ایران در مقابله با بیابانزایی در رده نخست كشورهای جهان قرار دارد
نوشته شده توسط : breketid

'عباس كارگر' روز شنبه در حاشیه بازدید از پروژه احیا مراتع جنگلی سه قلعه سرایان در خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران افزود: جمهوری اسلامی ایران در امر مقابله با بیابان زایی حرف نخست را در دنیا می زند و خراسان جنوبی نیز از استانهای موفق در این زمینه است.

وی در ادامه از افزایش 500 درصدی اعتبارات بیابانزدایی خراسان جنوبی طی سال جاری نسبت به سال گذشته خبر و ادامه داد: اعتبارات حوزه بیابان در خراسان جنوبی از 600 میلیون تومان در سال گذشته به سه میلیارد تومان در سال جاری افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: 10 درصد اعتبارات بیابان زدایی امسال در كشور به خراسان جنوبی اختصاص یافته است.

او گفت: در اجرای طرحهای بیابانزدایی مشاركت مردم مهمترین عامل موفقیت است لذا اختصاص بودجه به تنهایی كارساز نیست و مدیریت مشاركتی با حضور كارشناسان در عرصه و مردم باید شكل گیرد.

وی به پروژه احیای زمینهای جنگلی و تخریب شده(RFLDL) در سه قلعه شهرستان سرایان اشاره و بیان كرد: این پروژه با همكار مشترك دولت جمهوری اسلامی ایران و صندوق تسهیلات زیست محیطی جهانی GEF و نیز كمكهای فنی اجرایی سازمان خواروبار و كشاورزی ملل متحد 'FAO' در دو استان خراسان جنوبی و كرمان در حال اجرا است.

وی مساحت اجرای این پروژه را 460 هزار هكتار از عرصه های جنگلی و تخریب شده دو استان اعلام و بیان كرد: این پروژه بزرگ مقیاس منحصربفردی است كه در كمترین جای دنیا در حال اجرا می باشد.

مدیركل امور بیابان سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری گفت: این پروژه با هدف احیا زمینهای جنگلی و تخریب شده با تاكید ویژه بر عرصه های تحت فرسایش بادی و خاكهای شور به اجرا درآمده است.

وی افزود: پروژه احیا زمینهای جنگلی از اواخر سال گذشته در دو استان كرمان و خراسان جنوبی آغاز شده و هم اكنون خراسان جنوبی به دلیل همكاری مردم منطقه و انتخاب گروه توانمند كاری در اجرای این پروژه از برنامه جلوتر است.

كارگر اظهار امیدواری كرد، این پروژه و نتایج حاصل از آن به یك مدل موفق برای اجرا در سایر نقاط بیابانی ایران و جهان تبدیل شود.

665





:: برچسب‌ها: هنر , قرمز , آلمان ,
:: بازدید از این مطلب : 248
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: