مهر تایید وزارت بهداشت، نشانه استاندارد بودن تجهیزات پزشكی است
نوشته شده توسط : breketid

دكتر 'محمد رضا خردمند' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: پزشكان برای بدست آوردن نتیجه دلخواه عمل های زیبایی، باید از تجهیزات پزشكی استاندارد كه وزارت بهداشت آنها را به طور رسمی تایید كرده استفاده كنند.

وی با بیان اینكه تجهیزات پزشكی غیراستاندارد، نتیجه دلخواه در عمل های زیبایی را به همراه ندارد، گفت: بیشتر جراحی و اقدامات زیبایی از سوی افراد متخصص و مجرب در سطح تهران بزرگ انجام می شود اما وسایل و تجهیزات آنها ممكن است غیراستاندارد باشد.

خردمند با بیان اینكه بیشتر تجهیزات و وسایل پزشكی مانند پروتزها وارداتی است، گفت: واردات بعضی از این نوع وسایل به شكل غیر رسمی و بدون تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی صورت می گیرد.

خردمند ادامه داد: بیشتر این وسایل با قیمت های ارزان و بدون هیچگونه نظارتی وارد كشور می شود و متاسفانه پس از استفاده، منجر به بروز عفونت یا التهاب در نقاط مختلف بدن می شود.

وی گفت: به عنوان مثال، پروتزهای گونه در صورت استاندارد نبودن، مشكلات عدیده ای را بر روی صورت فرد ایجاد خواهد كرد كه البته این مساله بخشی از شكایات پزشكی را به خود اختصاص داده است.

خردمند تاكید كرد اگر این تجهیزات با اعمال نظارت مرجع قانونی مانند وزارت بهداشت وارد كشور شود، میزان شكایت های پزشكی تا حدودی بسیاری كاهش خواهد یافت.

وی در مورد نداشتن تخصص از سوی پزشكان نیز ادامه داد: نداشتن تخصص و پروانه مطب از سوی افرادی كه به عمل های زیبایی می پردازند، یكی دیگر از موارد شكایت های پزشكی در تهران بزرگ است.

خردمند گفت: متاسفانه بعضی از كارهای زیبایی از سوی این افراد در مكان های عمومی مانند آرایشگاه انجام می شود و در نتیجه مشكلاتی را به همراه دارد.

اجتمام**9134 **1569**





:: برچسب‌ها: گربه , اسکاتلند ,
:: بازدید از این مطلب : 221
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: