نگرانی از رکود اقتصاد جهانی:عامل اصلی کاهش قیمت نفت
نوشته شده توسط : breketid

آسوشیتد پرس: کاهش سه درصدی قيمت نفت نشانه بحران اقتصادی در جهان است

علی رغم مانورهای موشکی ایران و تهدید مجدد برخی از نمایندگان مجلس ایران به مختل کردن صادرات نفت از تنگه هرمز، قیمت نفت در هفته جاری کاهش یافته است.

قیمت نفت خام در آمریکا بین ۲.۷۷ تا ۳.۲ درصد و روز جمعه قیمت هر بشکه نفت به ۸۴.۴۵ دلار کاهش یافته است.

در اوایل سال جاری میلادی در حالی که ایران در حال بحث و گفتگو با کشورهای غربی بر سر برنامه هسته ای بود، بازارهای جهانی شاهد افزایش قیمت نفت بودند. زمانی که ایران مانورهای نظامی در خلیج فارس به راه انداخت، قیمت نفت نزدیک به ۴ درصد افزایش یافت. نگرانی از اوجگیری تنشها در منطقه قیمت هر بشکه نفت را در ماه فوریه سال جاری میلادی به ۱۱۰ دلار و قیمت هر لیتر بنزین در آمریکا را به کمی بیش از یک دلار رساند.

پس از پنج ماه، آمریکا و اروپا هنوز درباره برنامه هسته ای ایران ابراز نگرانی می کنند و تحریمهای زیادی را علیه ایران به اجرا گذاشته اند و ایران نیز همچنان بر سر موضع خود باقی است، اما قیمت نفت سیر نزولی یافته است.

خبرگزاری آسوشیتد پرس در گزارشی تحلیلی، کاهش اخیر قیمت نفت را با نگرانی سرمایه گذاران نسبت به رکود اقتصاد جهانی مرتبط دانسته است. درصد بیکاری در آمریکا هنوز ۸.۲ درصد است و اقتصاد آمریکا مشاغل بیشتری تولیده نکرده است. اروپا هم در تلاش است تا مشکلات مزمن نظام بانکی خود را مهار کند و کشورهای اروپایی در آستانه ورشکستگی را نجات دهد.

تام کلوزا، تحلیلگر نفتی در شرکت خدمات اطلاعاتی قیمت نفت به می گوید: "ایران هنوز به تهدیدات خود ادامه می دهد اما آنچه که بیشتر نگران کننده است تصویر بزرگتر اقتصاد جهانی است. به نظر می رسد که این بی ثباتی ادامه پیدا خواهد کرد."

وزارت کار آمریکا می گوید، ۸۰ هزار شغل در ماه ژوئن سال جاری میلادی تولید شده است که نشان می دهد سه سال پس از بحران اقتصادی آمریکا، اقتصاد این کشور هنوز ضرب آهنگ کندی دارد.

در همین حال نرخ استقراض اسپانیا و ایتالیا بر نگرانیها افزوده است، چرا که سرمایه گذاران فکر می کنند که برای حل بحران اقتصادی اروپا باید کار بیشتری انجام داد.

در حالی که رشد اقتصاد جهانی کند می شود، مصرف نفت و قیمت آن هم کاهش می یابد.





:: برچسب‌ها: پرنده , ابرها , به من ,
:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: