بحران اقتصادی و افزایش مراجعه به بنیادهای خیریه در اسپانیا
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا، هر روزه اسپانیایی های بیشتری كه كار خود را از دست داده ا‌ند، به بنیاد های اجتماعی پناه آورده و بدنبال سیر كردن شكم خود و خانواده هایشان هستند.

از چهار سال قبل -زمان وقوع بحران اقتصادی در این كشور- غذاخوری ها و خوابگاه های اجتماعی شهرهای بزرگ از جمله مادرید، بارسلون و والنسیا و همچنین شهرهای كوچك این كشور با افزایش چشمگیر افراد تهیدست روبه رو شده و ظرفیت بسیاری از آنها كامل است.

مسوولان بنیادهای خیریه والنسیا می‌ گویند، 57 درصد افرادی كه به این اماكن رجوع می‌ كنند، اسپانیایی هستند كه 14 درصد آنها را كودكان تشكیل می‌ دهند و هر روزه ده ها خانواده به غذاخواری ها رفته و یا برای گذراندن شب به خوابگاه ها می‌ روند.

از سال 2008 میلادی، توزیع غذا بین افراد اسپانیایی 88 درصد افزایش داشته است.

بنیادهای خیریه در مادرید نیز ظرفیت غذاخوری ها و خوابگاه ها خود را افزایش داده ا‌ند، ولی‌ به رغم این افزایش هر روزه افراد بسیاری مجبورند كه در خیابان ها بمانند زیرا غذا و یا جای خوابی‌ برای آنها نیست.

مسوولان اماكن خیریه می‌ گویند كه تعداد اسپانیایی هایی‌ كه به غذاخواری ها رجوع می‌ كنند به طور چشمگیری افزایش داشته است.

در بارسلونا نیز بنیادها بودجه غذا خوری های اجتماعی را به دلیل افزایش مداوم افراد تهیدست 69 درصد افزایش داده ا‌ند و این در حالی‌ است كه یكی‌ از هر پنج نفری كه در این ایالت زندگی‌ می‌ كند، در زیر خط فقر بسر می‌ برد.

در حال حاضر در بارسلونا به غیر از غذاخواری های خصوصی امور خیریه، 14 غذا خوری دولتی وجود دارد و شهرداری این شهر قصد دارد كه قبل از پایان سال جاری سه غذاخواری دیگر را افتتاح كند.

بنیادهای خیریه در شهرهای كوچكتر اسپانیا همچنین از پیدایش فقیران و تهیدستان جدید خبر می‌ دهند كه اكثر آنها خانواده های جوان اسپانیایی می‌ باشند و با اینكه بودجه غذاخوری ها را افزایش داده ا‌ند، اما در بسیاری از اوقات جوابگوی مراجعه كنندگان نیستند.

بر اساس گزارش موسسه توسعه اجتماعی و انزوا در اسپانیا، نرخ فقر در این كشور به 8/21 درصد رسیده كه یكی‌ بالاترین نرخ های فقر در اتحادیه اروپا است.

در حال حاضر در اسپانیا، فقیران و تهیدستان هر روز فقیرتر و تهیدست تر می‌ شوند.

از سوی دیگر انزوای اجتماعی در سال های اخیر افزایش چشمگیری داشته بطوری كه در سال 2010 میلادی 11 میلیون و 675 هزار نفر معادل با 25/5 درصد جمیعیت كشور در معرض خطر فقر قرار داشتند.

اروپام**1234**1368**





:: برچسب‌ها: اروپا ,
:: بازدید از این مطلب : 251
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: