكه امروز كشورهای مستقل در مسیر دستیابی به اهداف خود با فشارهای زیادی از سوی مستكبران مواجه هستند، گفت: آنچه در این راه حائز اهمیت است، اراده‌ها و همت‌ها برای تحقق اهداف متعالی بوده و تحریم‌ها و قطعنامه‌ها هیچ‌ تأثیری در عزم ملت‌ها نخواهند داشت.

وی با بیان اینكه امروز جهان در آستانه تغییر و تحولات بزرگی قرار گرفته و نظم موجود در جهان باید تغییر كند، تصریح كرد: كسانی كه با ایجاد و برقراری نظمی جدید در جهان، حاكمیت و سلطه خود را از دست خواهند داد، مدام هیاهو كرده و علیه ملت‌ها كارشكنی و توطئه می‌كنند.

احمدی نژاد با بیان اینكه مستكبرانی كه صدها سال است اقدام به كشتار و غارت ملت‌ها می‌كنند، امروز رودرروی ملت‌های مستقل قرار گرفته و داعیه‌دار حقوق بشر هستند، خاطرنشان كرد: بهانه حقوق بشر دروغی بزرگ برای توجیه تقابل با ملت‌ها بوده و كسانی كه خود ناقضان اصلی حقوق بشر در جهان هستند، نمی‌توانند داعیه‌دار حقوق بشر برای ملت‌ها باشند.

احمدی‌نژاد همچنین با اشاره به برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران اظهار امیدواری كرد‌ تا با استفاده از ظرفیت‌های این جنبش گام‌های مثبتی به نفع ملت‌ها برداشته شود.

رییس‌جمهوری با تأكید بر لزوم احیای جنبش عدم تعهد و مشاركت همه كشورهای عضو در این مسیر تصریح كرد: اقتدار و اثرگذاری موضوعی نیست كه بخواهد به ملتی هدیه شود، بلكه باید با تلاش و ایستادگی آن را به دست آورده و فرصت‌ها را برای ملت‌های خود فراهم كنیم.

وی با اشاره به اینكه امروز جهان با یك خلاء برای حركتی مستقل مواجه است، گفت: معتقدم جنبش عدم تعهد و ظرفیت‌های موجود در آن توانایی جبران این خلاء جهانی را دارد.

رییس‌جمهوری با بیان اینكه قدرت‌های سلطه‌طلب جهانی به منظور اعمال فشار به ملت‌های مستقل و عدالت‌طلب قصد دارند تا برنامه‌های خود را در قالب طرح‌های جهانی سازی پیاده و اجرا كنند، بر لزوم هوشیاری در برابر اقدامات آنان تأكید و خاطرنشان كرد: متأسفانه امروز از عناوینی همچون حقوق بشر و محیط‌زیست به عنوان بهانه‌ای برای فشار به ملت‌های در حال توسعه استفاده می‌شود، در غیر این صورت اگر مستكبران حقیقتاً دلسوز محیط‌زیست بودند، فناوری‌های خود را در جهت كاهش تولید آلودگی در جهان تغییر می‌دادند.

احمدی‌نژاد با تاكید بر اینكه ایجاد نظمی جدید برای پیشرفت واقعی جهان بسیار لازم است، گفت: البته این نظم هرگز توسط كسانی كه خود به عنوان مجرمان اصلی در اوضاع كنونی جهان بشمار می‌روند، تحقق نخواهد یافت.

'ماهیندا راجاپاكسا' رییس‌جمهوری سریلانكا نیز در این دیدار با تقدیر از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در راستای گسترش روابط و اجرای پروژه‌های بزرگ در سریلانكا خواستار توسعه مناسبات و روابط همه‌جانبه با ایران شد.

وی همچنین با تأكید بر لزوم تقویت جنبش عدم تعهد با توجه به فشارهای مستكبران علیه ملت‌های مستقل گفت: تصدی برگزاری این اجلاس از سوی جمهوری اسلامی ایران می‌تواند موجب تقویت بیش از پیش جنبش عدم تعهد شود.

سیام** 9129**1478 **1561





:: برچسب‌ها: برلین , نیویورک شهرستان ,
:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: