جام ملت‌های اروپا؛ پیروزی آسان اسپانیا مقابل فرانسه
نوشته شده توسط : breketid
هواداران تیم ملی اسپانیا

هواداران تیم ملی اسپانیا- اسپانیا در کنار آلمان از شانس‌های اصلی فتح جام به شمار می‌رود

اسپانیا با نمایشی چشمگیر فرانسه را ۲ بر صفر شکست داد و مقتدرانه به مرحله نیمه‌پایانی راه یافت.

در سومین بازی مرحله یک‌چهارم پایانی جام ملت‌های ۲۰۱۲ اروپا، شنبه شب (۲۳ ژوئن-۳ تیر) اسپانیا با دو گل ژابی آلونسو (۱۹ و ۹۰) به راحتی از سد فرانسه گذشت و گامی دیگر بسوی تکرار قهرمانی برداشت.

اسپانیا که با تاکتیک ویژه خود یعنی پاس‌های دقیق و کوتاه از همان ابتدا کنترل بازی را در اختیار گرفته بود با بازی روان آندرس اینیستا، ژاوی هرناندز و داوید سیلوا و نفوذهای سسک فابرگاس، که از ابتدا در ترکیب قرار گرفته بود، چند موقعیت برای باز کردن دروازه فرانسه ایجاد کرد که یکی از آنها به گل تبدیل شد.

در دقیقه ۱۹ اینیستا با یک پاس دقیق یوردی آلبا را روانه گوشه سمت راست محوطه جریمه فرانسه کرد و لغزش دبوشی، مدافع فرانسه، به آلبا اجازه داد تا به راحتی توپ را به تیر دوم بفرستد؛ جایی که ژابی آلونسو در فضایی کاملا باز به توپ رسید و با یک ضربه سر دقیق و دیدنی توپ را در خلاف جهت حرکت هوگو لوئیس و گایل کلیشی، دروازه ‌بان و مدافع فرانسه، وارد دروازه کرد.

بازیکنان فرانسه در نیمه نخست کم انگیزه به نظر می رسیدند و تلاش چندانی برای جبران نکردند. فرانسه در نیمه دوم نیز با اینکه چند بار دروازه اسپانیا را تهدید کرد اما نتوانست فرصتی جدی برای تغییر نتیجه ایجاد کند.

ژابی آلونسو

ژابی آلونسو در صدمین بازی ملی خود دو گل زد و اسپانیا را به نیمه نهایی رساند

در مقابل، اسپانیا علاوه بر اینکه در حفظ نتیجه موفق بود، موقعیت‌های بیشتری هم برای افزایش اختلاف گل خلق کرد اما نتیجه بازی تا لحظات آخر همچنان یک بر صفر باقی ماند.

در دقیقه ۹۰، پدرو رودریگز، که دقایقی بعد از شروع نیمه دوم جانشین داوید سیلوا شده بود، با یک حرکت تکنیکی درون محوطه جریمه، از دو مدافع فرانسه گذشت اما آنتونی رویله او را با خطا متوقف کرد و نیکولا ریتزولی، داور ایتالیایی، اعلام ضربه پنالتی کرد.

ژابی آلونسو در صدمین بازی ملی خود، پشت ضربه پنالتی ایستاد و با خونسردی و در خلاف جهت حرکت دروازه‌بان برای دومین بار توپ را وارد دروازه فرانسه کرد.

بدین ترتیب، اسپانیا برای نخستین بار در یک بازی رسمی فرانسه را شکست داد و راهی بازی نیمه پایانی شد.

فرانسه هم که در دو بازی نخست تورنمنت نسبتا قوی ظاهر شده بود، برای دومین بار پیاپی با شکست دو بر صفر زمین را ترک کرد و با جام ملت‌ها خداحافظی کرد.

بازیکنان نامدار فرانسه نظیر فرانک ریبری، کریم بنزما و سمیر نصری (که در نیمه دوم به بازی آمد) در این مسابقه بسیار ضعیف‌تر از حد انتظار بازی کردند و در بیشتر اوقات مقهور بازی کم نقص بازیکنان میانی اسپانیا شدند و فرصتی برای خودنمایی نیافتند.

اسپانیا برای رسیدن به فینال باید چهارشنبه ۲۷ ژوئن از سد پرتغال بگذرد. پرتغالی که در جام جهانی قبلی در یکی از کسل کننده ترین مسابقات آن جام با تک گل داوید ویا مغلوب اسپانیا شد.

آخرین دیدار مرحله یک‌چهارم نهایی نیز یکشنبه شب (۲۴ ژوئن-۴ تیر) بین انگلستان و ایتالیا برگزار خواهد شد. مسابقه‌ای که پیش بینی شده با ۲۵ میلیون بیننده احتمالی، پربیننده‌ترین برنامه تلویزیونی بریتانیا از ابتدای سال ۲۰۱۲ تا زمان انجام این بازی باشد.





:: برچسب‌ها: زنده , د , سیاه و سفید ,
:: بازدید از این مطلب : 252
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: