گروه بندی رقابتهای فوتبال ناشنوایان جهان به صورت سیدبندی انجام می شود
نوشته شده توسط : breketid

' ابوالفضل صفری ' سرپرست تیم ملی فوتبال ناشنوایان ایران روز دوشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان این مطلب گفت : در دیدار با رییس كمیته فنی مسابقات فوتبال قهرمانی ناشنوایان جهان در تركیه ، نسبت به گروه بندی این مسابقات به ویژه گروه سوم اعتراض كردم كه وی اعلام كرد كه از دوره آینده گروه بندی این مسابقات به صورت 'سیدبندی' صورت خواهد گرفت.

وی از گروه سوم این مسابقات به عنوان سخت ترین گروه این مسابقات یاد كرد و گفت : تیم های ایران ، روسیه ، اوكراین و ونزوئلا در این گروه قرار داشتند .

تیم های روسیه و اوكراین عناوین قهرمانی و نایب قهرمانی بازی های المپیك ناشنوایان را در اختیار دارند و ایران نیز یكی از بهترین های تیم های آسیا بشمار می رود .

صفری در باره دیدار تیم ملی فوتبال ناشنوایان ایران مقابل یونان برای كسب عناوین نهم تا شانزدهم گفت : تیم ایران در این دیدار با نتیجه 3 بر صفر به برتری دست یافت در صورتی كه می توانست با گل های بیشتری زمین را ترك كند ولی بی دقتی مهاجمان مانع از این امر شد.

مسابقات فوتبال قهرمانی ناشنوایان جهان با شركت 16 تیم در آنكارا جریان دارد.

در رقابتهای مختلف ورزشی به ویژه در رشته فوتبال در سطوح قاره ای و جهانی ، برای ایجاد تعادل در گروه های مختلف ، تیم ها را براساس وضعیتشان در رده بندی جهانی و نتایج شان در دوره گذشته مسابقات ، تقسیم بندی می كنند كه این موضوع را 'سیدبندی' می كنند.

به عنوان مثال در رقابتهای فوتبال جام ملت های آسیا تیم های ایران ، استرالیا ، كره جنوبی و ژاپن در سیدبندی اول و هر یك از این تیم ها در یك گروه قرار می گیرند.

تیم های امارات ، قطر ، لبنان ، ازبكستان و ... در سیدبندی در بین تیم های دوم قاره جای می گیرند و در گروه بندی هر یك از آنان پس از قرعه كشی در یك گروه قرار می گیرند.

بدین ترتیب در این مسابقات یك گروه از تیم های قدرتمند و گروه دیگر از تیم های ضعیف تر تشكیل نمی شود.

خاورم **230**2047**





:: برچسب‌ها: هاوایی , کالیفرنیا ,
:: بازدید از این مطلب : 275
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: