تونس آخرین نخست وزیر قذافی را به لیبی تحویل داد
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرگزاری فرانسه از تونس، البغدادی المحمودی آخرین نخست وزیر رژیم قذافی كه از ماه سپتامبر در زندانی در تونس به سر می برد، امروز (یكشنبه) به لیبی مسترد شد.

حمدی جبالی سخنگوی دولت تونس در این باره گفت: البغدادی به لیبی مسترد شد و این تصمیم در پی توافق انجام شده میان تونس و طرابلس اتخاذ شده است.

'حماد الجبالی ' نخست وزیر تونس پیشتر تاكید كرده بود كه كشورش 'البغدادی المحمودی' را به لیبی مسترد می كند، حتی اگر رئیس جمهوری تونس با آن مخالفت كند.

'محمد منصف المرزوقی' رییس جمهوری تونس در مصاحبه ای با شبكه تلویزیونی خصوصی تونس 'حنبعل' گفته بود: با وجود توافق تونس و لیبی، در زمان حاضر با تسلیم البغدادی المحمودی به طرابلس مخالف هستم.

وی افزود: نمی توانم برگه تحویل البغدادی المحمودی به طرابلس را با علم به اینكه او ممكن است در لیبی در معرض شكنجه قرار گیرد و حتی احتمال دارد در آنجا كشته شود، امضا كنم.

در سفر اخیر ' عبدالرحیم الكیب' نخست وزیر دولت انتقالی لیبی به تونس دو طرف به توافقی برای تحویل المحمودی به طرابلس دست یافتند.

البغدادی المحمودی ( 67 ساله) هنگام فرار به الجزایر و در جنوب تونس در 21 سپتامبر 2011 بازداشت شد و از آن زمان تاكنون در زندان ' المرناقیه' نزدیك پایتخت تونس بسر می برد.

مترجمام**9041** 1506





:: برچسب‌ها: روز , وابسته به تکزاس ,
:: بازدید از این مطلب : 222
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: