ابوالحسنی تاریخ نویسی مستند با نگاه اسلامی- ایرانی به یادگار گذاشت
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'علی اكبر ولایتی' سه شنبه شب در مراسم یادبود حجت الاسلام 'علی ابوالحسنی ' در پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی اظهار داشت: مرحوم منذر نقش بسیار بارزی در تاریخ نویسی و روشنگری ایام صفویه ، مشروطه و تاریخ ایران داشت.

وی ادامه داد: ایشان نقش قابل توجهی در شناساندن علمای اسلام و پاك كردن غبارها از چهره بزرگانی همچون شیخ فضل الله نوری را بر عهده داشت.

ولایتی با اشاره به اینكه مرحوم منذر از روشن بینی برخوردار بود، گفت: وی با دیدگاههای اعتقادی خود نقش بسیار مهمی در جهت مبارزه با فرقه هایی همچون بهاییت را بر عهده داشت.

وی افزود: مرحوم منذر جهان بینی دینی را به تاریخ نویسی آورد و تحولات شگرفی در عرصه تاریخ نویسی ایجاد كرد.

ولایتی همچنین منذر را یكی از تاریخ نویسان بزرگ خواند و گفت: ایشان نقش قابل قبولی در شناساندن ایران پس از اسلام و مبارزه با فرقه ها را ایفا نمود و هدف عمده اش بازگرداندن دین به برداشت های تاریخی بود.

ولایتی آخرین تالیف مرحوم منذر درباره فردوسی را بسیار مهم دانست و گفت: ایشان با این تالیف عملكرد بسیار مثبتی را درباره شخصیت فردوسی ارایه نمود .

مراسم یادبود مرحوم حجت الاسلام 'علی ابوالحسنی' نویسنده ، محقق و دانشمند جهان اسلام سه شنبه شب با حضور علما، روحانیون و برخی از مسئولان در پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی برگزار شد.

1592 /سیام/ع.ق





:: برچسب‌ها: خام ,
:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: