وقتی تصویر مرغ نماد آزادی رسانه در آمریكا می شود
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا ، زكریا در برنامه هفتگی 'جی پی اس' روزهای دوشنبه، در ابتدا با نشان دادن تصاویر مبهم و نامشخص ازدحام جمعیت از منابع اینترنتی، مدعی شد كه این افراد در ایران برای گرفتن مرغ صف كشیده اند و ممكن است بزودی دیگر تصویر مرغ را نبینند.

وی در ادامه با پخش تصاویری از 'رقص مرغ' (Chicken Dance) در آمریكا و نیز تصاویری از كارتون 'فرار مرغ' (Chicken Run) و چند موضوع دیگر مرتبط با مرغ در آمریكا گفت: ما خوشبختانه مشكل مرغ نداریم و رسانه های ما آزاد هستند؛ تصاویر مرغ را نشان دادیم!

این برنامه ساز سی ان ان كه از مجریان مشهور این شبكه آمریكایی به شمار می رود، با این برنامه سفارشی و جهت دار اما در عین حال بسیار سخیف و دم دستی، ناخواسته به افشای چهره واقعی آزادی رسانه ها در آمریكا پرداخت، چرا كه شاید با نگاهی كارتونی، آزادی رسانه در آمریكا واقعا هم در حد همان نشان دادن تصویر مرغ باشد!

به گفته بسیاری از كارشناسان ، با سیطره نظام سرمایه داری و اصالت سود، آزادی رسانه به معنای واقعی در آمریكا وجود ندارد و بسیاری از رسانه ها و شبكه های خبری به طور مستقیم یا غیرمستقیم زیر سیطره و كنترل لابی های سرمایه دارهای صهیونیستی قرار دارند.

'پل مك مسترز' بازرس مركز متمم اول قانون اساسی آمریكا ، قانونی كه بنا بوده مدافع آزادی مطبوعات باشد ، اخیرا در مقاله ای با عنوان 'جنگ علیه رسانه ها' نوشت: مقامات دولت آمریكا با شدت و حدت در مسیر محدودسازی هر چه بیشتر مطبوعات و رسانه ها حركت می كنند.

'مندی فینكل' یك وكیل آمریكایی نیز در مقاله‌ای اعلام كرد كه مساله لابی اسرائیل در آمریكا به یكی از خطوط قرمز و محدوده های ممنوعه رسانه‌های آمریكا تبدیل شده و هر خبرنگاری ممكن است تنها به دلیل ذكر نام لابی اسرائیل بیكار شود.

مترجمام**1078**2047**





:: برچسب‌ها: روز تعطیل , شب ,
:: بازدید از این مطلب : 262
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: