افزایش تولید نفت عربستان سعودی 'بازارهای نفتی را آرام می‌کند'
نوشته شده توسط : breketid

چارلز شومر که از جمله سناتورهای بانفوذ آمریکایی است گفته است که تحولات اخیر بر وضعیت بازارهای جهانی نفت تاثیر گذار بوده است

چارلز شومر، سناتور دمکرات آمریکایی،گفته است آمریکا باید عربستان سعودی را به افزایش بیشتر تولید نفت خام تشویق کند تا در صورت نیاز بتواند جایگزین نفت خام ایران شود.

این مقام آمریکایی همچنین برای جلوگیری از افزایش قیمت نفت خواستار از سرگیری فعالیت های دیپلماتیک شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آقای شومر در نامه ای به هیلاری کلینتون، از وزیر امور خارجه آمریکا خواسته تا عربستان سعودی را به تولید ۱۲.۵ میلیون بشکه نفت خام در روز ترغیب کند، که این میزان به معنای افزایش تولید ۲.۵ میلیون بشکه در روز از سوی عربستان است.

اعمال تحریم های تازه علیه ایران به دلیل برنامه هسته ای این کشور، باعث شده که قیمت نفت به بالاترین حد خود در ۹ ماه گذشته برسد.

این در حالی است که افزایش قیمت بنزین در آمریکا هم در حال حاضر تبدیل به مسئله ای سیاسی در انتخابات آتی ریاست جمهوری این کشور شده است.

آقای شومر که از جمله سناتورهای با نفوذ دمکرات در سنای آمریکاست در این نامه به خانم کلینتون نوشته است: "چنانچه عربستان سعودی وعده دهد که با تمام ظرفیت اقدام به تولید نفت خواهد کرد، این موضوع می تواند باعث آرام شدن بازارهای نفت و هم چنین ایجاد ثبات در قیمت بنزین شود."

به گفته این سناتور آمریکایی، افزایش تولید ۲.۵ میلیون بشکه در روز از سوی عربستان سعودی می تواند جایگزین ۲.۲ میلیون بشکه نفتی شود که ایران روانه بازارهای جهانی می کند.

قیمت بنزین در آمریکا در ماه جاری میلادی به بالاترین میزان خود رسیده و تحلیل گران می گویند این به معنای آن است که میانگین قیمت ها در ماههای آتی به بالاتر از ۴ دلار در هر گالن خواهد رسید.

به گفته آقای شومر، این افزایش چشمگیر در قیمت مواد سوختی مستقیما به وضعیت بازارهای جهانی انرژی و مشخصا تلاش های اخیر ایران برای "در اختیار گرفتن قیمت نفت" و افزایش نگرانی ها نسبت به ذخایر نفتی مربوط می شود.

اتحادیه اروپا اخیرا تحریم هایی به منظور فشار بر فعالیت های هسته ای علیه ایران وضع کرده و از اول ماه ژوئیه قرار است واردات نفت خام ایران را متوقف کند.

آقای شومر در نامه خود همچنین نوشته است: "این تغییرات در بازارها هم اکنون بر قیمت مواد سوختی در آمریکا تاثیر گذاشته که این می تواند اقتصاد ما را هم تحت تاثیر قرار دهد."

به گفته این سناتور آمریکایی تمامی این تحولات می تواند تلاش های این کشور را برای بهبود اوضاع اقتصادی تهدید کند.





:: برچسب‌ها: لندن , ایتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: