دومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده فساد مالی، قبل از سال جدید تشكیل می شود
نوشته شده توسط : breketid

حجت الاسلام و المسلمین 'غلامحسین محسنی اژه ای' روز جمعه پس از شركت در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا گفت: این پرونده در اختیار وكلا قرار گرفته است و آنها زمان لازم برای مطالعه آن را دارند.

دادستان كل كشور در پاسخ به این سووال كه با توجه به اظهارات وكیل متهم ردیف اول این پرونده مبنی بر اینكه پرونده در اختیار وی قرار نگرفته بود، آیا پرونده از سوی دادگاه به وی تحویل شد؟ گفت: پرونده به وكلای این متهم داده شده اما ممكن است آنها به علت داشتن پرونده های وكلای دیگر نتوانسته باشند، آن را مطالعه كنند.

وی تصریح كرد: برخی وكلا همزمان وكیل چند پرونده هستند كه زمان لازم برای مطالعه پرونده را ندارند در حالی كه پرونده از سوی دادگاه به وكلا داده شده است.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به این سوال كه چرا نامی از مدیرعامل سابق بانك صادرات در كیفرخواست نبوده است، اظهار داشت: همانگونه كه قبلا هم گفتم 100نفر به عنوان متهم در این پرونده دست دارند كه تاكنون كیفرخواست 32 نفر از آنها آماده و قرائت شده است.

دادستان كل كشور با بیان این كه برای مدیرعامل سابق بانك صادرات، بازپرس قرار مجرمیت صادر كرده است، گفت: صدور كیفرخواست برای سایر متهمان این پرونده با تشكیل كامل پرونده آنها تنظیم و اعلام خواهد شد.

سخنگوی قوه قضاییه همچنین در پاسخ به این پرسش كه عده ای معتقدند چرا رییس قوه قضاییه قبل از تشكیل پرونده، درخواست مفسد فی الارض بودن برای برخی متهمان این پرونده كرده است؟ افزود: این مطلب به این شكل كه رسانه ها منتشر كرده اند، نبوده و سخنان رییس قوه قضاییه به شكل درستی در رسانه ها منعكس نشده است.

محسنی اژه ای اضافه كرد: رییس قوه قضاییه گفته اند كه دادستان در كیفرخواست متهمان به استناد ماده 2 قانون اخلالگران در نظام اقتصادی كشور و ماده 4 قانون ارتشاء، اختلاس و كلاهبرداری برای متهمان این پرونده، درخواست مفسد فی الارض كرده است.

دادستان كل كشور تاكید كرد: انعكاس سخنان رییس قوه قضاییه در رسانه ها به این نحو كه وی درخواست مفسد فی الارض بودن برخی متهمان پرونده اختلاس بانكی اخیر را داشته اند، درست نیست و ایشان فقط خبر از درخواست دادستان كه در كیفرخواست بیان شده بود، دادند.

اجتمام**9171**9132**1572





:: برچسب‌ها: سفر , ایالات متحده ,
:: بازدید از این مطلب : 273
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: