ابزارهنر بهترین قالب برای به تصویر كشیدن بیداری اسلامی درجهان است
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا،'سیدمحمدحسینی'شامگاه شنبه در آیین رونمایی از 'مجموعه مستند انقلاب های بدون مرز' در تالار سوره حوزه هنری ضمن قدردانی از سازندگان مستند 'انقلاب بدون مرز' اظهارداشت: این اقدام كه در شبكه یك سیما صورت گرفته، بسیار شایسته است و باید از نقش آفرینان چنین حماسه بزرگی قدردانی كرد.

وی افزود: بیداری اسلامی جریانی است كه می‌توان درباره آن آثار فاخر و ارزشمند بسیاری ساخت و ما باید در این حوزه به دنبال سوژه‌های جدید و نوینی باشیم.

حسینی یادآور شد: پس از تاكیدات مقام معظم رهبری اقدامات شایسته و خوبی در حوزه بیداری اسلامی صورت گرفته كه در همین راستا می‌توان به تولید همین مستند اشاره كرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه اظهار داشت: خوشبختانه بعد از نشستی كه با نخبگان برگزار كردیم، امروز شاهد تولید آثار خوبی بودیم.

حسینی خاطرنشان كرد: ساخت آثار این چنینی با موضوع بیداری اسلامی می‌تواند نگاه افراد را دگرگون كند.

به گفته وی در حال حاضر به دلیل الگوبخش و الهام بخش بودن انقلاب اسلامی شاهد تبلیغات بسیاری علیه جمهوری اسلامی از سوی دشمنان هستیم.

عضوكابینه دولت دهم تصریح كرد: ما باید از دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران استفاده كنیم. در این مسیر حركت‌های نمادینی آغاز شده و در این مسیر ما می‌توانیم تغییرات مبنایی هم داشته باشیم. آن هم در مقطعی كه كشورمان با تحریم‌های جدی روبرو است و این تحریم‌ها به حدی شده كه حتی در دوران جنگ هم كم سابقه می نمود.

وی افزود: این تحریم‌ها به این دلیل است كه دشمنان جمهوری اسلامی ایران حلقه محاصره را هر روز بر ما تنگ‌تر كنند، لذا در چنین موقعیت و شرایطی ساخت آثار متنوع درباره بیداری اسلامی بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی كشور در ادامه با بیان اینكه هنر بهترین قالب برای نشان دادن موضوع بیداری اسلامی و انقلاب های مردمی در منطقه و جهان اسلام است، اظهار داشت: هنر جاذبه‌های بسیاری دارد و تاثیرگذاری و ماندگاری آن هم بیشتر است.

وی گفت:با نگاهی به كشورهای دیكتاتور متوجه می‌شوید كه چگونه پادشاهانی انتخاب می‌شوند كه متوسط سن آنها 75 سال است. خوشبختانه امروز تزویرهای دیكتاتورها مشخص شده است و ما می‌توانیم با بهره بردن از هنرهای مختلف و هنرمندان ایران درباره موضوع بیداری اسلامی كار كنیم و همه را در این مسئله شریك كنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاكید كرد: باید هم اكنون واقعیت‌ها را در قالب هنر نشان داد. در این راستا اهالی فكر، اندیشه و قلم مسوولیت سنگینی بر دوش دارند و این رسالت خطیری است كه می‌توان با ساخت فیلم‌های متعدد مستند به موضوع بیداری اسلامی پرداخت.

حسینی باد آور شد: در این مسیر خوشبختانه حركت مردمی نیز آغاز شده و باید اقدامات زیادی انجام داد تا بتوانیم واقعیت را به مردم دنیا معرفی و تبیین نماییم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: ساخت مستند 'انقلاب بدون مرز' در شبكه یك سیما نتیجه زحمات همكارانی است كه در این شبكه فعالیت می‌كنند، واقعیات جنگ 33 روزه باید به تمام جهانیان گفته شود و این میسر نمی‌شود مگر اینكه برنامه‌های تاثیرگذاری در این باره ساخته شود.

به گفته حسینی امروز دنیا مشتاق است و باید این مسئله را به جهانیان نشان داد. در چنین موقعیتی اهالی فرهنگ و هنر رسالت خطیری در ارتباط با بیداری اسلامی بر عهده دارند.

وی خاطرنشان كرد: مستند 'مهار نشده' و فیلم 'قلاده‌های طلا' نیز نشانگر اتفاقات پشت صحنه هستند و دست‌هایی را نشان می‌دهند كه چگونه منجر به بروز برخی وقایع شدند. ساخت چنین آثاری تاثیر بسیاری دارد و در نبرد حق و باطل، مسلماً حق بر باطل پیروز می‌شود.

مراسم رونمایی از 'مجموعه مستند انقلاب های بدون مرز' شامگاه شنبه با حضور سید محمد حسینی 'وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی و جمعی از مسوولان فرهنگی و هنری و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی در تالار سوره حوزه هنری برگزارشد.

1592

فراهنگ**1355**





:: برچسب‌ها: آبی , سیاه , کلیسا ,
:: بازدید از این مطلب : 241
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: