شركت هواپیمایی اسپانیا كاركنان دعوت كننده به اعتصاب را اخراج كرد
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا، این شركت هواپیمایی در اطلاعیه ای كه امروز (یكشنبه)منتشر كرد، گفت: با 14 كارمند ناراضی خود كه عضو سندیكای خدمه خطوط پروازی اسپانیا بودند، به دلیل فراخوان 27 روز اعتصاب در این شركت بین ماههای فوریه و می خداحافظی كرده است.

بر اساس این اطلاعیه، چنین اعتصابی از سوی دادگاه ملی اسپانیا، 'غیرقانونی' شناخته شده بود اما كاركنان یادشده، با فراخوان آن، مرتكب 'اختلال شدید' در انجام وظایف خود به عنوان كارمند شدند.

ایبریا تاكید كرد كه این افراد را اخراج كرده است تا همه بدانند مدیران شركت در دفاع از حقوق آنان و اجرای وظایف خویش، تردیدی به خود راه نمی دهند.

تصمیم ایبریا در حالی اعلام شد كه اعتصاب كاركنان دیگر بخش های اسپانیا از جمله كارگران معادن ظرف چند ماهه اخیر و حتی، كارگران شهرداری بندر كادیز در جنوب این كشور همچنان ادامه دارد.

كارگران معادن ذغال سنگ اسپانیا از اواخر ماه می گذشته – اوایل خرداد- در اعتراض به كاهش كمكهای دولتی به این بخش، كه به عقیده كارگران، به تعطیلی معادن می انجامد، در نقاط مختلف این كشور دست به اعتصاب زده اند.

منطقه 'سینریا' در استان لئون در شمال غرب اسپانیا كه بسیاری از معادن ذغال سنگ را در خود جای داده، كانون اصلی این اعترضات است، به گونه ای كه كارگران اعتصابی بارها با پلیس درگیر شده و جاده ها و خطوط مواصلاتی این منطقه را بسته اند.

به گزارش منابع خبری، كارگران یادشده روز گذشته علاوه بر بستن شماری از جاده های منطقه لئون، خط آهن اصلی شمال به جنوب اسپانیا را كه از سینریا می گذرد، نیز بستند و این وضعیت موجب شد یك قطار سریع السیر با 292 مسافر و چند قطار باری مدتها در آنجا متوقف شوند.

در همین حال، تلویزیون دولتی اسپانیا اعلام كرد، خیابانهای شهر بندری كادیز در جنوب این كشور به دلیل اعتصاب كارگران شهرداری ، به انبار زباله تبدیل شده و بوی بد آشغال، دهها هزار گردشگر این شهر را در روزهای اخیر فراری داده است.

بر اساس این گزارش، كارگران شهرداری كادیز از یك هفته پیش در اعتراض به شرایط اقتصادی خود و عدم دریافت حقوق، اعتصاب كرده اند و به همین دلیل، زباله ها در خیابانها و كوچه های شهر روی هم انباشته شده است.

این در حالی است كه اواخر ژوییه و ماه آگوست، عملا اسپانیا در تعطیلات تابستانی بسر می برد و چنین روزهایی، بندر كادیز در ایالت آندالوسیا معمولا هر سال پذیرای بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی است.

این اعتصابات و اعتراضها در حالی ادامه دارد كه دو روز پیش موسسه ملی آمار اسپانیا اعلام كرد، میزان بیكاری در این كشور بحران زده، اكنون به 5 میلیون و 700 هزار نفر و نرخ بی سابقه تاریخی به 6/24 درصد رسیده است. در این میان، نرخ بیكاری در میان جوانان بیش از 53 درصد است.

صندوق بین المللی پول هم با افزایش بدبینی خود نسبت به اقتصاد اسپانیا پیش بینی كرد تولید ناخالص داخلی این كشور تا سال 2013 میلادی به منفی 2/1 درصد سقوط خواهد كرد و اگر دولت بتواند طرح اصلاحات اقتصادی از جمله افزایش مالیاتها و كاهش حقوق كارمندان و كارگران را به خوبی پیش ببرد، اقتصاد این كشور از سال 2016 میلادی یعنی 4 سال دیگر می تواند رشد خود را آغاز كند.

اروپام** 1551**2047**





:: برچسب‌ها: سان , شب ,
:: بازدید از این مطلب : 280
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: