گزارش الاهرام ازمطالبات ملت مصر از رییس جمهوری جدید این كشور
نوشته شده توسط : breketid

این روزنامه روز چهارشنبه در این گزارش، به آینده دمكراسی در مصر و جایگاه طیفهای مختلف دینی و سیاسی در این كشور پرداخته است.

روزنامه در گزارش امروز خود به جایگاه سیاسی و آزادیهای مدنی درخواستی 'قبطیها' و آینده فعالیتهای آنان در سایه ریاست جمهوری جدید این كشور اشاره كرده و به نقل از ' امیر رمزی ' مشاور دادگاه استیناف قاهره نوشت كه قبطیهای مصر همواره از آینده خود نگران هستند، اما سیاست جدید كشور مبتنی بر آزادی سیاسی و مدنی طیفهای مختلف در این كشور بنا شده است.

وی در ادامه تاكید كرد كه دولت جدید مصر تلاش دارد جایگاه قبطیها و دیگر مذاهب را در قانون اساسی جدید كه توسط پارلمان تصویب خواهد شد ، مشخص كند.

به گفته رمزی، بطور یقین قانون اساسی جدید مصر آزادیهای دینی و سیاسی بیشتری به این دسته از گروهها اعطا خواهد كرد و از آنان در پستهای حكومتی بر اساس بافت جمعیتشان استفاده می كند.

الاهرام همچنین به نقل از 'كمال زاخر' یكی از فعالان سیاسی وابسته به گروه دینی قبطیهای مصر نوشت: ما به عنوان قبطی به مسایل سیاسی مصر نگاه ویژه ای داریم و زمان آن فرا رسیده تا از دریچه تك حزبی به مسایل مملكتی پرداخته نشود تا زمینه فعالیت سایر طیفها فراهم شود.

از سوی دیگر این روزنامه به نقل از یك فعال سیاسی كه در امر حقوق بشر در مصر فعالیت می كند، نوشت: دیدگاه 'نجیب جبراییل' رییس سازمان 'اتحادیه دفاع از حقوق بشر مصر' این است كه دولت باید زمینه قرار دادن آزادایهای مدنی و سیاسی در قانون اساسی جدید مصر را پیگیری كند، تا اجازه وقوع هرگونه انحراف در آن بوجود نیاید.

وی همچنین خواستار تعیین و انتخاب یك نماینده از قبطیها به عنوان معاون رییس جمهوری آینده مصر شد تا دیگر درگیریهای مذهبی میان طیفهای مختلف در این كشور بوقوع نپیوندد.

'اندریه زكی' رییس یك گروه از قبطیهای مصر تاكید می كند كه قبطیها با گرایشهای مختلف در بافت جامعه مصر حضور دارند و خواسته اصلی ما مانند دیگر شهروندان مصری ، رعایت حقوق بشر و اعطای آزادیهای مدنی و سیاسی بیشتر در لوای دولت جدید می باشد.

وی تاكید كرد كه خواست واقعی تمام ملت مصر اعم از مسلمان تا مسیحی، برقرای امنیت ملی و تلاش برای بهبود وضع اقتصادی كشور است و 'محمد مرسی' رییس جمهوری تمام مصریها می باشد .

الاهرام در ادامه این گزارش افزود كه بیشتر قانونگذاران مصری نسبت به اجرای عدالت سیاسی و رعایت بسیاری از قوانین مربوط به حقوق بشر توسط رییس جمهوری جدید این كشور خوشبین هستند.

قانونگذاران مصری بر این عقیده هستند كه دیدگاههای مرسی در مورد گروههای مختلف دینی مثبت و نسبت به خواست آنان احترام خواهد گذاشت .

خاورم**1385**1651





:: برچسب‌ها: اسکاتلند , سفید , خانواده ,
:: بازدید از این مطلب : 236
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: