سه گروه از خبرنگاران خارجی در اجلاس سران غیرمتعهدها حضور خواهند داشت
نوشته شده توسط : breketid

'محمدجواد آقاجری' روز چهارشنبه در مراسم رونمایی از خبرگزاری بین المللی غیرمتعهدها كه در ساختمان كوثر نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، افزود: گروه اول خبرنگارانی هستند كه به همراه روسای كشورها و وزرای امور خارجه در این اجلاس حضور پیداخواهند كرد.

وی اظهار داشت: گروه دوم خبرنگارانی هستند كه در ایران نمایندگی رسانه های خارجی را به عهده دارند و تحت عنوان خبرنگاران مقیم از آنها یاد می شود كه طبق آخرین آمار، هم اكنون 120 نمایندگی رسانه های خارجی در ایران در حال فعالیت هستند.

آقاجری ادامه داد: گروه سوم نیز خبرنگارانی هستند كه خودشان به صورت آزاد علاقه مند به حضور در این اجلاس هستند كه در این زمینه هماهنگی های لازم انجام شده است و انشاء الله شاهد حضور رسانه ها خارجی در این اجلاس خواهیم بود.

مدیركل رسانه‌های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت كه ما در شرایط خاص و ویژه ای به سر می بریم و با توجه به انحصار خبری رسانه های غربی لازم است از تمام ظرفیت های موجود استفاده كنیم.

آقاجری افزود: اجلاس سران كشورهای عضو جنبش غیر متعهدها در حالی شهریور ماه امسال در تهران برگزار می شود كه برخی رسانه های خارجی تلاش می كنند، جمهوری اسلامی ایران را منزوی نشان دهند؛ بنابراین تلاش ما در عرصه داخلی باید براین نكته باشد كه بتوانیم با خبرسازی و اطلاع رسانی خوب و مناسب در جهت خنثی سازی تبلیغات منفی آنان گام های اساسی را برداریم.

وی اظهار داشت: با توجه به برگزاری اجلاس غیرمتعهدها در ایران باید خبرنگاران داخلی در كنار خبرنگاران خارجی به گونه ای اقدام كنند تا با همگرایی و هم افزایی، انحصار رسانه ای تبلیغات نظام سلطه را خنثی كنیم.

آقاجری با بیان این كه اداره كل رسانه های خارجی وزارت ارشاد پیش از این، اتحادیه مطبوعاتی جهان اسلام را تشكیل داده است، گفت: تشكیل خبرگزاری بین المللی جنبش غیرمتعهدها شاید به نحوی تكمیل كننده اقدامات ما در عرصه فضای بین المللی باشد.

خبرگزاری بین المللی غیرمتعهدها به نشانی اینترنتی www.namna.ir امروز - چهارشنبه با حضور 'محمد شیخان' معاون ارتباطات و اطلاع رسانی ستاد برگزاری اجلاس سران رونمایی شد.

جمهوری اسلامی ایران در دهه نخست شهریور ماه سال جاری میزبان بزرگترین همایش بین المللی طول تاریخ خود با عنوان شانزدهمین 'اجلاس سران جنبش غیر متعهد' خواهد بود.

جنبش غیرمتعهدها از 118 عضو اصلی و حدود 20 عضو ناظر تشكیل شده است.

سیام**7378**1572





:: برچسب‌ها: سرگرمی ,
:: بازدید از این مطلب : 246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: