كره جنوبی به دنبال كسب حداقل 10 مدال طلا از بازی های المپیك لندن است
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا، خبرگزاری 'یون هاپ' كره جنوبی روز دوشنبه در گزارشی نوشت: انتظار مسوولان ورزش كره جنوبی این است كه این كشور در پایان بازی های المپیك 2012 لندن در بین 10 كشور برتر ورزش جهان قرار گیرد و بتواند از عنوان گذشته خود در این بازی ها دفاع كند.

به نوشته خبرگزاری 'یون هاپ'، دولت كره جنوبی به شكل بی سابقه ای ورزشكاران خود در رشته های تیراندازی، بدمینتون، جودو و تكواندو را برای بازی های المپیك لندن مورد حمایت قرار داده است.

این خبرگزاری با اشاره به اینكه در هفت دوره گذشته بازی های المپیك، كره جنوبی، شش بار در بین 10 كشور برتر ورزش جهان قرار گرفته است، تصریح كرد: دولت كره جنوبی انتظار دارد، این كشور در رده بندی بازی های المپیك 2012 لندن نیز بتواند بار دیگر در بین 10 كشور برتر قرار گیرد.

به نوشته خبرگزاری 'یون هاپ'، كره جنوبی در بازی های المپیك 2008 پكن موفق شد با كسب 13 مدال طلا در رده هفتم قرار گیرد.

كره جنوبی برای نخستین بار در طول تاریخ این كشور قصد دارد پیش از شروع بازی های المپیك، اردوی آماده سازی ورزشكاران خود را در دانشگاه 'برونیل' شهر لندن در نزدیكی دهكده المپیك محل برگزاری بازی های المپیك 2012 لندن برگزار كند.

دولت كره جنوبی همچنین برای افزایش انگیزه ورزشكاران این كشور، میزان پاداش ورزشكارانی كه موفق به كسب مدال از بازی های المپیك لندن شوند را نسبت به بازی های المپیك 2008 پكن به صورت چشمگیری افزایش داد.

بر این اساس، كره جنوبی میزان پاداش برای كسب مدال برنز را مبلغ 18 میلیون 'وون' (واحد پول كره جنوبی)، مدال نقره را 30 میلیون 'وون' و مدال طلا را 60 میلیون 'وون' اعلام كرد.

یكی از مسوولان كمیته ملی المپیك كره جنوبی گفت: سعی داریم عنوان دهم خود در بازی های المپیك را حفظ كنیم و در این راستا نباید از كشورهای ژاپن، اوكراین، فرانسه و ایتالیا شكست بخوریم.

وی بدون ذكر نام خود در گفت و گو با خبرگزاری 'یون هاپ' كره جنوبی افزود: رقابت ما برای كسب این عنوان، یك روز پس از مراسم افتتاحیه بازی های المپیك لندن آغاز می شود و ما می خواهیم به دیدار نهایی بیشتر رشته ها از جمله تیراندازی، شنا، جودو و شمشیربازی راه یابیم ضمن آنكه انتظار دنیا از كره جنوبی این است كه در ورزش تكواندو، قدرتمند ظاهر شویم و همچون گذشته نتایج خوبی بدست آوریم.

كره جنوبی در 23 رشته بازی های المپیك 2012 لندن نماینده دارد و در این بین از قهرمانانی همچون 'پارك تای هوان' در رشته شنا و 'جانگ می ران' در رشته وزنه برداری برخوردار است.

بازی های المپیك 2012 لندن از 27 ماه جولای تا 12 ماه آگوست در شهر لندن پایتخت انگلیس برگزار می شود.

ورزشی. ** 7132 ** 1589





:: برچسب‌ها: فوتبال ,
:: بازدید از این مطلب : 206
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: