استرالیا و فعالیت هسته ای در مالزی
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا به نقل از شبكه خبر آسیا، سازمان انرژی اتمی مالزی اعلام كرد كه مجوز فعالیت این كارخانه را كه در مراحل پایانی ساخت قرار دارد، صادر كرده است.

سازمان انرژی اتمی مالزی همچنین اعلام كرده است كه این مجوز اولیه برای مدت دو سال اعتبار داشته و مشروط به رعایت موارد ایمنی صادر شده است و چنانچه این شركت نتواند مواد زائد هسته ای ایجاد شده بر اثر فعالیت این كارخانه را مدیریت كند، این مجوز تمدید نخواهد شد.

بر اساس این گزارش، شركت لیناس برای تضمین ایمنی مواد زائد هسته ای 50 میلیون دلار به دولت مالزی می پردازد. این كارخانه استرالیایی با استفاده از یك نوع گیاه كمیاب نوعی فلز كمیاب تولید می كند كه در ساخت تجهیزات دارای فناوری پیشرفته (های تك) از جمله موشك و تلفن های موبایل به كار برده می شود. این فلز كمیاب با استفاده از فرآوری ماده ای دارای اورانیوم تولید می شود كه مواد زائد حاصل از این فرآیند به اورانیوم آغشته است.

طرفداران محیط زیست و ساكنان اطراف این كارخانه در منطقه كوانتان مالزی بارها در اعتراض به خطر آلودگی زیست محیطی هسته ای ناشی از فعالیت این كارخانه تجمع كرده و خواستار جلوگیری از فعالیت این كارخانه شده اند. فوزیه صالح از نمایندگان مجلس مالزی نیز در انتقاد به این تصمیم گفت كه از پارلمان مالزی توقف فعالیت این كارخانه را خواستار خواهد شد.

آساق**335





:: برچسب‌ها: استرالیا , فوتبال ,
:: بازدید از این مطلب : 245
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: