گزارشی از اهدا جایزه كتاب سال ایران به اسلام شناس ژاپنی
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا، در این مراسم كه چهارشنبه شب در محل اقامت سفیر ایران در توكیو برگزارش شد، ' اُئمورا'، معاون مدیركل خاورمیانه وزارت امورخارجه ژاپن و تنی چند از اسلام شناسان و ایران شناسان برجسته ژاپنی و برخی از اصحاب رسانه های ژاپن حضور داشتند.

كاردار موقت سفارت ایران طی سخنانی در این مراسم با تبریك به جامعه علمی ژاپن و پرفسور كرودا، از تلاشهای این اسلام شناس برجسته ژاپنی طی نیم قرن اخیر در شناساندن اسلام به جامعه ژاپن تشكر و قدردانی نمود.

' حشمتی فر' اظهار امیدواری كرد كه آثار این اسلام شناس ژاپنی مسیر را برای سایر اندیشمندان حوزه اسلام شناسی ژاپن هموار نماید.

وی افزود: پرفسور كرودا گنجینه ای را به اندیشمندان ژاپنی اهدا نموده كه تا سالها فیلسوفان ژاپنی مرهون ترجمه نفیس وی خواهند بود .

معاون مدیركل خاورمیانه وزارت خارجه ژاپن نیز ضمن معرفی استاد كرودا به عنوان پیشتازعرصه مطالعات اسلام شناسی در كشورش ، دریافت جایزه كتاب سال از ریاست جمهوری اسلامی ایران را مایه افتخار دولت و مردم ژاپن دانست.

اُئمورا از تلاش های پرفسور كرودا در شناساندن فرهنگ و تمدن خاورمیانه و ایران به مردم ژاپن تقدیر كرد.

وی در ادامه به روابط هزار ساله ژاپن و ایران اشاره كرد و با عالی ارزیابی نمودن سطح روابط و تعاملات فرهنگی بین دو كشور، نقش و جایگای والا و برتر ایران را در خاورمیانه ستود.

پرفسور كرودا نیز طی سخنانی گفت: من همه عمر علمی خویش را صرف شناساندن سه عنصر مهم توحید، شریعت، امت به مردم ژاپن نمودم و در این راستا تلاش كرده ام تا واقعیت جهان اسلام را بصورت شفاف بیان نمایم تا به استناد آن بتوان به ارتقاء روابط فرهنگی ملل بویژه دو كشور ایران و ژاپن كمك نمایم.

وی افزود: در طول سال ها پژوهش سعی نموده ام تا مهمترین آثار و منابع اندیشمندان شیعه كه معرف ساختار سیاسی، اقتصادی و اجتماعی اسلام بوده را ترجمه نمایم.

پرفسور كرودا در بخش مطالعات اسلامی برای ترجمه كتاب بدایه الحكمه علامه طباطبایی به زبان ژاپنی شایسته دریافت جایزه جهانی كتاب سال از سوی ریاست جمهوری اسلامی ایران شد. وی قبلاً نیز آثار مربوط به آیت اله سید محمد باقر صدر را به زبان ژاپنی ترجمه نموده و در حال حاضر ترجمه نهج البلاغه را در دست دارد كه بزودی به زبان ژاپنی منتشر خواهد شد.

یك دیگر از آثار ارزشمند این دانشمند ژاپنی كتاب 'قلب اسلام' است كه در مورد انقلاب اسلامی به زبان ژاپنی به رشته تحریر در آمده است.

وی نخستین اسلام شناس ژاپنی است كه به شناساندن ابعاد سیاسی، اقتصادی، فقهی، كلامی و فرهنگ اسلام شیعی در ژاپن گامهای برداشته است.

در پایان این مراسم، نوزدهمین جایزه جهانی كتاب سال توسط دكتر گواهی رییس مركز پژوهش ادیان ایران به پرفسور كرودا اهدا شد.

آساق ** 275 **





:: برچسب‌ها: نیویورک , خورشید , نیویورک شهرستان ,
:: بازدید از این مطلب : 280
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: