جمهوری آذربایجان و تركیه خط لوله جدید انتقال گاز احداث می كنند
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا ، طبق این قرارداد كه روز گذشته در استانبول به امضا رسید، قرار است با احداث این خط لوله بخشی از گاز مورد نیاز تركیه و برخی از كشورهای اروپایی از میدان گازی شاهدنیز جمهوری آذربایجان تامین شود.

قرارداد احداث خط لوله ترانس آناتولی را ' رونق علی اف' رییس شركت نفت دولتی جمهوری آذربایجان ( سوكار ) و 'محمد كونوك' كفیل ریاست شركت خطوط لوله نفت و گاز تركیه

( بوتاش ) امضا كردند.

به گزارش روز چهارشنبه ' ترند ' نیوز، از طریق خط لوله ترانس آناتولی صادرات بیش از 50 میلیارد متر مكعب گاز در نظر گرفته شده است. به همین منظور تركیه و جمهوری آذربایجان قصد دارند برای صادرات بخشی از گاز مورد نیاز تركیه و كشورهای اروپایی ، ساخت این خط لوله جدید را در مسیر جنوبی آغاز كنند.

طرفین در این پروژه بزرگ انتقال انرژی قصد دارند برنامه ریزی های خود را تا سال 2012 به پایان برسانند و با آغاز عملیات اجرایی، احداث این خط لوله تا پایان سال 2017 به پایان برسد.

بر اساس امضای این قرارداد احداث خط لوله 56 اینچی در چهار مرحله از طریق باكو - تفلیس - قارص به تركیه و از طریق یونان - بلغارستان به اروپا منتقل می شود.

ظرفیت این خط لوله قرار است در سال 2020 به 16 میلیارد متر مكعب، در سال 2023 به 23 میلیارد متر مكعب و در سال 2026 به 31 میلیارد مترمكعب در سال افزایش یابد.

گفتنی است رییس جمهوری آذربایجان دو روز پیش برای شركت در نشست سازمان همكاری های اقتصادی دریای سیاه عازم تركیه شد و پس از امضای این قرارداد شب گذشته به باكو بازگشت.

خاورم/1108**‌1506





:: برچسب‌ها: ماکرو ,
:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: