قائم مقام وزارت خارجه پاكستان بارهبران جدایی طلب كشمیر در دهلی نو دیدار كرد
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا، 'جلیل عباس جیلانی' كه روز سه شنبه برای انجام گفتگوهای دو روزه با همتای هندی خود 'رانجان ماتهای' وارد دهلی نو شده بود، بطور جداگانه با رئیس جناح میانه روی كنفرانس حریت 'میرواعظ عمر فاروق' و رئیس جناح تندروی این سازمان 'سید علی شاه گیلانی' و همچنین رئیس جبهه آزادیبخش جامو و كشمیر 'یاسین ملك' دیدار و با آنان در مورد موضوع كشمیر و روند گفتگوهای صلح بین هند و پاكستان تبادل نظر كرد.

سفیر جدید پاكستان در هند 'سلمان بشیر' نیز در این گفتگوها حضور داشت.

كارشناسان امور سیاسی هند دیدار 'جیلانی' با رهبران جدایی طلب كشمیر را به عنوان یك حركت دیگر پاكستان در جهت تحریك هند قبل از برگزاری گفتگوها بین این دو كشور در سطح قائم مقام وزارت خارجه تلقی كرده اند.

هند سال گذشته نسبت به دیدار خانم 'حنا ربانی كهر' وزیر خارجه پاكستان با رهبران هر دو جناح كنفرانس حریت بلافاصله بعد از ورود به دهلی نو برای انجام گفتگو با همتای هندی خود 'اس.ام. كریشنا' اعتراض كرد ولی اسلام آباد این اعتراض هند را درپی دیدار 'جیلانی' با رهبران جدایی طلب كشمیر نادیده گرفته و موضع خود را در قبال كشمیر تكرار كرد.

هند از جانب خود از پاكستان خواسته است كه اقدامات بیشتری را در رابطه با تروریسم ناشی از خاك این كشور انجام دهد.

دهلی نو، بااینحال تصریح كرده است كه اجازه نخواهد داد خطر تروریسم مانع از ادامه گفتگوها بین هند و پاكستان شود.

'جیلانی'، بلافاصله بعد از ورود به دهلی نو اعلام كرده است كه از سوی دستگاه رهبری پاكستان مامور پیشبرد گفتگوهای صلح با هند شده است و نسبت به انجام گفتگوهای سازنده با همتای هندی خود 'رانجان ماتهای' امیدوار است.

ولی گفته می شود كه وزارت خارجه هند از دیدار وی با رهبران جدایی طلب كشمیر راضی نیست.

قائم مقام وزارت خارجه پاكستان به خبرنگاران گفت: بگذارید به شما بگویم كه من حامل یك پیمام حسن نیت، صلح و سعادت از سوی مردم پاكستان به مردم و دستگاه رهبری هند هستم. من نسبت به انجام گفتگوهای بسیار سازنده با رانجان ماتهای قائم مقام وزارت خارجه هند امیدوار هستم.

وی همچنین گفت: ما در طول گفتگوهای خود با یكدیگر در مورد صلح و امنیت، جامو و كشمیر و تروریج تبادلات دوستانه بین هند و پاكستان تبادل نظر خواهیم كرد.

'میرواعظ عمر فاروق' رئیس جناح میانه روی كنفرانس حریت بعد از دیدار با جیلانی، به خبرنگاران گفت: جای بسی تاسف است كه هیچ پیشرفتی در رابطه با موضوع كشمیر حاصل نشده است و هیچ كاری علیرغم انجام چندین دور گفتگوها بین هند و پاكستان انجام نگرفته است.

'ریاض اكبر' سخنگوی جناح تندروی كنفرانس حریت نیز به خبرنگاران گفت كه 'سید علی شاه گیلانی' به قائم مقام وزارت خارجه پاكستان گفت كه گفتگوهای اسلام آباد با دهلی نو به جایی نخواهد رسید.

بااینحال، 'میرواعظ' از استمرار گفتگوها بین هند و پاكستان به منظور ایجاد جو دوستانه ای برای حل موضوع كشمیر حمایت كرد.

وی گفت: ما از ادامه گفتگوها بین هند و پاكستان حمایت می كنیم چون انجام این گفتگوها برای ایجاد اعتماد متقابل بین دهلی نو و اسلام آباد ضروری است، ولی حضور كشمیری ها در گفتگوهای مربوط به كشمیر موضوع مهمی است كه تاكنون محقق نشده است.

'میرواعظ' گفت كه 'جیلانی' از رهبران كنفرانس حریت دعوت كرد كه در سپتامبر یا اكتبر سال آتی از پاكستان دیدن كنند.

آساق ** 2164 ** 589**1565





:: برچسب‌ها: غذا , نیویورک , آب ,
:: بازدید از این مطلب : 275
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: