دادگاه انگلیس شكایت مخالفان استقرار موشك در نزدیك دهكده المپیك را رد كرد
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا، وكلای قانونی ساكنان یكی از برج های نزدیك دهكده المپیك موسوم به 'برج فردویگ' روز دوشنبه با حضور در دادگاه عالی لندن رسما به خاطر طرح استقرار موشك های زمین به هوا بر فراز این برج، از وزارت دفاع انگلیس شكایت كردند.

این مجتمع مسكونی واقع در شرق لندن یكی از ساختمان هایی است كه پشت بام آن توسط وزارت دفاع انگلیس به عنوان محل استقرار موشك های زمین به هوا انتخاب شده است.

قاضی دادگاه عالی لندن در حكم امروز خود اعلام كرد كه دلایل ارائه شده از سوی شاكیان بر اساس قوانین و واقعیات موجود، قابل پیگیری قضایی نیست.

قاضی 'هادون كیو' گفت كه با استدلال وزارت دفاع در مورد ضرورت استقرار موشك های زمین به هوا موافق است و به همین دلیل معتقد است كه ساكنان برج 'فردویگ' در مورد این طرح دچار نوعی سوءتفاهم شده اند.

وی اظهارداشت: وزارت دفاع موظف نبوده است كه درباره طرح استقرار موشك های زمین به هوا، با ساكنان محلی مشورت كند هرچند كه در این باره بطور داوطلبانه با مقامات محلی رایزنی كرده است.

وزارت دفاع انگلیس هفته گذشته اعلام كرد كه طرح استقرار موشك های زمین به هوا در مناطق مختلف لندن تایید شده است و این موشك ها پیش از آغاز بازیهای المپیك در شش نقطه مستقر خواهند شد.

وزارت دفاع انگلیس می گوید محل استقرار این موشك ها پس از چند ماه تحقیق و بررسی انتخاب شده است تا بهترین پوشش امنیت هوایی را برای دهكده بازیها فراهم كند. ساكنان 'برج فردویگ' تاكید دارند كه هیچ گونه مشورتی با آنان در این باره صورت نگرفته و رضایت ساكنان جلب نشده است.

'مارك ویلرز' و 'مارتین هاو' دو تن از وكلای قانونی معترضان به استقرار موشك در مناطق مسكونی لندن، دیروز در جلسه مقدماتی دادگاه تاكید كردند كه استقرار موشك در یك مجتمع مسكونی اقدامی غیرمسئولانه و خطرناك است و حتی ممكن است این مجتمع را به هدفی بالقوه برای تروریست ها تبدیل كند.

آنان تاكید كردند كه بر اساس كنوانسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا، استقرار موشك بر فراز یك ساختمان مسكونی ناقض حریم خصوصی شهروندان و حقوق انسانی ساكنان مبنی بر ضرورت برخورداری از یك محل زندگی امن و آرام، می باشد.

آقای هاو خطاب به قاضی دادگاه عالی لندن گفت: واقعا غیرقابل باور است كه مقامات نظامی فكر می كنند قرار دادن تجهیزات پیشرفته نظامی نظیر موشك در یك مجتمع مسكونی كه زن و بچه در آن زندگی می كنند، بدون اشكال و قابل پذیرش است... این كار مثل مخلوط كردن آب و روغن است كه هیچ گونه سازگاری با هم ندارند.

'دیوید فورسدیك' وكیل وزارت دفاع نیز در جلسه دادگاه اظهارات وكلای شاكیان را رد كرد و گفت: وزارت دفاع، سازمان های امنیتی و پلیس تاكید كرده اند كه هیچ گونه تهدید تروریستی علیه ساكنان 'برج فردویگ' وجود ندارد.

وی افزود: طرح استقرار موشك های زمین به هوا در چارچوب امنیت ملی كشور و به منظور مقابله با تهدیدات احتمالی صورت می گیرد و كاملا مشروع می باشد... وزارت دفاع موظف به جا به جا كردن ساكنان ساختمان و یا پرداخت غرامت به آنها نیست.

در همین حال برخی از منابع خبری در انگلیس از جمله روزنامه گاردین به نقل از ژنرال 'نیك پاركر' از فرماندهان ارشد نیروی زمینی ارتش نوشتند كه طرح استقرار موشك های زمین به هوا در جلسه كمیته ویژه المپیك در كابینه انگلیس كه به ریاست نخست وزیر تشكیل شد، به تصویب رسیده است.

این فرمانده نظامی گفته است كه وزیر دفاع می تواند دستور ساقط كردن هر هواپیمای غیرمجازی را در ایام برگزاری المپیك صادر كند.

طرح استقرار موشك های زمین به هوا در مناطق مسكونی لندن از همان ابتدا با جنجال های زیادی همراه بوده و بسیاری از مردم بویژه در مناطق شرقی لندن با اجرای این طرح مخالفت كرده اند.

هفته گذشته همچنین صدها نفر از فعالان مدنی و ساكنان منطقه شرق لندن در اعتراض به طرح استقرار موشك های زمین به هوا در مناطق مسكونی، دست به تظاهرات اعتراض آمیز زدند.

توماری نیز با بیش از هزار امضاء نیز از سوی ساكنان یكی از مناطقی كه قرار است موشك در آنجا مستقر شود، امضاء شده كه در آن بر ضرورت تعطیلی این طرح تاكید شده است.

وزارت دفاع انگلیس علاوه بر استقرار موشك همچنین ناو 'ایچ ام اس اوشین'، یكی از كشتی های جنگی بزرگ خود را كه مجهز به اسكادران بالگرد هم می باشد، در طول برگزاری مسابقات المپیك در رودخانه تیمز لندن مستقر خواهد كرد.

هواپیماهای جنگنده تایفون نیروی هوایی نیز در ایام بازیهای المپیك در پایگاه هوایی 'نورثهولت' لندن در حالت آماده باش بسر خواهند برد.

بازیهای المپیك 2012 كمتر از سه هفته دیگر در منطقه استراتفورد واقع در شرق لندن افتتاح می شود و مقامات انگلیسی سرمایه گذاری هنگفتی را در امور امنیتی این بازیها كرده اند.

علاوه بر به كارگیری تجهیزات نظامی پیشرفته، مجموعا حدود 24 هزار نیرو نیز مسئولیت امور امنیتی المپیك لندن را برعهده خواهند داشت كه 13 هزار و 500 نفر آنان از نیروهای ارتش خواهند بود.

بازیهای المپیك 2012 از تاریخ 27 ژوییه تا 12 اوت (6 تا 22 مرداد 1391) در لندن برگزار می شود.

لندن تنها شهر جهان است كه تاكنون سه بار میزبان بازیهای المپیك شده است. پیشتر بازیهای المپیك 1908 و 1948 در پایتخت انگلیس برگزار شده بود.

اروپام**345





:: برچسب‌ها: جشن تولد , باغ وحش ,
:: بازدید از این مطلب : 263
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: