جانشین مدیر رادیو گفتگو: تصمیمی برای افزایش زمان برنامه‌ها نداریم
نوشته شده توسط : breketid

'ابوالفضل نوروزی' روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با بیان اینكه این شبكه رادیویی وارد هفتمین سال فعالیت خود شده است، افزود: رادیو گفتگو همواره سعی كرده است محلی برای تضارب افكار و آرا موجود در جامعه در عرصه‌های مختلف باشد.

وی با تاكید بر اینكه برنامه‌ها و مناظره‌های سیاسی این شبكه با استقبال خوبی در بین نخبگان اجتماعی و سیاسی رو به رو هستند، افزود: حضور چهره‌ها و فعالان سیاسی با گرایش‌های مختلف در برنامه‌ها سبب شده است تا برنامه هایی كه با محوریت سیاست ساخته می‌شوند، در این شبكه بیشتر دیده شود.

نوروزی اضافه كرد: برای نمونه برنامه 'بدون خط خوردگی' این شبكه همواره موضوعات چالشی در حوزه های سیاسی، بین الملل و اقتصادی را مورد توجه قرار داده است.

وی افزود: برای نمونه در بخش مناظره‌های سیاسی حتی از گروه‌های اصلاح طلب كه در چارچوب گفتمان انقلاب اسلامی و قانون اساسی فعالیت می كنند، در برنامه‌ها دعوت می‌شود كه این رویكرد فضای باز و مناسبی را برای مباحث جدی ایجاد كرده است.

جانشین مدیر شبكه رادیویی گفتگو اظهار داشت: بازخورد محتوای مناظره‌ها و گفت و گوهای انجام شده در برنامه‌های این شبكه در مطبوعات و پایگاه‌های خبری یكی از شاخص‌هایی است كه نشان می‌دهد، برنامه‌های این شبكه دیده می‌‌شوند.

نوروزی با تاكید بر اینكه مناظره‌های این شبكه رادیویی با محوریت ابهام‌زدایی صورت می‌گیرد، افزود: ورود به عرصه‌های مناظره یكی از تنگناهای این شبكه است و تلاش برای شكل‌گیری یك مناظره آن هم در محیط رسانه مشكل است.

وی گفت: اینكه مناظره‌ای با رعایت اخلاق، چارچوب نظام و گفتمان صحیح برگزار و مطالب بدون تخریب و حاشیه بیان شود، كار ساده ای نیست.

نوروزی با بیان اینكه‌ استقبال مسوولان و صاحب نظران برای حضور در برنامه‌های مناظره محور نسبت به گذشته بهتر شده است، گفت: هرچند در ابتدای راه در انجام گفت و گو با مسوولان اقتصادی كشور با تنگناهایی رو به رو بودیم اما اكنون این وضیعت بهبود یافته است.

جانشین مدیر شبكه رادیویی گفتگو در عین حال افزود: مناظره‌های سیاسی به دلیل آنكه یك چارچوب سیستماتیك و حزبی وجود ندارد، بیشتر شخص محور است و به همین خاطر تقابل ها در این نوع گفت و گو ها كمی سخت‌تر از دیگر عرصه‌ها است.

نوروزی تاكید كرد:عنوان 'مناظره' كار را برای تولید این برنامه سخت كرده است زیرا مهمانان و مدعوین تصور می‌كنند كه مناظره به مفهوم رایج آن در جامعه است و به همین خاطر استقبال از این نوع برنامه‌ها با شیب ملایمی در حال افزایش است.

وی اظهار داشت: سعی بر این است در برنامه‌های دیگری كه اسم مناظره را ندارد، گفت ‌و گوهای صریحی شكل گیرد و در این راستا برنامه‌هایی از جمله 'بدون خط خوردگی'، ' رصد ' و 'گفت و گوی روز' تولید و پخش می‌شوند.

مدیر جانشین شبكه رادیویی گفتگو یادآور شد: برنامه‌های این بكه رادیویی هر روز از ساعت 14 تا 24 پخش می‌شود و از آنجا كه روی موج 'اف ام' ردیف 5/103 قرار دارد، در سطح استان تهران قابل دریافت است..

نوروزی در پاسخ به اینكه حجم مخاطبان این شبكه رادیویی چند درصد است، گفت: از آنجا كه بیشتر نخبگان و مسوولان مخاطب این شبكه رادیویی هستند، سنجش تعداد آنان از طریق نظرسنجی عمومی امكانپذیر نیست.

وی در ادامه با اشاره به تغییر فركانس این شبكه در شهریورماه سال گذشته اظهار داشت: رادیو گفتگو قبلا در ادامه رادیو سلامت برنامه پخش می‌كرد اما تغییر موج شبكه رادیو گفت و گو كه شهریور سال گذشته روی داد، سبب ریزش مخاطبان شد.

نوروزی با تاكید بر اینكه دریافت نشدن فركانس این شبكه از طریق سیستم ست آپ باكس نیز سبب شده تا برخی از مخاطبان توانند به آن دسترسی داشته باشند،‌ گفت: سعی شده است محتوای برنامه‌های این شبكه از طریق رسانه‌های دیگر از جمله روزنامه و سایت‌های خبری منتشر شود.

جانشین مدیر شبكه رادیویی گفتگو با بیان اینكه تا قبل از شهریور پارسال سه درصد از مخاطبان رادیو، شنونده این شبكه رادیویی بوده اند، گفت: بنا داریم برنامه‌های جدیدی به جدول پخش اضافه كنیم كه می‌توان به برنامه '‌رهنما' ویژه بررسی اندیشه‌های امام راحل اشاره كرد.

نوروزی درباره افزایش زمان پخش این شبكه نیز گفت: مسوولان رادیویی بر این باروند كه رادیو‌های تخصصی باید كیفیت را مد نظر قرار دهند و با افزایش ساعت كیفیت آنها كاسته می‌شود و به موضوعات عمومی ورود می كنند كه با سیاست های این شبكه ها در تعارض است.

وی با یادآوری اینكه حدود 9 ماه است كه حجم ساعات این برنامه از 6 ساعت به 10 ساعت در روز رسیده است، گفت: حدود نیمی از برنامه های این شبكه تولیدی است و اما برنامه‌های مربوط به رویدادهای روز دنیا كه متكی به تحولات سیاسی و گفت و گوهای روز باشد، به صورت زنده پخش می شوند.

جانشین مدیر رادیو گفتگو تاكید كرد: داشتن برنامه‌های تولیدی سبب مدیریت بهتر جدول پخش می‌شود ضمن آنكه این برنامه‌ها از نظر كیفی نیز بهتر از برنامه‌های زنده هستند.

فراهنگ 2025**1588





:: برچسب‌ها: باند , دوچرخه , نقاشی های دیواری ,
:: بازدید از این مطلب : 231
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: