نمایشگاه گردشگری برلین؛ از صدور فوری ویزا تا تور مسافرتی شكار ببر
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا، چهل و ششمین دوره نمایشگاه بین المللی گردشگری برلین (ITB) از روز چهارشنبه 17 اسفند ماه در محل دائمی نمایشگاه های برلین آغاز شده تا یكشنبه بیستم اسفند ادامه خواهد داشت.

در نمایشگاه امسال،10 هزار و 600 شركت و آژانس مسافرتی فعال در زمینه گردشگری از 187 كشور جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران در 26 سالن با وسعت 160 هزار متر مربع ،با برپایی غرفه های آراسته شده با آثار فرهنگی و تاریخی دیدنی، جاذبه های گردشگری كشور خود را در معرض دید بازدید كنندگان این نمایشگاه قرار داده اند.

سالن 7 این نمایشگاه كه غرفه كشورمان در آن قرار دارد، به نام ایران نامگذاری شده است و 14 شركت ارایه كننده خدمات مسافرتی و همچنین دو مجموعه گروه هتل های هما و پاسارگاد از جمهوری اسلامی ایران در زمینی به مساحت 407 متر مربع برای بازاریابی در میان گروه های گردشگری بین المللی از كشورهای مختلف حاضر در این نمایشگاه، تلاش می كنند.

غرفه ایران با نمایی برخوردار از طراحی بسیار زیبا كه بیانگر تاریخ كهن و جاذبه های متنوع گردشگری از جمله اكوتوریسم كه طرفداران بسیار زیادی در بین اروپاییان دارد، در این سالن در معرض دید بازدید كنندگان است كه البته نباید از جای خالی بخش های مهمی همچون معرفی نمادهای سنتی ایران از جمله لباس، غذا، موسیقی، صنایع دستی و بسیاری دیگر از هنرهای ستودنی ایرانیان در این نمایشگاه غافل بود.

عدم حضور بخش هایی برای معرفی مناطق آزاد گردشگری ایران از جمله كیش و قشم كه جاذبه های زیادی برای گردشگران خارجی دارد نیز در نمایشگاه امسال مشهود است و این خلاء در نظراتی كه از سوی بازدید كنندگان ارائه می شد، بارها مورد اشاره قرار می گرفت.

با بازدید از سالن های مختلف این نمایشگاه بین المللی،به نكات جالبی از تشویق و ترغیب گردشگران برای سفر به كشورها از طرف تبلیغ كنندگان برمی خوریم و همچنین شاهد استفاده مطلوب بخش های مختلف مرتبط با صنعت گردشگری از این فرصت استثنایی هستیم.

شركت های بین المللی و شناخته شده بیمه با مستقر كردن دفاتر خود در نمایشگاه، هم گردشگران را با انواع بیمه نامه های مسافرتی و تعهدات آن آشنا می كنند و هم با جذب مدیران موسسات گردشگری، قرار دادهای پرسودی منعقد می كنند.

حضور غرفه ای از یك شركت داروسازی نیز در نمایشگاه بسیار جالب توجه بود، افراد مستقر در این بخش در اقدامی جالب گردشگران و شركت های فعال در این زمینه را از انواع واكسن های لازم در سفر به برخی كشورها بویژه كشورهای آفریقایی آگاه كرده و در این راه داروهای شركت خود را نیز تبلیغ می كردند.

هتل ها و شركت های حمل و نقل از جمله هواپیمایی، كشتیرانی، راه آهن و اتوبوسرانی نیز بخش اعظمی از سالن های این نمایشگاه را به خود اختصاص داده و با ارائه بسته های پیشنهادی ،برای جذب گردشگران و انتقال آنها به اقصی نقاط جهان هستند.

در این زمینه، ماكت های بسیار بزرگی از هواپیما، كشتی، قطار و حتی یك نمونه زیر دریایی مسافرتی قابل مشاهده بود و شركت های هواپیمایی مطرح جهان از جمله لوفت هانزا، ایرفرانس، امارات و تركیش ایر نمونه ای از پرواز 'فرست كلاس'( درجه یك) خود را در معرض نمایش بازدید كنندگان قرار داده بودند.

هتل داران نیز از قافله عقب نمانده و با معرفی توانمندی های خود در زمینه ارائه خدمات اقامتی به مسافران سعی در جذب گردشگران بیشتری دارند، در این حوزه ،این روزها تورهای كاری یا به اصطلاح 'بیزینس تور' سخت مورد توجه است و مدیران هتل ها نیز با ارائه توانایی های خود برای برگزاری میزگرد ها و سمینارها در سالن های مجلل و مجهز با ظرفیت بالا، برای میزبانی این نشست های بین المللی اعلام آمادگی می كنند.

كشورها در معرفی جاذبه های گردشگری خود ،هریك به روشی بدنبال ربودن گوی سبقت از دیگری بودند كه در این میان حضور كشورهای آفریقایی كه با برخورداری از طبیعت زیبا،دست نخورده و دیدنی،طرفداران زیادی در بین گردشگران اروپای دارند،بسیار چشمگیر بود.

از این قاره سبز حتی كشورهای فقیری همچون اتیوپی، مالی، رواندا، بروندی ،اوگاندا این فرصت را از دست نداده و با برپایی غرفه بدنبال گردشگر بودند.

تورهای مسافرتی 'پلنگ در تانزانیا'، ' ببر در بنگلادش'، ' گوریل در كنیا و اوگاندا'،'فیل در هندوستان'، كویر پیمایی در مصر'، زندگی در كلبه های جنگی بروندی'،' اتومبیل رانی صحرا در شارجه' و ' شترسواری در لیبی و الجزایر' از جمله تورهای مسافرتی بود كه این كشورها به گردشگران و شركت های فعال معرفی و پیشنهاد می كردند.

براساس گزارشی كه از روزهای اول و دوم نمایشگاه در ویژه نامه های مخصوص منتشر و در اختیار رسانه ها قرار گرفت، از بنگلادش و سریلانكا به عنوان كشورهایی نام برده شده كه غرفه آنها با بیشترین استقبال از سوی فعالان گردشگری مواجه بوده است.

قرقیزها در ابتكاری جالب با پوشاندن لباس و كلاه محلی خود بر تن یك مرد آلمانی، از او برای معرفی جاذبه های گردشگری خود سود می برند و اماراتی ها نیز با اختصاص فضایی كوچك با چند دست لباس عربی، از بازدید كنندگان با لباس محلی خود عكس گرفته و بلافاصله به آنها تحویل می دادند.

الجزایری ها و لیبیایی ها نیز با برپا كردن چادرهای صحرایی، با لباس های محلی خود در زیر چادر از بازدید كنندگان با چای و خرما پذیرایی كرده و درمورد كشور خود با آنها سخن می گفتند.

ورزش نیز كه همیشه و همه جا طرفداران خاص خود را دارد، یكی از موضوع های جالب غرفه ها در نمایشگاه گردشگری برلین بود، اوكراین كه در ماه های آینده یكی از میزبانان فوتبال جام ملت های اروپا است، در ابتكاری زیبا، همه فضای غرفه خود را به فوتبال اختصاص داده و آن را به شكل یك استادیوم تزیین كرده بود.

رقابت دو قطب فوتبال جهان، برزیل و آرژانتین در مستطیل سبز به نمایشگاه گردشگری هم سرایت كرد و این دو كشور در كنار یكدیگر با به نمایش گذاشتن یك توپ فوتبال بزرگ و دكوری فوتبالی، به رقابت با هم برای جذب گردشگر پرداختند.

اقدام آمریكایی ها هم برای جذب فوری گردشگران در جای خود جالب بود، دایر كردن دفتری از بخش ویزای وزارت امور خارجه آمریكا در نمایشگاه گردشگری برلین برای صدور فوری روادید برای گردشگرانی كه برای رفتن به آمریكا و دیدن این كشور عجله دارند.

كشور میزبان هم كه به گفته خودشان ركورد دار جهانی گردشگری بین المللی است، با تمام قوا حضور داشت و هر كدام از ایالت هایش، سالنی را به خود اختصاص داده و جاذبه های تفریحی و گردشگری را معرفی می كردند و در این راه حتی از آوردن خودروهای ساخت این كشور نیز غفلت نكردند.

در هنگام خروج از نمایشگاه گردشگری برلین و با فروكش كردن هیاهوی پرسرو و صدای كشورهای مختلف،این فكر ذهن مرا بخود مشغول كرده بود كه جای كشور چهارفصل و زیبای ایران با همه هنرمندان، صنعتگران و جذابیت های طبیعی و خدادادی اش كه كمتر كشوری اینگونه همه آنها را یكجا درخود دارد،در صنعت ارز آور و درآمدزای گردشگری، كجاست؟.

اروپام** 1701





:: برچسب‌ها: به من , باند , خیابان ,
:: بازدید از این مطلب : 265
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: