فدرر باز هم مارى را ناکام گذاشت
نوشته شده توسط : breketid
راجر فدرر

اندى مارى اسکاتلندى مغلوب قدرت، تکنیک و تجربه برتر راجر فدرر قهرمان سوئیسى شد که در ٣١ سالگى بهترین تنیس ممکن را در زمین چمن ویمبلدون ارائه داد

با وجود تمام شور و هیجان مردم و رسانه هاى بریتانیا در دو روز گذشته و تب اندى مارى که کشور را فرا گرفته بود او در آزمون نهائى مردود شد و نتوانست پس از ٧٦ سال اولین بریتانیایى باشد که قهرمان یک گران اسلم مى شود.

این بار هم اندى مارى اسکاتلندى مانند فینال جام آزاد آمریکا و استرالیا مغلوب قدرت، تکنیک و تجربه برتر راجر فدرر قهرمان سوئیسى شد که در ٣١ سالگى بهترین تنیس ممکن را در زمین چمن ویمبلدون ارائه داد.

رسیدن اندى مارى به فینال ویمبلدون این نوید را مى داد که او مى تواند به انتظار هموطنانش پایان دهد اما کارشناسان بى طرف تنیس و حتى بریتانیایى هاى منصف تر معتقد بودند که او کارى بسیار مشکل و شاید غیرممکن در پیش دارد. چهار ستى که او در برابر فدرر بازى کرد نشان داد که این کارشناسان حق داشتند.

در آغاز ست اول فدرر برخلاف انتظار لرزان ظاهر شد و اولین گیم خود را به مارى باخت که کمک بزرگى به اعتماد به نفس بازیکن بریتانیایى بود. اما برترى مارى دوامى نداشت و او در گیم چهارم سرویس گیم خود را به فدررى که تمرکز خود را بازیافته بود باخت و بازى متوازن شد.

این توازن در حالى که به نظر مى آمد فدرر در موقعیت بهترى قرار دارد و بهتر بازى مى کند تا گیم هشتم که گیم کلیدى این ست بود ادامه داشت. در این گیم که سیزده دقیقه طول کشید بازیکن سوئیسى چندین موقعیت داشت که سرویس گیم مارى را ببرد اما دفاع جانانه مارى این اجازه را به او نداد.

در مقابل این مارى بود که در گیم بعد سرویس فدرر را شکست و پنج بر چهار جلو افتاد. مارى گیم بعد را هم برد و ست با نتیجه شش بر چهار در میان شادى پانزده هزار تماشاگر حاضر در زمین مرکزى ورزشگاه ویمبلدون از جمله دیوید کمرون نخست وزیر بریتانیا نصیب او شد.

"مردم بریتانیا امسال پس از ٧٦ سال انتظار در قسمت دوبل مردان یک قهرمان، جاناتان مرى، پیدا کردند، اما براى قهرمانى در قسمت انفرادى باید باز هم انتظار بکشند"

آنچه که در ست اول جالب توجه بود اشتباهات دور از انتظار فدرر بخصوص در گیم نهم بود که این موقعیت را براى مارى به وجود آورد تا برنده ست اول شود و با روحیه اى قوى و با اعتماد به نفس ست دوم را آغاز کند.

در ست دوم هردو بازیکن دقیق تر و کم اشتباه تر ظاهر شدند و تنیسى در سطح بسیار بالا ارائه دادند. در این ست مارى فرصت هاى متعددى داشت که سرویس گیم فدرر را بشکند اما مقاومت جانانه فدرر این فرصت را به او نداد.

اما در گیم دوازدهم ست دوم فدرر نشان داد که چرا شانزده بار قهرمان گران اسلم از جمله شش ویمبلدون شده و در حالى که همه فکر مى کردند سرنوشت ست با تاى بریک تعیین خواهد شد با ارائه یک بازى درخشان و بدون آنکه اشتباه سرنوشت سازى از مارى سربزند گیم مارى را برد و ست با نتیجه هفت بر پنج از آن فدرر شد.

در اواخر گیم سوم ست سوم ابر سیاهى که آسمان ویمبلدون را پوشانده بود باریدن آغاز کرد و بازى براى سى و نه دقیقه قطع شد. وقتى بازیکنان بازگشتند سقف زمین مرکزى بسته شده بود که قاعدتا خبر خوبى براى فدرر بود که موفق ترین بازیکن جهان در زمین هاى سرپوشیده است. همینطور هم شد و از آن پس بازى فدرر درخشان تر از همیشه بود.

در گیم ششم ست سوم که بیش از بیست دقیقه طول کشید و دو بار هم در میانه آن مارى بصورت خطرناکى زمین خورد و پایش پیچ خورد فدرر پنج فرصت شکستن سرویس گیم مارى را در اثر دفاع محکم او از دست داد اما بار ششم موفق شد و چهار بر دو جلو افتاد.

"فدرر با پیروزى امروز با پیت سمپراس قهرمان نامدار آمریکائى که او هم هفت بار قهرمان ویمبلدون شده بود مساوى شد. از آن مهمتر اینکه او بار دیگر به صدر جدول رده بندى جهانى صعود کرد"

همین براى قهرمان سوئیسى کافى بود تا ست سوم را با نتیجه شش بر سه از امید بریتانیا ببرد. دیگر از اشتباهات فدرر که در دو ست اول بیش از دو برابر اشتباهات مارى بود خبرى نبود و او دوباره همان فدررى شده بود که شکست ناپذیر مى نمود.

در اوایل ست چهارم به نظر مى آمد که اندى مارى از نظر فیزیکى اشکال پیدا کرده و تحرکش در زمین به کندى صورت مى گیرد و تنها توانست تا گیم پنجم مقاومت کند. شکسته شدن سرویس گیم مارى در گیم پنجم براى فدرر کافى بود تا ست چهارم را با نتیجه شش بر چهار ببرد و براى هفتمین بار قهرمان ویمبلدون شود.

فدرر با این پیروزى با پیت سمپراس قهرمان نامدار آمریکائى که او هم هفت بار قهرمان ویمبلدون شده بود مساوى شد. از آن مهمتر اینکه او بار دیگر به صدر جدول رده بندى جهانى صعود کرد. فدرر اگر دو هفته در صدر بماند که بطور قطع خواهد ماند رکورد مدت زمان صدرنشینى را که آن هم متعلق به سمپراس است خواهد شکست و به حق موفق ترین بازیکن تاریخ تنیس خواهد شد.

و اما مارى که پس از شکست با چشمانى اشک آلود و در حالى که به سختى صحبت مى کرد به فدرر تبریک گفت و از مردم تشکر کرد باید براى دستیابى به یک جام گران اسلم باز هم صبر کند.

مردم بریتانیا امسال پس از ٧٦ سال انتظار در قسمت دوبل مردان یک قهرمان، جاناتان مرى، پیدا کردند اما براى قهرمانى در قسمت انفرادى باید باز هم انتظار بکشند. آنها تنها امیدشان این است که این بار انتظارشان کمتر از ٧٦ سال طول بکشد.





:: برچسب‌ها: سفید , پاریس , ایالات متحده ,
:: بازدید از این مطلب : 311
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: