عملیات جستجو برای بازداشت 'سناتور جعلی' در افغانستان
نوشته شده توسط : breketid

سناتور جعلی اطلاعات حساسی را در مورد نهادهای امنیتی قندهار به دست آورده است

عملیات جستجو برای دستگیری فردی که به عنوان عضو مجلس سنای افغانستان با مقامهای محلی در قندهار گفتگو کرده، آغاز شده است.

بر اساس گزارشها، این فرد به عنوان عضو کمیته امور دفاعی مجلس سنا با شماری از مقامهای محلی و از جمله والی قندهار گفتگو کرده است.

این گزارشها حاکی است که این مرد با هویت جعلی توانسته که به اطلاعات حساسی دست یابد.

صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت داخله/کشور افغانستان روز دوشنبه، اول حوت/بهمن به خبرنگاران گفت که پلیس جستجو برای بازداشت این فرد را آغاز کرده است.

'درس مهم'

آقای صدیقی گفت: "در این زمینه گزارشها را مطالعه کردیم. گزارشهای ضد و نقیضی ارائه شده است. پلیس برای ردیابی این شخص کار خود را آغاز کرده است. ما با اداره امنیت ملی یک جا کار می کنیم تا هویت این شخص را مشخص کنیم."

او افزود: "استفاده از هویت کسی دیگر می تواند جرم باشد. فعلا جزئیات بیشتری نمی توانم در اختیار شما قرار دهم، اما کار روی این موضوع در جریان است. من فکر می کنم که این موضوع درس مهمی بود و امیدوار هستیم که نه تنها پلیس بلکه نهادهای دیگر هم پس از این تدابیر لازم روی دست گیرند و هوشیار باشند."

توریالی ویسا، والی قندهار اما این گزارشها را تکذیب کرده و گفته که مورد مورد نظر آصف سرحدی نام دارد و در دیدار با او به عنوان یک شهروند عادی گفتگو کرده است.

والی قندهار افزوده که آصف سرحدی در این دیدار پیشنهاد کرد که برای ایجاد یک موزیم (موزه) خصوصی در قندهار سرمایه گذاری کند.

اما حمیدالله نازک ولسوال (فرماندار) دند به بی بی سی گفته این مرد در سفرش به این منطقه به عنوان عضو مجلس سنا با او دیدار کرده است.

آقای نازک افزود که فرد مورد نظر تلاش کرده که به اطلاعاتی مربوط به نهادهای امنیتی دست یابد.

گفته می شود که این مرد در حال حاضر ناپدید است.

این اولین بار نیست که فردی با استفاده از هویت جعلی توانسته است اطلاعاتی حساسی را به دست آورد.

پیش از این نیز یک مغازه‌دار خود را فرستاده گروه طالبان وانمود و با حامد کرزی، رئیس جمهوری افغانستان دیدار و گفتگو کرده است.

این مغازه‌دار توانسته بود میلیونها دلار به دست آورد و سازمان جاسوسی بریتانیا را فریب دهد.

همچنین یک فرد دیگر نیز که خود را فرستاده گروه طالبان معرفی کرده بود، در یک حمله انتحاری برهان‌الدین ربانی، از رهبران پیشین مجاهدین و رئیس شورای عالی صلح افغانستان را کشت.

گفته می شود مهاجم انتحاری که توانسته بود در 29 ماه حمل (فروردین) گذشته خود را به مقر وزارت دفاع برساند، نیز از کارت شناسایی جعلی استفاده کرده بوده است.

با این حال، کارشناسان نظامی به این باور هستند که عدم توجه به تشخیص هویت در این کشور می تواند پیامدهای خطرناکی داشته باشد.





:: برچسب‌ها: شب ,
:: بازدید از این مطلب : 228
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: