احیای راه ابریشم، توسعه كشورهای واقع در این مسیر را هموار می كند
نوشته شده توسط : breketid

' صادق نجفی ' روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: مسیر جاده ابریشم از مهمترین راه های ارتباط بازرگانی و تجاری بوده و با احیای آن علاوه بر تسهیل روابط تجاری، مناسبات سیاسی و فرهنگی هم گسترش می یابد.

وی به نقش ارزشمند آذربایجان شرقی در مسیر جاده ابریشم اشاره كرد و گفت: وجود كاروانسراهای متعدد عباسی در این استان نشانگر جایگاه ما در این مسیر تاریخی است.

نجفی اظهاركرد: نقش آفرینی مردم آذربایجان در تمام عرصه های داخلی و بین المللی و به خصوص در زمینه اقتصادی نشان از توانایی این منطقه و اثرگذاری در تجارت جهانی دارد.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی گفت: یكی از عوامل موفقیت كشورهای توسعه یافته تلاش برای همراه كردن مردم برای سرمایه گذاری و همكاری با سرمایه گذاران برای پویایی تولید است و ما نیز باید در این خصوص اهتمام بیشتری داشته باشیم.

نجفی از مولفه های موفقیت در عرصه اقتصاد، تجارت و بازرگانی بین المللی را بهره مندی از توانمندی ها و سرمایه های خارجی دانست و افزود: یكی از اهداف این همایش دو روزه تبیین و بررسی شیوه های نوین تجارت و دستیابی به بازارهای جدید است.

وی خاطرنشان كرد: برگزاركنندگان سومین اجلاس جاده ابریشم علاوه بر اهداف یاد شده در صدد فرهنگ سازی برای جذب مشاركت عمومی با سرمایه گذاران است.

نجفی از افتتاح چندین طرح عمرانی با حضور مقامات داخلی و مسوولان كشورهای شركت كننده در اجلاس خبرداد و گفت: برگزاری نشست ها و میزگردهای اقتصادی و سرمایه گذاری بین شركت كنندگان داخلی و خارجی از برنامه های پیش بینی شده است.

وی با اعلام اینكه دومین روز این اجلاس با حضور شركت كنندگان داخلی و خارجی در منطقه آزاد ارس برگزار می شود، افزود: توانمندی های منطقه آزاد ارس برای تجار و بازرگانان و سرمایه گذاران داخل و خارج كشور تبیین خواهد شد.

سومین اجلاس بین المللی بازرگانان جاده ابریشم سوم و چهارم تیرماه جاری با حضور 280 بازرگان از 18 كشور واقع در مسیر جاده ابریشم در تبریز برگزار می شود.

7232/587





:: برچسب‌ها: نیکون , نور ,
:: بازدید از این مطلب : 249
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: