فروش باتری به ایران: تاجر بریتانیایی در راه زندان آمریکایی
نوشته شده توسط : breketid

تاجر بریتانیایی در راه زندان آمریکایی

یک تاجر بازنشسته بریتانیایی که متهم شده است به ایران تجهیزات موشکهای ضدهوایی هاک فروخته است، به آمریکا فرستاده شد.

برای پخش این فایل، نرم افزار "جاوا اسکریپت" باید فعال شود و تازه ترین نسخه "فلش" نیز نصب شده باشد

یک شهروند بریتانیایی که قرار است به اتهام تلاش برای فروش تجهیزات نظامی به ایران بنا به درخواست دولت آمریکا امروز به دولت آن کشور تحویل داده شود، از بی اعتمادی خود به نظام دادگستری بریتانیا سخن گفته است.

کریستوفر تپین، تاجر بازنشسته که 65 سال سن دارد، به بی بی سی گفته است او در حالی تحویل دولت آمریکا داده خواهد شد که "از حقوقی کمتر از حقوق یک تروریست" برخوردار بوده است.

آقای تپین در آمریکا به تلاش برای فروش باتریهای مورد استفاده در موشکهای هاوک به ایران متهم شده است، اما می گوید ماموران امنیتی امریکا برای او دام گسترده بوده اند.

طبق قوانین آمریکا، او می تواند به 35 سال حبس محکوم شود.

استرداد آقای تپین به آمریکا به موجب معاهده استرداد میان دو کشور انجام خواهد شد و قضات بریتانیایی گفته اند که استرداد به موجب این معاهده قانونی است.

دادگاه اروپایی حقوق بشر نیز حاضر نشد در این مسئله مداخله کند.

کریستوفر تپین می گوید ماموران آمریکایی برای او دام گسترده بودند

آقای تپین گفته است که مقررات معاهده استرداد میان دولتهای بریتانیا و ایالات متحده عملا اجازه دفاع او از خودش در برابر یک دادگاه بریتانیایی را از او سلب کرده است.

او به بی بی سی گفت "من احساس می کنم که سیستم با من غیر عادلانه برخورد کرده است. من فکر می کردم که نظام دادگستری بریتانیا برای حمایت و حفاظت از من عمل خواهد کرد اما دیدم که تمامی حقوقم از من گرفته شده است. من ابدا هیچ حقی ندارم."

آقای تپین اتهامات وارد شده از سوی دولت آمریکا را رد کرده است و می گوید ماموران آمریکایی در گستردن دام برای او غیر قانونی عمل کرده اند.

دادگاه تجدید نظر بریتانیا ماه گذشته با رد دعوی آقای تپین عملا برای استرداد او به آمریکا "چراغ سبز" را به دولت بریتانیا نشان داد و تریزا می، وزیر کشور، هم حکم استرداد را صادر کرد.

آقای تپین می گوید که در دادگاهی امریکایی با او به عدالت رفتار نخواهد شد و با توجه به سن بالای او (65 سال) دریافت حکم 35 سال حبس می تواند عملا بدان معنا باشد که او هرگز به خانه خود بر نخواهد گشت.





:: برچسب‌ها: مدل ,
:: بازدید از این مطلب : 525
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: