نماینده مجلس خبرگان:سالروز وفات حبشی'روز اذان'نامگذاری شود
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید 'ابوالحسن مهدوی' شامگاه شنبه در جلسه شورای اداری استان اصفهان به تاثیر اقامه اذان به صورت زنده اشاره كرد و خواهان پخش اذان به صورت زنده در سطح شهر شد.

وی اظهار داشت: باید در طول حاشیه زاینده رود سیستم قوی اذان گذاشته شود تا صدای اذان در فضای شهر پیچیده شود.

به اعتقاد آیت الله مهدوی این كار در حل معضل خشكسالی بی تاثیر نخواهد بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود:اذان از شعائر بزرگ دین اسلام است و تاثیر فراوانی در اصلاح جامعه در مواجهه با تهاجم فرهنگی دارد.

وی خاطر نشان كرد: به همین دلیل بر اقامه اذان به صورت زنده تاكید زیادی شده است و موذن با ادای اذان رحمت الهی را از آسمان به زمین می آورد .

وی به فعالیت یك سال ستاد اذان در استان اصفهان اشاره كرد و گفت: هدف از ایجاد این ستاد، ترویج اذان گویی به صورت زنده و تعظیم موذنین بوده است.

وی خاطرنشان كرد: با وجود مطرح كردن اقامه اذان در طول روز در سطح شهر به صورت زنده با مسئولان، تاكنون پاسخی دریافت نكرده و ستاد اذان نتوانسته هنوز جلسه ای با متولیان این امر برگزار كند.

آیت الله مهدوی گفت: ستاد اذان در یكسال گذشته هشت جلسه برگزار كرد و بیش از 90 مصوبه داشته است.

به گفته وی، تاسیس بنیاد مردمی اذان، رونمایی از منشور موذنین در مساجد، پیگیری پخش زنده اذان از صدا و سیمای اصفهان، تهیه نرم افزار جامع اذان، لوح فشرده با موضوع اذان، تدوین كتاب با موضوع اذان و تدوین نظام جامع اذان گویی از مهمترین مصوبات ستاد اذان استان اصفهان بوده است.

وی افزود:یكی از مصوبات ستاد اذان برگزاری همایش 'موذنین ' بود كه در اولین جمعه ماه رمضان امسال كه مصادف با وفات بلال، است برگزار خواهد شد.

در این جلسه استاندار اصفهان با پیشنهاد آیت الله مهدوی مبنی بر نامگذاری روز اذان همزمان با سالروز وفات بلال حبشی در استان اصفهان موافقت كرد.

پ/7143/1042





:: برچسب‌ها: اروپا , د ,
:: بازدید از این مطلب : 251
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: