نوشته شده توسط : breketid

نوازنده دوره گرد ایستگاه كینگ كراس لندن در خلال آوازش گاهی با لحن شیرین انگلیسی صحبت می كند، چشمانت را كه می بندی حس می كنی داری یكی از قصه های مجید را می شنوی با همان لحن شیرین اصفهانی.

نوازنده می داند كه اصفهان از زیباترین شهرهای دنیاست اما نمی داند كه توی این دنیای كوچك جایی هست كه با آن قرابت لهجه دارد.

اهل لیورپول هست و تمام همشهریهایش همین لهجه را دارند لابد اگر از شهرداری كسی اینجا بود حتما پیوند خواهر خواندگی لیورپول و اصفهان را اعلام می كرد.

دور بساطش عده زیادی جمع شده اند و به آوازش گوش می دهند تا سردی معاشرت خود را با گرمی لحن این مرد گره بزنند. درآمد ماهانه مرد گاهی به 3 هزار پوند هم می رسد و او از این كار راضی است.

خودش می گوید: خب اینجوری هم درآمد داری هم دولت سراغت نمی آید برای مالیات و به هر حال هرچه باشد از وضعیت نواخانه های انگلیس بهتر است.

مایك هافر دندان سالمی به دهان ندارد و كنار بساط موسیقی اش یك قوطی مشروب الكلی دیده می شود كه گاهگاهی در بین برنامه از محتویات آن می نوشد و درگوشی می گوید: هی واسه تلویزیون میان تو خونه آدما و ماهانه 13 پوند مالیات ازشون می گیرن، اینجا از هیچی نمی گذرند.

هافر دو فرزند دارد و درحاشیه شهر لندن در خانه ای اجاره ای زندگی می كند و می گوید: زنم تقاضای جدایی داده و باید هزینه زندگی را در آورم ضمن اینكه او بچه ها را خواهد برد، قانون است دیگر كاریش نمی شه كرد.

اگر نتوانی خوب پول درآوری باید زندگی سختی را تحمل كنی و مدرسه ای بروی كه دوست نداری و امكانات بهداشتی داشته باشی كه شاید در برابر مریضی هایت كم بیاورد.

هافر به خواندنش ادامه می دهد و دسته دسته برتعداد مشتاقان صدایش افزوده می شود ، من گوشم به اوست اما در مقابل چشمانم تصویر مجید قرار دارد كه به مادرش می گوید: بی بی نمی خوام مهندس بشم، نمی خوام دكتر بشم نمی خوام با سواد بشم، اصلا خسته شدم می خوام فقط شاعر بشم و هافر هیجی نمی خواهد فقط تكه ذوقی كه شاید شعر هم بگوید و یك جوری خودش را از مصایب زندگی برهاند.

آوازش تمام شده و كلاهش را می گرداند، جلوی من می رسد نگاهی می كند یك دو پوندی در میان كلاهش می گذارم برای او پول دو لیتر آب است اما برای من حدود هفت هزار تومان.

ورزشی**1647**1590



:: برچسب‌ها: کنسرت , عکس , عشق ,
:: بازدید از این مطلب : 392
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

'احمد محبتی' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا در توضیح این مطلب افزود: در قانون دیوان عدالت اداری مصوب ١٣٨٥ هیچ اشاره ای به نهادهای عمومی غیردولتی از حیث سازمان ها و نهادهای مشمول صلاحیت دیوان نشده است و ماده ١٣ قانون مذكور دستگاه های مشمول دیوان را شامل وزارتخانه ها، سازمان ها، موسسات، شركت های دولتی، شهرداری ها، تشكیلات، نهادهای انقلابی و موسسات وابسته به آن ها را احصا كرده است.

وی ادامه داد: همچنین ماده ١٩ قانون یادشده در مقام بیان صلاحیت هیات عمومی دیوان، رسیدگی به شكایات و اعتراضات از آیین نامه ها و سایر نظامات و مقررات دولتی و شهرداری ها را خلاف قانون دانسته است و لذا نهادهای عمومی غیردولتی كه صندوق تامین اجتماعی از جمله نهاد عمومی غیردولتی است مستثنی است و با مراجعه به سابقه تصویب قانون یادشده، نهادهای عمومی غیردولتی از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام حذف شده است.

این متخصص حقوق عمومی در ادامه خاطر نشان كرد مدیر عامل صندوق تامین اجتماعی به موجب ماده ١١٣ قانون خدمات كشوری و چگونگی تعیین مدیریت صندوق تامین اجتماعی مصوب ١٣٨٨ با پیشنهاد هیات امنا و تایید و حكم وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی منصوب می شود و لذا هیات امنا صرفا پیشنهاد انتصاب را به وزیر ارایه می دهد.

محبتی با بیان اینكه دیوان عدالت اداری با توجه به ماده ١٩ قانون دیوان عدالت پیشنهاد هیات امنا را ابطال كرده است، تصریح كرد به نظر می رسد 'پیشنهاد' نه مصوبه است، نه آیین نامه و نه سایر مقررات دولتی.

وی تاكید كرد بنابراین صندوق تامین اجتماعی یك نهاد غیردولتی بوده و هیات امنا بر گرفته از بخش های كارگری و كارفرمایی است و ابطال پیشنهاد چنین مرجعی نمی تواند در صلاحیت دیوان عدالت اداری باشد، اما به موجب اصل ١٥٩ قانون اساسی طرح این موضوع می تواند در صلاحیت محاكم عمومی دادگستری باشد.

مدیر كل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری روز دوشنبه گذشته گفته بود لغو انتصاب از مدیر عاملی صندوق تامین اجتماعی رایی است كه برای سعید مرتضوی صادر شده است.

'علی‌اكبر بختیاری' این رای را قطعی دانست و افزود: این انتصاب مخالف با تبصره یك ماده 17 قانون ساختار نظام جامع تامین اجتماعی بوده است.

وی ادامه داد: هیات عمومی دیوان به درخواست نمایندگان وقت مجلس شورای اسلامی این موضوع را بررسی و رای به ابطال این حكم داده است.

اجتمام ** 1788 **1569



:: برچسب‌ها: روز تعطیل ,
:: بازدید از این مطلب : 363
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، دكتر 'عبدالمجید میردامادی' كه یكشنبه شب در نشست' ظرفیت ها و انتظارات از رویكرد اسلامی به حقوق بشر برای رعایت حقوق انسان ها در سه سطح ملی، كشورهای اسلامی و جهانی' سخن می گفت، افزود: اعلامیه حقوق بشر اسلامی باعث شد تا ملت ها بتوانند حقوق خود را بر اساس فرهنگ و نیازهای خود به دست آورند.

وی به بیانیه كلیسای روسیه در سال 2008 و كلیسای كاتولیك در سال های بعد اشاره كرد و ادامه داد: این بیانیه ها نشان می دهد هژمونی ایجاد شده از سوی قدرت های سلطه گر پایان یافته و قدرتی دیگر در برابر آن ها شكل گرفته است.

این استاد دانشگاه، حقوق بشر را محصول دنیای مدرن دانست و توضیح داد كه در تصویب این حقوق دین و معارف دینی مورد هجمه قرار گرفت و قدرت مدرنیته اجازه نمی داد كه كسی از دین و معارف آن دفاع كند.

** سیره ائمه بهترین الگوی كرامت انسانی است

دكتر 'محمد روشن' استاد دانشگاه شهید بهشتی، دیگر سخنران این نشست بود كه در موضوع حقوق بشر اسلامی و تفاوت های آن با منشور حقوق بشر، سخن گفت.

وی با استناد به آیه های متعدد از قرآن كریم و وجود وحدت نوع و هویت در میان همه انسان ها، افزود: انبیا بزرگترین منادیان حقوق بشر بوده اند.

این استاد دانشگاه، با اشاره به اصل برابری و مساوات، گفت: فرعون برابری را قبول نداشت و این ویژگی منحصر فرعون نیست و هركه برابری را نپذیرد، فرعون است و در شریعت مصونیت ندارد.

وی ماده 14 اعلامیه حقوق بشر اسلامی را یكی از برتری های این حقوق دانست.

روشن، تصویت اعلامیه حقوق بشر اسلامی را گام بزرگی دانست اما پای بندی و اجرای تعهدات آن را مهم تر خواند.

وی با تاكید بر این كه با مصلحت ها، حق را به مسلخ نبریم، اضافه كرد: مصلحت ها باید به خوبی شناخته و احصا شود.

پژوهشگر حقوق بشر اسلامی در پایان سخنان خود، تشكیل گروهی برای حمایت از حقوق مسلمانان در زمانی كه اتفاقات نامناسبی در كشورها علیه آن ها رخ می دهد را پیشنهاد داد و تاكید كرد: این گروه نباید تحت تاثیر حاكمان باشد و لازم است پیش از وقوع رخداد یا در زمان آن وارد عمل شوند.

**حقوق بشر اسلامی، حقوق بشر انسانی است

دكتر 'سید محمد هاشمی'، استاد دانشگاه نیز در این جلسه به اصول برابری، مسئولیت و هم زیستی در اعلامیه حقوق بشر اسلامی و انسانی اشاره كرد و گفت: شعار هر دو اعلامیه یكی است و نباید تصور كرد این دو از یكدیگر جدا هستند.

وی توسعه نیافتگی سیاسی، اقتدارگرایی متداول در جهان سوم و برداشت سنتی از دین را از موانع توسعه حقوق بشر اسلامی دانست و اظهار كرد: فعالان این حوزه باید در سه سطح فرهنگی، اجتماعی و سیاسی تلاش كنند تا به جای قهرمان پروری، انسانیت جایگزین شود.

این فعال حقوق بشر، نتیجه این تلاش ها را ایجاد اعتماد به نفس در بین مردم دانست و توضیح داد: در این صورت اگر مردم با هم هستند احساس برابری دارند و اگر عده ای در مقابل عده ای دیگر هستند با یكدیگر مدارا خواهند كرد.

وی تاكید كرد: اگر این تلاش ها صورت گیرد، انسان كرامت از دست رفته خود را باز خواهد یافت.

در ادامه جلسه فعالان حقوق بشر در موضوعات 'حقوق پناهندگان و اقدامات جمهوری اسلامی به عنوان دومین كشور پذیرنده پناهندگان جمعی'، ' حقوق اقلیت ها'، ' حقوق معلولان'، 'حقوق زنان و كودكان' و 'حقوق سالمندان' نقطه نظرات خویش را بیان كردند.

این نشست به مناسب سالروز تصویب اعلامیه حقوق بشر اسلامی در سازمان كنفرانس اسلامی (در سال 69) از سوی كمیسیون حقوق بشر اسلامی ایران برگزار شد.

اجتمام*1429 ** 1569



:: برچسب‌ها: خورشید ,
:: بازدید از این مطلب : 327
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

افطاری دادن و اطعام نیازمندان یکی از رسوم و سنت‌های ایرانیان بود که این روزها با توجه به چشم‌وهم‌چشمی‌هایی که از گستره خانواده‌ها فراتر رفته و عرصه فعالیت مسئولان را هم گرفته، رنگ و بویی از اطعام مستمندان و مساکین که توصیه معصومین علیهم‌السلام بود، برای آن باقی نمانده است.



:: برچسب‌ها: پارک ,
:: بازدید از این مطلب : 349
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، علیرضا نیکروز ظهر امروز در حاشیه بازدیدی که به همراه برخی مسئولان از نانوایی‌های این شهرستان به عمل آورد، اظهار داشت: امروزه باید به نحوی تصمیم‌گیری شود که اشتغال یک نفر باعث بیکاری شخص دیگری نشود.



:: برچسب‌ها: جغرافیایی برچسب , موسیقی ,
:: بازدید از این مطلب : 348
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid


:: برچسب‌ها: بریتانیا , گل , جشنواره ,
:: بازدید از این مطلب : 382
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش روز یكشنبه ایرنا از وزارت صنعت،معدن و تجارت، 'وجیه‌الله جعفری' با بیان اینكه استراتژی معدن به محض اصلاح و ویرایش نهایی، در اختیار فعالان بخش معدن قرار خواهد گرفت، تصریح كرد: كار تدوین استراتژی معدن را یك گروه 150 نفره در غالب 9 تیم برعهده داشته و هدف اصلی این پروژه تحلیل وضع موجود، ترسیم و طراحی چشم انداز بخش معدن و چگونگی حركت از وضعیت موجود به سمت وضعیت مطلوب در بخش معدن و صنایع وابسته بوده است.

وی همچنین از تمام نهادهایی كه استراتژی معدن برای آنها ارسال شده است درخواست كرد كه نقطه نظرات خود را هرچه سریعتر به دبیرخانه ارسال كنند، تا ضمن لحاظ كردن این نقطه نظرات، استراتژی معدن در آینده‌ای نزدیك رونمایی شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور معادن و صنایع معدنی، خاطر نشان كرد: اگر چه ابلاغ و اجرای استراتژی معدن تاثیر بسزایی بر این بخش از اقتصاد كشور خواهد داشت، اما این بدان معنا نیست كه در حال حاضر بخش معدن و صنایع معدنی كشور از هیچ استراتژی و سیاست مشخصی پیروی نمی كنند.

وی در ادامه تاكید كرد: در حال حاضر اسناد بالادستی همچون قانون برنامه چهارم و پنجم توسعه و مهمتر از آن سند چشم انداز 20ساله كشور در اختیار سیاست گذاران و تصمیم سازان حوزه معدن قرار دارد كه آنها نیز براساس این اسناد بالادستی اقدام به تصمیم گیری می كنند.

جعفری پویایی و قابلیت به روز شدن استراتژی معدن را یكی از ویژگی های مهم آن برشمرد و افزود: طی چند سال اخیر كه این استراتژی در حال تدوین بوده ، نتایج آن به طور مداوم و مرحله به مرحله، مورد استفاده قرار گرفته است. به عنوان مثال بسیاری از پیشرفت هایی كه طی سال های اخیر در صنعت سیمان شاهد آن بوده ایم، ناشی از سیاست گذاری های حاصل تدوین استراتژی معدن بوده است.

به گفته ی جعفری، رویكرد كلی در تدوین استراتژی بخش معدن و صنایع معدنی به‌گونه‌ای بوده كه تحقق اهداف افق 1404 و نیز برنامه پنجم در آن مد نظر قرار گرفته شده است.

وی با اشاره به اینكه استراتژی معدن در برنامه‌های آتی این بخش بسیار موثر بوده و با اطلاع‌رسانی شفاف می‌تواند فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این بخش را افزایش دهد، افزود: استراتژی بخش معدن با توجه به استراتژی صنعت و همسو با اهداف كلان آن تدوین شده است.

اقتصام**3917**1561



:: برچسب‌ها: واشنگتن , فوتبال ,
:: بازدید از این مطلب : 378
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرنگار اقتصادی فارس، قیمت هر سهم شرکت‌های بورسی و فرابورسی در حالی متاثر از عوامل متعدد مخصوصا" وضعیت سودآوری است که بررسی های به عمل آمده نشان می دهد به دلیل وضعیت حاکم بر بازار ، بهای هر سهم اکثر شرکت ها با افت مواجه شده است.



:: برچسب‌ها: سرگرمی , مکزیک ,
:: بازدید از این مطلب : 342
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

هادی ساعی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به لندن در پاسخ به این سؤال که با توجه به حضور چند روزه شما در دهکده المپیک شرایط روحی ورزشکاران را چگونه ارزیابی می‌کنید گفت: همگی شرایط خوبی دارند و در برخوردی که با ورزشکاران داشتم خوشبختانه همه آنها از روحیه بسیار خوبی برخوردارند. 



:: برچسب‌ها: ظروف چینی , نقاشی های دیواری , سبز ,
:: بازدید از این مطلب : 369
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، جلسه علنی صبح امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی با اعلام حجت‌الاسلام سید‌محمد‌حسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس اول پارلمان که در غیاب لاریجانی ریاست ساعتی از جلسه را بر عهده داشت، پایان یافت.



:: برچسب‌ها: به من , آسمان ,
:: بازدید از این مطلب : 323
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 مرداد 1391 | نظرات ()