نشست سرمایه گذاری در افغانستان با حضور ایران در هند آغاز شد
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا، در این همایش كه از سوی كنفدراسیون صنعت هند و با همكاری دولت های این كشور و افغانستان تدارك دیده شده، راهكارهای تشویق سرمایه گذاری بخش خصوصی كشورهای همسایه برای هدایت سرمایه های خارجی و ایجاد فرصت های تازه در بخش های مختلف افغانستان بررسی می شود.

در آغاز كار این همایش، وزیران خارجه هند و افغانستان بر اهمیت همكاری های اقتصادی به عنوان راهكار توسعه منطقه بویژه در افغانستان تاكید كردند.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد تجاری و صنعتی چابهار كه سرپرستی هیات اقتصادی جمهوری اسلامی را برعهده دارد به خبرنگار ایرنا گفت: این همایش كه به دعوت وزارت خارجه هند برنامه ریزی شده، فرصت بسیار مناسبی است كه بتوانیم در راستای توسعه فعالیت های اقتصادی و ترانزیتی ایران و پیوند هند به افغانستان از طریق كشور مان و چابهار این كار را انجام دهیم.

شهباز یزدانی افزود: در این كنفرانس از فرصت ایجاد شده برای ایجاد ارتباط بیشتر و نزدیك تر بین تجار و بازرگانان و اعضای هیات دولتی كشورهای شركت كننده و جمهوری اسلامی ایران استفاده خواهد شد.

وی گفت: ایران با دعوت از سرمایه گذاران هندی برای مشاركت در پروژه های چابهار و همچنین طرح مسایل ترانزیتی و تجارتی بین دو كشور، می توانیم نقش پررنگ این بندر را برای اتصال هند به افغانستان را نشان دهیم.

در این اجلاس كه نمایندگان سازمان های سرمایه گذاری و تجارت افغانستان نیز حضور دارند، شرایط سرمایه گذاری بخش خصوصی و دیگر مسایل متقابل در زیرگروه های مربوطه، مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

آساق ** 589**1516





:: برچسب‌ها: عکس ها ,
:: بازدید از این مطلب : 261
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: