نوشته شده توسط : breketid

دفتر پژوهش و بررسی های خبری خبرگزاری جمهوری اسلامی علاوه بر انتشار روز شمار تاریخ معاصر ایران، گزارشی را با عنوان 'جهان در هفت روز پیش رو' با هدف ارایه گزیده ای از اهم رویدادهای مهم جهانی منتشر می سازد. گزارش حاضر چهل و هفتمین شماره از این مجموعه است.

علاقمندان می توانند گزارشهای مشابه را در روزهای جمعه هر هفته بر صفحه پژوهش وبسایت ایرنا، پیگیری كنند.

**21 جولای

- معاهده'پوجاروات' در محلی به همین نام، پس از شكست عثمانی از اتریش، میان این دو امپراتوری به امضا رسید و اینگونه اختلافات ارضی دو كشور، به نفع اتریش پایان یافت.(1718)

- جنگ 'اهرام' با حمله 'ناپلئون بناپارت' به مصر میان فرانسه و این كشور آغاز شد. نیروهای فرانسوی دو روز بعد با ورود به شهر قاهره و اشغال آن به حكومت ممالیك مصر پایان دادند. فرانسویان با حمله غافلگیرانه انگلیس به ناوگان هایشان، مجبور به عقب نشینی شدند.(1798)

** در آن زمان مصر تحت نفوذ امپراتوری عثمانی قرار داشت و بخش های مختلف آن توسط امرای مملوك موسوم به ممالیك اداره می‏شد.

- لیتوانی، لتونی و استونی (سه كشور كوچك ساحلی در دریای بالتیك) در آستانه جنگ جهانی دوم، توسط استالین تصرف و به اتحاد جماهیر شوروی ملحق شدند. این كشورها 50 سال بعد با فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در اوایل دهه 1990، استقلال خود را بار دیگر بازیافتند. (1940)

- اولین كشتی بازرگانی با سوخت هسته‏ای به نام 'ساوانا' در آمریكا به آب انداخته شد و این امر عرصه جدیدی از روند استفاده از این انرژی را به جهانیان عرضه كرد.(1958)

- 'نیل آرمسترانگ' نخستین انسانی كه بر روی كره ماه گام نهاده بود، پس از 21 ساعت و 37 دقیقه توقف در سطح كره ماه و گردش، نمونه ‏برداری و عكس‏ برداری از قسمت‏های مختلف آن، به سفینه مادر بازگشت. نخستین سفر انسان به كره ماه در بیست و چهارم همان ماه با مراجعت فضانوردان به زمین پایان‏ یافت.(1969)

** 22 جولای

- در جریان جنگ جهانی اول، نبرد'ایزونزو' در ناحیه‏ای كوهستانی به همین نام، بین ایتالیا و اتریش به وقوع پیوست. سرانجام این نبرد با كشتار 70 هزار ایتالیایی و شكست اتریش در15 اوت همان سال پایان یافت.(1915)

- نبرد نیروهای فرانسه و تونس در بندر'بیزرت' به وقوع پیوست و فرانسه با اعزام 800 چترباز به این منطقه از تونس، موفق به شكست محاصره و تصرف آن شد. پس از استقلال تونس از فرانسه در سال 1956، فرانسه با اشغال این بندر به عنوان یك پایگاه هوایي سبب مخالفت تونس و محاصره پایگاه دریایي نیروهای خویش توسط این كشور شد. این نبرد در پی توافقی كه دوماه بعد صورت گرفت، پایان یافت و فرانسه نیروهای خود را تا سال 1963 بطور كامل از این بندر خارج كرد.(1961)

- سازمان همكاری منطقه‏ای موسوم به 'آر - سی – دی' توسط كشورهای ایران، تركیه و پاكستان در استانبول با هدف توسعه ارتباطات، جهانگردی و امور صنعتی و تجاری بین سه كشور عضو و آشنا كردن مردم با فرهنگ یكدیگر تاسیس شد. این سازمان از سال 1985 به 'سازمان همكاری اقتصادی' یا 'اكو' تغییر نام داد. (1964)

**23 جولای

- در جریان جنگ جهانی دوم، نبرد'كورسْكْ'، یكی از بزرگترین جنگ تانك‏ها، در منطقه اوكراین بین آلمان و شوروی با هدف جداسازی و تسخیر ناحیه كورسك و نیز انتقام شكست در نبرد استالین‏گراد توسط آلمان آغاز شد. سرانجام این جنگ با شكست سخت آلمان پایان یافت.(1943)

- محاكمه مارشال 'هانری پُتَن' رییس حكومت ویشی فرانسه و نخست وزیر دولت دست نشانده آلمان، به دلیل خیانت به كشور و ارتكاب جنایت جنگی آغاز شد. دادگاه عالی پاریس پس از سه هفته محاكمه و هفت ساعت مشورت، حكم اعدام وی را صادر كرد اما'ژنرال دوگل'رییس دولت موقت فرانسه، با تبدیل حكم اعدام وی به حبس ابد او را به زندان انتقال داد. مارشال هانری پتن، شش سال بعد، در سن 96 سالگی درگذشت.(1945)

- كودتای افسران مصری به رهبری ژنرال'محمد نجیب'و سرهنگ'جمال عبدالناصر'علیه حكومت 'ملك‏ فاروق' به پیروزی رسید. سه روز پس از این پیروزی، فاروق مجبور به استعفا و همزمان با الغای رژیم سلطنتی، نظام جمهوری در مصر به ریاست نجیب برقرار شد. در تقویم مصر از این روز به عنوان روز ملی این كشور یاد شده است.(1952)

** جمهوری عربی مصر دارای دو روز ملی است كه دومین روز ملی این كشور، سالروز آغاز جنگ چهارم اعراب و رژیم صهیونیستی در سال 1973 است.

- در جریان یك كودتا حكومت 'سر داوْدا جاوارا' رهبر كشور آفریقایی گامبیا سرنگون شد و او از كشورگریخت. (1994)

- 'حسن دوم' پادشاه مراكش در سن 70 سالگی پس از 38 سال سلطنت درگذشت و پس از او، پسرش'محمد ششم'در سن 36 سالگی بر تخت سلطنت نشست و در زمره حكمران جوان منطقه خاورمیانه قرار گرفت.(1999)

**24 جولای

- ششمین جنگ میان كاتولیك ها و پروتستان های فرانسه با پیروزی كاتولیك ها و قتل تعداد زیادی از پروتستان ها پس از یك سال پایان یافت. این جنگ با حمله كاتولیك ها آغاز شده بود.(1577)

- طرح واگذاری قیمومیت سرزمین‏های عربی خاورمیانه به تصویب رسید. در جریان جنگ جهانی اول، پاریس و لندن، پیرامون تقسیم امپراتوری عثمانی به توافق رسیدند و جامعه ملل با تصویب آن، به این تقسیم جنبه قانونی ‏داد. براساس تصمیم كمیسیون، سرزمین‏های لبنان و سوریه تحت قیمومیت فرانسه، عراق، فلسطین و ماورای اردن تحت سیطره انگلیس قرار گرفت.(1921)

**25 جولای

- جنگ بین چین و ژاپن در جنوب شرقی آسیا آغاز شد.این جنگ با پیروزی ژاپن و انعقاد پیمانی پایان یافت كه به موجب آن، كره ظاهرا مستقل شد، اما در واقع تحت الحمایه ژاپن قرار گرفت و چین جزایر 'تایوان'، 'پسكادور' و شبه‏جزیره 'لیائوتونگ'را به ژاپن واگذار كرد. اما پس از مدتی، ژاپن بر اثر فشار دول غربی، این منطقه را به چین بازگرداند.(1894)

- جنگ میان نیروهای انگلیسی و قبایل سیاهپوست ساكن سرزمین امروزی 'رودزیا' با عقد قراردادی میان روسای قبایل و یك سیاستمدار انگلیسی به نام'سیسیل رودز'پایان یافت. به موجب این قرارداد، قبایل'ماتابل'متعهد شدند كه با عدم ایجاد مزاحمت برای انگلیس، با مصالحه در كنار آنان زندگی كنند. به این ترتیب، انگلیس بر سرزمینی كه'رودز'نام خود را بر آن نهاده بود، مسلط شد.(1896)

- قیمومیت انگلیس بر كشور فلسطین آغاز شد. با پایان یافتن جنگ جهانی اول در سال 1918 و فروپاشی امپراتوری عثمانی، متصرفات این امپراتوری بر طبق معاهده'سایكس – پیكو'، بین فرانسه و انگلیس تقسیم شد و سرزمین فلسطین نیز تحت قیمومیت انگلیس قرار گرفت. همزمان با این رویداد، دولت انگلیس برای تشكیل رژیم صهیونیستی، زمینه انتقال گسترده یهودیان را از نقاط مختلف جهان به این سرزمین آغاز كرد.(1921)

- بمباران بندر'هامبورگ' آلمان توسط ناوگان هوایی آمریكا و انگلیس، همزمان با حمله گسترده نیروهای متفقین از غرب این كشور صورت گرفت. در این حمله هوایی، علاوه بر انهدام تعدادی از تاسیسات نظامی و اقتصادی آلمان، ده‏ها هزار تن از مردم غیرنظامی این كشور نیز كشته شدند.(1944)

- حملات زمینی، هوایی و دریایی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان، به دلیل مقاومت مسلحانه مسلمانان این منطقه در مقابل این رژیم، شروع شد. در این حملات سبعانه، 130 نفر كشته، 500 نفر مجروح و بیش از 400 هزار نفر آواره شدند. با وجود این تهاجم غیر انسانی، مردم و مبارزان لبنانی، به مقاومت خود تا اخراج صهیونیست‏های اشغال‏گر از جنوب كشورشان تا سال 2000 ادامه دادند.(1993)

**26 جولای

- روز ملی و استقلال كشور آفریقایی'لیبریا'از آمریكا اعلام شد.(1847)

- كانال سوئز توسط 'جمال عبدالناصر' رییس جمهوری مصر، ملی اعلام شد. كانال سوئز در سال 1869 توسط فرانسه احداث و با بهره‏برداری از این مسیر، راه دریایي میان اروپا و آسیا كوتاه‏تر شد. تسلط انگلیس و فرانسه بر كانال سوئز همچنان ادامه یافت تا این كه جمال عبدالناصر با اعلام ملی شدن این كانال، موجب خشم و حمله انگلیس، فرانسه و رژیم صهیونیستی، در 31 اكتبر به كشورش شد. در نهایت این كشورها، به دلیل فشار افكار عمومی در سطح بین‏المللی و نیز مقاومت ملت مسلمان مصر، از این منطقه عقب نشینی كردند.(1956)

- روز ملی و استقلال كشور'مالدیو' در سواحل اقیانوس هند از استعمار انگلیس اعلام شد. (1965)

**27 جولای

- قرارداد تقسیم لهستان، در شهرسن پطرزبورگ روسیه، به عنوان حفظ مملكت لهستان از فساد و اضمحلال، میان سه قدرت بزرگ اروپا، توسط كاترین كبیرملكه امپراتوری روس، فردریك دوم پادشاه پروس وماریترز ملكه امپراتوری اتریش، امضا شد.(1772)

- 'ماكسیمیلیان روبسپیر'یكی از رهبران انقلاب كبیر فرانسه اعدام شد. با توقیف'لویي شانزدهم' توسط انقلابیون، روبسپیر توانست از طریق نمایندگان مجلس، وی را محكوم به مرگ كند. پس از اعدام لویي شانزدهم، روبسپیر با در اختیار گرفتن قدرت در فرانسه و با تشكیل كمیته نجات ملی و دادگاهای انقلابی برای اعدام‏های دسته جمعی، دوران ترور یا وحشت را در فرانسه رقم زد. در این دوره بیش از 17 هزار نفر، بدون محاكمه كشته شدند و این امر سبب نارضایتی مردم شد. سرانجام مخالفان او را دستگیر و بی‏درنگ به تیغ گیوتین سپردند. (1793)

- قرارداد ترك مخاصمه و پایان جنگ خونین دو كره در پایان جنگ جهانی دوم امضا شد. این جنگ در سال 1950 در پی حمله كره شمالی، با هدف اتحاد مجدد با كره جنوبی آغاز شد، اما به دلیل دخالت كشورهای غربی چون آمریكا و 15 كشور همپیمان آن با مجوز شورای امنیت سازمان ملل متحد برای كمك به كره جنوبی، 200 هزار نفر از نیروهای كمونیست چین به عرصه جنگ وارد شدند. این امر سبب عقب نشینی نیروهای آمریكا و متحدین آنها، توقف این جنگ و آغاز مذاكرات صلح شد. (1953)

- به دلیل كسب حق حاكمیت ملی در روسیه سفید، بیست و هفتم جولای، به عنوان روز ملی این كشور اعلام شد.(1990)

اطلاع**2059**9128**1717**1599



:: برچسب‌ها: درخت ,
:: بازدید از این مطلب : 312
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرگزاری سوریه (سانا) این منبع رسمی روز جمعه افزود كه گذرگاه باب الهوی از ماه ژوئن گذشته بسته است و هیچ كارمندی در آن حضور ندارد.

این منبع مسئول همچنین اظهار داشت كه ادعای العربیه مبنی بر سیطره تروریست ها بر مناطق بیرود، الضمیر و پاسگاه های تل الریف در استان 'ریف دمشق' و برزه در دمشق به هیچ وجه صحیح نیست و نیروهای مسلح تروریست ها را در این مناطق مورد حمله قرار داده اند.

این گزارش افزود كه پخش خبرهای دروغین از طریق العربیه و الجزیره و شبكه تلویزیونی رژیم صهیونیستی و همگرایی میان آنها در چارچوب تلاش برای روحیه دادن به گروه های تروریستی می گنجد.

خاورم** **1431 **1575



:: برچسب‌ها: برلین ,
:: بازدید از این مطلب : 298
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

دفتر پژوهش و بررسی های خبری خبرگزاری جمهوری اسلامی علاوه بر انتشار روز شمار تاریخ معاصر ایران، گزارشی را با عنوان 'جهان در هفت روز پیش رو' با هدف ارایه گزیده ای از اهم رویدادهای مهم جهانی منتشر می سازد. گزارش حاضر چهل و هفتمین شماره از این مجموعه است.

علاقمندان می توانند گزارشهای مشابه را در روزهای جمعه هر هفته بر صفحه پژوهش وبسایت ایرنا، پیگیری كنند.

**21 جولای

- معاهده'پوجاروات' در محلی به همین نام، پس از شكست عثمانی از اتریش، میان این دو امپراتوری به امضا رسید و اینگونه اختلافات ارضی دو كشور، به نفع اتریش پایان یافت.(1718)

- جنگ 'اهرام' با حمله 'ناپلئون بناپارت' به مصر میان فرانسه و این كشور آغاز شد. نیروهای فرانسوی دو روز بعد با ورود به شهر قاهره و اشغال آن به حكومت ممالیك مصر پایان دادند. فرانسویان با حمله غافلگیرانه انگلیس به ناوگان هایشان، مجبور به عقب نشینی شدند.(1798)

** در آن زمان مصر تحت نفوذ امپراتوری عثمانی قرار داشت و بخش های مختلف آن توسط امرای مملوك موسوم به ممالیك اداره می‏شد.

- لیتوانی، لتونی و استونی (سه كشور كوچك ساحلی در دریای بالتیك) در آستانه جنگ جهانی دوم، توسط استالین تصرف و به اتحاد جماهیر شوروی ملحق شدند. این كشورها 50 سال بعد با فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در اوایل دهه 1990، استقلال خود را بار دیگر بازیافتند. (1940)

- اولین كشتی بازرگانی با سوخت هسته‏ای به نام 'ساوانا' در آمریكا به آب انداخته شد و این امر عرصه جدیدی از روند استفاده از این انرژی را به جهانیان عرضه كرد.(1958)

- 'نیل آرمسترانگ' نخستین انسانی كه بر روی كره ماه گام نهاده بود، پس از 21 ساعت و 37 دقیقه توقف در سطح كره ماه و گردش، نمونه ‏برداری و عكس‏ برداری از قسمت‏های مختلف آن، به سفینه مادر بازگشت. نخستین سفر انسان به كره ماه در بیست و چهارم همان ماه با مراجعت فضانوردان به زمین پایان‏ یافت.(1969)

** 22 جولای

- در جریان جنگ جهانی اول، نبرد'ایزونزو' در ناحیه‏ای كوهستانی به همین نام، بین ایتالیا و اتریش به وقوع پیوست. سرانجام این نبرد با كشتار 70 هزار ایتالیایی و شكست اتریش در15 اوت همان سال پایان یافت.(1915)

- نبرد نیروهای فرانسه و تونس در بندر'بیزرت' به وقوع پیوست و فرانسه با اعزام 800 چترباز به این منطقه از تونس، موفق به شكست محاصره و تصرف آن شد. پس از استقلال تونس از فرانسه در سال 1956، فرانسه با اشغال این بندر به عنوان یك پایگاه هوایي سبب مخالفت تونس و محاصره پایگاه دریایي نیروهای خویش توسط این كشور شد. این نبرد در پی توافقی كه دوماه بعد صورت گرفت، پایان یافت و فرانسه نیروهای خود را تا سال 1963 بطور كامل از این بندر خارج كرد.(1961)

- سازمان همكاری منطقه‏ای موسوم به 'آر - سی – دی' توسط كشورهای ایران، تركیه و پاكستان در استانبول با هدف توسعه ارتباطات، جهانگردی و امور صنعتی و تجاری بین سه كشور عضو و آشنا كردن مردم با فرهنگ یكدیگر تاسیس شد. این سازمان از سال 1985 به 'سازمان همكاری اقتصادی' یا 'اكو' تغییر نام داد. (1964)

**23 جولای

- در جریان جنگ جهانی دوم، نبرد'كورسْكْ'، یكی از بزرگترین جنگ تانك‏ها، در منطقه اوكراین بین آلمان و شوروی با هدف جداسازی و تسخیر ناحیه كورسك و نیز انتقام شكست در نبرد استالین‏گراد توسط آلمان آغاز شد. سرانجام این جنگ با شكست سخت آلمان پایان یافت.(1943)

- محاكمه مارشال 'هانری پُتَن' رییس حكومت ویشی فرانسه و نخست وزیر دولت دست نشانده آلمان، به دلیل خیانت به كشور و ارتكاب جنایت جنگی آغاز شد. دادگاه عالی پاریس پس از سه هفته محاكمه و هفت ساعت مشورت، حكم اعدام وی را صادر كرد اما'ژنرال دوگل'رییس دولت موقت فرانسه، با تبدیل حكم اعدام وی به حبس ابد او را به زندان انتقال داد. مارشال هانری پتن، شش سال بعد، در سن 96 سالگی درگذشت.(1945)

- كودتای افسران مصری به رهبری ژنرال'محمد نجیب'و سرهنگ'جمال عبدالناصر'علیه حكومت 'ملك‏ فاروق' به پیروزی رسید. سه روز پس از این پیروزی، فاروق مجبور به استعفا و همزمان با الغای رژیم سلطنتی، نظام جمهوری در مصر به ریاست نجیب برقرار شد. در تقویم مصر از این روز به عنوان روز ملی این كشور یاد شده است.(1952)

** جمهوری عربی مصر دارای دو روز ملی است كه دومین روز ملی این كشور، سالروز آغاز جنگ چهارم اعراب و رژیم صهیونیستی در سال 1973 است.

- در جریان یك كودتا حكومت 'سر داوْدا جاوارا' رهبر كشور آفریقایی گامبیا سرنگون شد و او از كشورگریخت. (1994)

- 'حسن دوم' پادشاه مراكش در سن 70 سالگی پس از 38 سال سلطنت درگذشت و پس از او، پسرش'محمد ششم'در سن 36 سالگی بر تخت سلطنت نشست و در زمره حكمران جوان منطقه خاورمیانه قرار گرفت.(1999)

**24 جولای

- ششمین جنگ میان كاتولیك ها و پروتستان های فرانسه با پیروزی كاتولیك ها و قتل تعداد زیادی از پروتستان ها پس از یك سال پایان یافت. این جنگ با حمله كاتولیك ها آغاز شده بود.(1577)

- طرح واگذاری قیمومیت سرزمین‏های عربی خاورمیانه به تصویب رسید. در جریان جنگ جهانی اول، پاریس و لندن، پیرامون تقسیم امپراتوری عثمانی به توافق رسیدند و جامعه ملل با تصویب آن، به این تقسیم جنبه قانونی ‏داد. براساس تصمیم كمیسیون، سرزمین‏های لبنان و سوریه تحت قیمومیت فرانسه، عراق، فلسطین و ماورای اردن تحت سیطره انگلیس قرار گرفت.(1921)

**25 جولای

- جنگ بین چین و ژاپن در جنوب شرقی آسیا آغاز شد.این جنگ با پیروزی ژاپن و انعقاد پیمانی پایان یافت كه به موجب آن، كره ظاهرا مستقل شد، اما در واقع تحت الحمایه ژاپن قرار گرفت و چین جزایر 'تایوان'، 'پسكادور' و شبه‏جزیره 'لیائوتونگ'را به ژاپن واگذار كرد. اما پس از مدتی، ژاپن بر اثر فشار دول غربی، این منطقه را به چین بازگرداند.(1894)

- جنگ میان نیروهای انگلیسی و قبایل سیاهپوست ساكن سرزمین امروزی 'رودزیا' با عقد قراردادی میان روسای قبایل و یك سیاستمدار انگلیسی به نام'سیسیل رودز'پایان یافت. به موجب این قرارداد، قبایل'ماتابل'متعهد شدند كه با عدم ایجاد مزاحمت برای انگلیس، با مصالحه در كنار آنان زندگی كنند. به این ترتیب، انگلیس بر سرزمینی كه'رودز'نام خود را بر آن نهاده بود، مسلط شد.(1896)

- قیمومیت انگلیس بر كشور فلسطین آغاز شد. با پایان یافتن جنگ جهانی اول در سال 1918 و فروپاشی امپراتوری عثمانی، متصرفات این امپراتوری بر طبق معاهده'سایكس – پیكو'، بین فرانسه و انگلیس تقسیم شد و سرزمین فلسطین نیز تحت قیمومیت انگلیس قرار گرفت. همزمان با این رویداد، دولت انگلیس برای تشكیل رژیم صهیونیستی، زمینه انتقال گسترده یهودیان را از نقاط مختلف جهان به این سرزمین آغاز كرد.(1921)

- بمباران بندر'هامبورگ' آلمان توسط ناوگان هوایی آمریكا و انگلیس، همزمان با حمله گسترده نیروهای متفقین از غرب این كشور صورت گرفت. در این حمله هوایی، علاوه بر انهدام تعدادی از تاسیسات نظامی و اقتصادی آلمان، ده‏ها هزار تن از مردم غیرنظامی این كشور نیز كشته شدند.(1944)

- حملات زمینی، هوایی و دریایی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان، به دلیل مقاومت مسلحانه مسلمانان این منطقه در مقابل این رژیم، شروع شد. در این حملات سبعانه، 130 نفر كشته، 500 نفر مجروح و بیش از 400 هزار نفر آواره شدند. با وجود این تهاجم غیر انسانی، مردم و مبارزان لبنانی، به مقاومت خود تا اخراج صهیونیست‏های اشغال‏گر از جنوب كشورشان تا سال 2000 ادامه دادند.(1993)

**26 جولای

- روز ملی و استقلال كشور آفریقایی'لیبریا'از آمریكا اعلام شد.(1847)

- كانال سوئز توسط 'جمال عبدالناصر' رییس جمهوری مصر، ملی اعلام شد. كانال سوئز در سال 1869 توسط فرانسه احداث و با بهره‏برداری از این مسیر، راه دریایي میان اروپا و آسیا كوتاه‏تر شد. تسلط انگلیس و فرانسه بر كانال سوئز همچنان ادامه یافت تا این كه جمال عبدالناصر با اعلام ملی شدن این كانال، موجب خشم و حمله انگلیس، فرانسه و رژیم صهیونیستی، در 31 اكتبر به كشورش شد. در نهایت این كشورها، به دلیل فشار افكار عمومی در سطح بین‏المللی و نیز مقاومت ملت مسلمان مصر، از این منطقه عقب نشینی كردند.(1956)

- روز ملی و استقلال كشور'مالدیو' در سواحل اقیانوس هند از استعمار انگلیس اعلام شد. (1965)

**27 جولای

- قرارداد تقسیم لهستان، در شهرسن پطرزبورگ روسیه، به عنوان حفظ مملكت لهستان از فساد و اضمحلال، میان سه قدرت بزرگ اروپا، توسط كاترین كبیرملكه امپراتوری روس، فردریك دوم پادشاه پروس وماریترز ملكه امپراتوری اتریش، امضا شد.(1772)

- 'ماكسیمیلیان روبسپیر'یكی از رهبران انقلاب كبیر فرانسه اعدام شد. با توقیف'لویي شانزدهم' توسط انقلابیون، روبسپیر توانست از طریق نمایندگان مجلس، وی را محكوم به مرگ كند. پس از اعدام لویي شانزدهم، روبسپیر با در اختیار گرفتن قدرت در فرانسه و با تشكیل كمیته نجات ملی و دادگاهای انقلابی برای اعدام‏های دسته جمعی، دوران ترور یا وحشت را در فرانسه رقم زد. در این دوره بیش از 17 هزار نفر، بدون محاكمه كشته شدند و این امر سبب نارضایتی مردم شد. سرانجام مخالفان او را دستگیر و بی‏درنگ به تیغ گیوتین سپردند. (1793)

- قرارداد ترك مخاصمه و پایان جنگ خونین دو كره در پایان جنگ جهانی دوم امضا شد. این جنگ در سال 1950 در پی حمله كره شمالی، با هدف اتحاد مجدد با كره جنوبی آغاز شد، اما به دلیل دخالت كشورهای غربی چون آمریكا و 15 كشور همپیمان آن با مجوز شورای امنیت سازمان ملل متحد برای كمك به كره جنوبی، 200 هزار نفر از نیروهای كمونیست چین به عرصه جنگ وارد شدند. این امر سبب عقب نشینی نیروهای آمریكا و متحدین آنها، توقف این جنگ و آغاز مذاكرات صلح شد. (1953)

- به دلیل كسب حق حاكمیت ملی در روسیه سفید، بیست و هفتم جولای، به عنوان روز ملی این كشور اعلام شد.(1990)

اطلاع**2059**9128**1717**1599



:: برچسب‌ها: نیویورک , خورشید ,
:: بازدید از این مطلب : 327
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا به نقل از ریانووستی، 'پدرو دلگادو' رییس بانك مركزی اكوادور اعلام كرد: مذاكرات با ایران ادامه دارد و دولت اكوادور از حق تجارت با هر كشوری كه بخواهد برخوردار است.

وی گفت: اكوادور كشور مستقلی است و می تواند با هر كشوری روابط داشته باشد.

در گزارش ریانووستی یادآوری شده است: 'رافائل كورآ' رییس جمهوری اكوادور همچون

'هوگو چاوز' همتای ونزوئلایی خود با مقامات جمهوری اسلامی ایران مناسبات خوبی دارد و 'محمود احمدی نژاد' رییس جمهوری ایران در ژانویه گذشته از ونزوئلا و اكوادور بازدید به عمل آورد.

در گزارش این خبرگزاری به ادعاهای بی اساس آمریكا، برخی از كشورهای غربی و رژیم صهیونیستی در باره برنامه هسته ای صلح آمیز ایران اشاره شده است.

ریانووستی نوشت: مقامات ایرانی با رد این اتهامات بارها اعلام كرده اند كه برنامه هسته ای این كشور صرفا جهت رفع نیازهای انرژی است.

اروپام/2242**518**1368**



:: برچسب‌ها: سرگرمی , شهرستان ,
:: بازدید از این مطلب : 433
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

'همایون هاشمی' روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا به مناسبت هفته بهزیستی ( 25 تا 31 تیرماه) افزود: اكنون تعداد كمپ های ترك اعتیاد از 340 مركز در سال گذشته به 500 خانه بهبودی رسیده است.

وی با بیان اینكه كمپ های ترك اعتیاد به خانه های بهبودی یا دهكده رهایی نیر مشهور است، گفت: در شرایط فعلی، تاسیس كمپ ترك اعتیاد در صورت اخذ مجوز رسمی از سازمان بهزیستی امكانپذیر است.

این مقام مسئول در سازمان بهزیستی با بیان اینكه ترك اعتیاد در خانه های بهبودی با روش های اصولی و قانونی صورت می گیرد، گفت: در این مراكز، پزشك، ‌روانشناس و مددكار اجتماعی در كنار معتادان حضور دارند.

وی با اشاره به اجرای دو روش ایمان مداری و پرهیز مداری در كمپ های ترك اعتیاد افزود: در این مراكز به هیچ وجه از روش های غیر اصولی و حتی متوسل شدن به زور و اجبار برای رهایی فرد از مواد مخدر استفاده نمی شود.

هاشمی گفت: در خانه های بهبودی، مدت اقامت و دوره های درمانی فرد با توجه به نوع مواد مخدر مصرفی مشخص می شود.

به گفته وی، افراد در فضایی كاملا آرام، بدون تنش و با میل و رغبت قلبی به تدریج مصرف مواد مخدر را ترك می كنند.

هاشمی تاكید كرد: بهزیستی به شدت بر روی عملكرد و فعالیت كمپ های مجوز دار نظارت كرده و با هرگونه اقدام غیرقانونی در زمینه درمان معتادان برخورد خواهد كرد.

اجتمام**9134 **1569



:: برچسب‌ها: فیلم , سیاه , اسپانیا ,
:: بازدید از این مطلب : 325
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا، آلبرتو كاستا پنجشنبه شب پس از شكست مقابل تیم پرسپولیس در نخستین بازی لیگ برتر، گفت: تیم ما در این دیدار بسیار بهتر از پرسپولیس كار كرد و تقریبا بیشتر بازی در اختیار ما بود.

وی ادامه داد: متاسفانه بازیكنان ما از موقعیت های خود به هیچ عنوان نتوانستند استفاده كنند و پرسپولیسی از كمترین موقعیت های خود به بهترین شكل استفاده كردند.

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان، گفت: اگر روح اله عرب می توانست در اواخر بازی موقعیت خود را تبدیل به گل كند پرسپولیس به هیچ عنوان نمی توانست ما را شكست دهد.

وی تصریح كرد: از تمام بازیكنان و هواداران تشكر می كنم و می دانم تمام هواداران صنعت نفت از عملكرد تیم خود در دیدار مقابل پرسپولیس رضایت دارند و شرمنده آنها هستم كه نتوانستیم سه امتیاز را بدست بیاوریم.

وی اظهار داشت: فكر می كنم در این دیدار نتیجه تساوی عادلانه ترین نتیجه بود و پرسپولیس به هیچ عنوان از تیم ما برتر نبود كه سه امتیاز را گرفت.

كاستا، خاطرنشان كرد: تیم ما زمان زیادی در اختیار دارد و می توانیم به شرایط خوبی برسیم. در این بازی مصطفی صبری، رسول نویدكیا و جیگو ملو از بازیكنان اصلی خود را در اختیار نداشتیم و مطمئن باشید اگر آنها حضور داشتند نتیجه بازی چیز دیگری بود.

وی تاكید كرد: در صورتی كه تلاش خود را ادامه دهیم در پایان فصل تیم صنعت نفت آبادان در جایگاه بسیار خوبی در جدول مسابقات لیگ برتر قرار خواهد گرفت.

ورزشی **7104**9118**



:: برچسب‌ها: ظروف چینی , سگ ,
:: بازدید از این مطلب : 298
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

رافائل نادال، پرچمدار المپیک و دو بار قهرمان ویمبلدون، از المپیک لندن ۲۰۱۲ کنار کشید. او در فیس بوک خود نوشته که در شرایط مناسب برای رقابت نبوده و این یکی از غمناک ترین تصمیمات او در دوران بازی های حرفه ایش بوده است.

وی که چهار سال پیش برنده طلای المپیک پکن شد افتخار حمل پرچم کشورش، اسپانیا را در مراسم افتتاحیه المپیک نیز از دست خواهد داد.

فدراسیون تنیس اسپانیا به خبرگزاری رویترز گفت که فلیسیانو لوپز در مسابقات انفرادی مردان جایگزین نادال خواهد شد.

کمیته المپیک نیز گفته است که روز جمعه (۲۰ ژوئیه) تصمیم می گیرند که چه کسی به جای او پرچم اسپانیا را در المپیک لندن حمل کند.

نادال ۲۶ ساله ماه گذشته برای هفتمین بار قهرمان اوپن فرانسه شده بود اما وی که نفر دوم تنیس جهان و دو بار قهرمان ویمبلدون بود در مرحله دوم تورنمنت مغلوب لوکاس روسول نفر صدم رده بندی جهانی از جمهوری چک شد.

رافائل نادال از سال ۲۰۰۵ که در مرحله سوم ویمبلدون شکست خورد و حذف شد، در هفت سال اخیر در هیچ گرند اسلمی به این زودی از دور مسابقات خارج نشده بود.



:: برچسب‌ها: ظروف چینی , دریا , شیکاگو ,
:: بازدید از این مطلب : 315
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

آیت الله 'محمدعلی تسخیری' روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار معارف ایرنا افزود: در شرایط كنونی كه از یك طرف موج بیداری اسلامی هر روز در حال گسترش بوده و از طرف دیگر توطئه های عظیم استكبار در صدد ضربه زدن به اسلام است، باید فرصت ها را به خوبی مدیریت كرد.

وی ادامه داد: جهان اسلام اینك نیازمند جهش و تحرك اساسی است تا با اعمال مواضع وحدت گرایانه، به برخی اختلافات كه دسیسه دشمنان اسلام است، پایان داده و افق جدیدی را پیش روی امت اسلامی ترسیم كند.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام ادامه داد: امت اسلامی با رفع موانع و مشكلات باید در عمل نیز به گونه ای رفتار كند كه برای همه جهانیان الگو و اسوه قرار گیرد.

تسخیری یادآورشد: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با وجود بیش از دو دهه فعالیت در جهت وحدت وانسجام امت اسلامی توانسته گام های مهم و مثبتی را بردارد اما هنوز كارهای بسیاری برای تحقق امت واحد اسلامی بر زمین مانده است.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام افزود: تشكیل خبرگزاری تقریب، توسعه دانشگاه مذاهب اسلامی ارتباط با 400 اجلاس بین المللی تنها بخش كوچكی از فعالیت های گسترده این مجمع در این رابطه است كه البته باید ادامه یافته و با شیوه و روش مناسب تری دنبال شود.

آیت الله تسخیری به تازگی از سمت دبیر كلی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی استعفا داد و با حكم رهبر معظم انقلاب به سمت مشاور عالی ایشان در امور جهان اسلام منصوب شد.

فراهنگ ** 1883



:: برچسب‌ها: تصویر , طبیعت , اقیانوس ,
:: بازدید از این مطلب : 289
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا به نقل از خبر امروز جمعه منابع محلی , روسیه و چین برای سومین بار در 9 ماه گذشته نیز این قطعنامه آمریكا و كشورهای اروپایی علیه سوریه را وتو كردند.

از اعضای دائم شورای امنیت امریكا، بریتانیا و فرانسه به ھمراه 8 كشور از اعضای غیر دائم از جمله ھند به این قطعنامه رای دادند، اما با وتو شدن آن از سوی مسكو و پكن این طرح با شكست مواجه شد.

'رضا بشیر تارر' معاون نماینده دائم دولت اسلام آباد در سازمان ملل متحد با شرح موضع پاكستان در خصوص این قطعنامه گفت: كشورش با اعمال چنین تحریم ھایی مخالف است زیرا این اقدام نه تنھا باعث پیگیری حل مسالمت آمیز مساله سوریه نمی شود بلكه منجر به تشدید تنش ھا و مبارزه در این كشور خواھد شد.

وی افزود: متاسفانه علی رغم طرح شش ماده ای كوفی عنان نماینده مشترك سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب در امور سوریه با ھدف برقراری صلح و پایان دادن به اوضاع بحرانی این كشور، شورای امنیت در چگونگی پیشبرد این طرحھا اقدامات ضعیفی انجام داده است.

رضا بشیر تارر ادامه داد: به عنوان یك نتیجه، شورای امنیت برای رسیدگی به مساله سوریه اقدامی را به پایان نرسانده است و این به معنی عقب نشینی جدی از این موضوع بوده و باعث می شود وضعیت و اوضاع سوریه در حالت خود باقی بماند.

وی اضافه كرد: تماس ھای مكرر پاكستان بدنبال اتحاد و مثبت قلمداد شدن رویكرد شورای امنیت در قبال مساله سوریه است، بنابراین اسلام اباد ھیچ چاره ای جز جدا كردن خود از این سناریو ﴿قطعنامه ضد سوری﴾ كه به معنای تفرقه است , نداشت، در واقع شورای امنیت باید از پیش نویس چنین قطعنامه ھایی پرھیز كند.

وی ادامه داد: پاكستان خواھان اجتناب گروھھای مخالف و دولت سوریه از خشونت و ایجاد تسھیل در روند پیشبرد امور سیاسی در این كشور است، در واقع مسوولیت اصلی این عملكرد در حیطه كاری دولت دمشق نھفته است.

رضا بشیر تارر تاكید كرد: حلول ماه مبارك رمضان باید دلیلی برای آتش بس بین گروھھای مخالف در سوریه و شركت آنان در مذاكره و گفت وگو باشد.

آساق ** 1095 **1575



:: برچسب‌ها: دریا ,
:: بازدید از این مطلب : 301
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، متقاضیان دریافت وام مسكن روزنامه‌نگاران می‌توانند از روز یكشنبه اول مردادماه 91 با مراجعه به پایگاه اینترنتی بانك اطلاعات خبرنگاران(سمان) به نشانی www.saman-gov.ir اقدام به ارسال مدارك و ثبت تقاضای خود كنند.

براساس اعلام معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد، پایان مدت ثبت درخواست تسهیلات وام مسكن تا ساعت 24 روز چهارشنبه یازدهم مردادماه خواهد بود.

با توجه به ظرفیت محدود این تسهیلات، روزنامه‌نگاران دارای رابطه استخدامی با روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها و همچنین متقاضیان متاهل در اولویت قرار دارند.

بر اساس این گزارش ،نتیجه بررسی‌ها از طریق سایت‌سمان تا حداكثر یك‌ماه پس از اتمام مهلت مقرر از طریق همین سایت به متقاضیان اعلام خواهد شد. به درخواست‌های فاقد شرایط لازم و دارای نقص در مدارك ترتیب اثر داده نخواهد شد لذا در تكمیل اطلاعات دقت لازم باید صورت گیرد.

اطلاعات تكمیلی دربارۀ شرایط ثبت نام و مدارك لازم در سایت سمان ارایه شده است.

در این اطلاعیه به میزان پرداخت وام اشاره ای نشده اما پیش از این ، سقف وام خرید مسكن مخصوص خبرنگاران 350 میلیون ریال اعلام شده بود.

اقتصام ** 1574*1580



:: برچسب‌ها: موزه , تایلند ,
:: بازدید از این مطلب : 304
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

آقای کرزی امضای قرارداد ساخت اکادمی نظامی افغانستان را در راستای تقویت ارتش افغانستان مهم دانسته است

حامد کرزی، رئیس جمهوری افغانستان در دیداری سه جانبه با نخست وزیران بریتانیا و پاکستان در کابل گفتگو می‌کند.

دیوید کامرون و راجا پرویز اشرف پیش از ظهر روز پنجشنبه، ۲۹ سرطان/تیر وارد کابل شدند.

این دومین روز سفر آقای کامرون به افغانستان است.

او دیروز با نیروهای بریتانیایی مستقر در ولایت هلمند دیدار کرد.

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا پیش از دیدار سه‌جانبه قرارداد ساخت و تشکیل اکادمی نظامی در کابل را با رئیس جمهوری افغانستان امضا کرد.

گفته شده که این اکادمی شبیه به آکادمی ساندهورست بریتانیا، که افسران ارتش این کشور در آن آموزش می بینند، خواهد بود.

تا سال ۲۰۱۴ نیروهای بین المللی افغانستان را ترک می کنند و این کشور تلاش دارد که تا آن زمان تجهیز و آموزش نیروهای مسلح خود را سرعت بخشد.

آقای کرزی امضای این قرار داد را در راستای تقویت ارتش افغانستان و حرفه ای شدن آن "بسیار مهم" دانست و افزود که افسران بریتانیایی در این اکادمی افسران ارتش افغانستان را آموزش خواهند داد.

نخست وزیر بریتانیا که پس از امضای این قرارداد با آقای کرزی، با خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت که ماموریت رزمی نیروهای بریتانیایی در افغانستان تا سال ۲۰۱۴ میلادی پایان می‌یابد، اما به ماموریت آموزشی خود ادامه می‌دهند.

'حمایت از مصالحه و انتخابات شفاف'

راجا پرویز اشرف

راجا پرویز اشرف، نخست وزیر پاکستان هم وارد کابل شده و این نخستین سفرش به عنوان نخست‌وزیر پاکستان به کابل است

آقای کامرون گفت که او با آقای کرزی در باره مصالحه با شورشیان و برگزاری انتخابات آینده ریاست جمهوری افغانستان، که در سال ۱۳۹۳ برگزار خواهد شد، هم گفتگو کرده است.

او گفت: "در سه ماه گذشته در شیکاگو و توکیو، جامعه بین المللی تعهد ما را در حمایت از آینده و پیشرفت افغانستان برای دهه‌ها روشن ساخت. ما می‌خواهیم برای ایجاد تحول در افغانستان با شما یکجا کار کنیم. من فکر می‌کنم این پیام روشنی است به طالبان که آنها نمی‌توانند تا خروج نیروهای خارجی در سال ۲۰۱۴ منتظر بمانند. زیرا ما برای مدت‌ها فراتر از ۲۰۱۴ دوست و حامی وفادار افغانستان باقی خواهیم ماند. بنا اکنون زمان آن است تا همه به یک روند صلح آمیز در افغانستان بپیوندند."

نخست وزیر بریتانیا تاکید کرد که کشورش از برگزاری انتخابات شفاف، که مردم افغانستان از آن رضایت داشته باشند، حمایت می‌کند.

دیوید کامرون همچنین گفت که او در گفتگوهای سه‌جانبه با رئیس جمهوری افغانستان و نخست‌وزیر پاکستان در باره مسائل امنیتی در منطقه گفتگو خواهد کرد.

او تاکید کرد که تقویت اعتماد میان افغانستان و پاکستان در راستای ثبات در منطقه اهمیت دارد و ابراز امیدواری کرد که این گفتگو باعث افزایش اعتماد میان دو کشور شود.

انتظار می‌رود که آقای کرزی در دیدارش با نخست وزیر پاکستان نیز تلاش کند، پاکستان را به حمایت از روند صلح با طالبان و قطع کمک به جنگجویان در افغانستان ترغیب کند.

اما دیوید لاین گزارشگر بی بی سی در کابل می‌گوید دولت افغانستان زیاد انتظار ندارد که رهبری غیرنظامی پاکستان قادر به ایجاد این همه تغییرات باشد؛ زیرا "آنها (دولت افغانستان) بدین باور اند که ارتش و نهاد‌های اطلاعاتی پاکستان از کنترل بخش غیرنظامی دولت خارج است."

از جانب دیگر پاکستان نیز نگران است که نفوذ فزاینده هند در افغانستان امنیت این کشور را تهدید می‌کند.



:: برچسب‌ها: روز تعطیل , جشنواره , کریسمس ,
:: بازدید از این مطلب : 313
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از حوزه هنری، رحمت امینی ضمن تاكید بر حمایت از هنرمندان تئاتر در شهرستان های سراسر كشور اظهار كرد: جشنواره تخصصی 'از ایده تا بداهه' از نظر جذابیت و ایجاد انگیزه بسیار موفق است. در این جشنواره شاهد حضور تماشاگران مشتاق و علاقه‌مند بودیم كه به جشنواره شور ویژه‌ای بخشیدند. وقتی سالنی با گنجایش بیش از دویست نفر كاملا پر می‌شود و عده‌ی زیادی نیز ایستاده به تماشای كارها ‌می‌ایستند نشانه آن است كه جشنواره در مسیر درست و موفقی است.

وی ادامه داد: برای گروه داوری جالب است كه از سی نفری كه به عنوان شركت كننده در این جشنواره حضور یافته‌اند 22 نفر برای اولین بار است كه بر روی صحنه حاضر می‌شدند. از این لحاظ شاهد استعدادهای خیلی خوبی بودیم.

این استاد دانشگاه برگزاری چنین جشنواره‌های موفقی را به دیگر دفاتر تئاتر مراكز استانی حوزه هنری توصیه كرد.

امینی خاطرنشان كرد: جشنواره تخصصی بازیگری 'از ایده تا بداهه' در این سه دوره‌ای كه برگزار شده است همچنان در حال آزمون و خطا است البته خطاها‌ی آن كمتر شده و روند آن رو به رشد است و هر بار هم كه برگزار می‌شود بر تازگی‌های مثبت خود می‌افزاید.

جشنواره بازیگری 'از ایده تا بداهه' از 25 تیرماه به مدت چهار روز به همت دفتر تئاتر حوزه هنری استان گیلان برگزار شد و آثار آن در دو بخش حرفه ‌ای و هنر‌آموزی مورد ارزیابی قرار گرفت. هیات داوری این جشنواره از علی حاج‌علی عسگری؛ پیشكسوت تئاتر استان گیلان؛ محمود رضا رحیمی؛ كارگردان و مدرس دانشگاه و رحمت امینی؛ مدیر مركز هنرهای نمایشی حوزه هنری تشكیل شده بود.

فراهنگ**9266 1418



:: برچسب‌ها: جدید , بچه ها , درخت ,
:: بازدید از این مطلب : 299
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid
ژنرال عمر سلیمان، رئیس سابق سازمان اطلاعات مصر

ژنرال عمر سلیمان، فردی بود که کناره گیری حسنی مبارک از ریاست جمهوری را اعلام کرد

ژنرال عمر سلیمان، رئیس سابق سازمان اطلاعات مصر در دوران ریاست جمهوری حسنی مبارک در آمریکا درگذشت.

یکی از مشاوران ژنرال سلیمان گفته است که او به طور غیر منتظره در حین معالجات درمانی در کلیولند آمریکا در گذشته است.

ژنرال سلیمان در روزهای پایانی حکومت حسنی مبارک سمت معاونت رئیس جمهوری را برعهده داشت.

آقای سلیمان قصد شرکت در انتخابات سال جاری ریاست جمهوری را که محمد مرسی، نامزد مورد حمایت اخوان المسلمین در آن به پیروزی رسید، داشت اما کمیسیون انتخابات صلاحیت او برای ورود به رقابت های انتخاباتی را رد کرد.

ژنرال سلیمان ۷۶ ساله در سال ۱۹۹۳ به عنوان رئیس سازمان اطلاعات مصر منصوب شد.

او برای چند دهه یکی از مهم ترین چهره های حکومت حسنی مبارک بود.

لیز دوست، خبرنگار بی بی سی می گوید می گوید عمر سلیمان از عوامل موثر در برقراری حکومتی پلیس در دوران مبارک بود و همچنین نقشی مهم را در مذاکرات مصر با اسرائیل، آمریکا و فلسطینیان ایفا می کرد.

این مقام ارشد حکومت حسنی مبارک اغلب در پشت پرده به فعالیت می پرداخت اما در روزهای پایانی حکومت مبارک، برای مدت کوتاهی معاون رئیس جمهور شد و در همین مقام هم کناره گیری حسنی مبارک را از ریاست جمهوری اعلام کرد.



:: برچسب‌ها: فوتبال , نیویورک شهرستان ,
:: بازدید از این مطلب : 284
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

كاخ سفید وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل از سوی روسیه و چین را علت این امر اعلام كرد.

جی كارنی سخنگوی كاخ سفید به خبرنگاران گفت :‌ عدم موفقیت (‌شكست) شورای امنیت سازمان ملل به این معناست كه ماموریت عنان نمی تواند ادامه داشته باشد.

روسیه و چین روز پنجشنبه قطعنامه مورد حمایت كشورهای غربی را علیه سوریه كه در آن سوریه به اعمال تحریم ها تهدید شده بود ،‌ وتو كردند.

1682



:: برچسب‌ها: آسمان , سگ ,
:: بازدید از این مطلب : 307
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا, حجت الاسلام 'محمد جعفر منتظری' روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری همدان افزود: قانونی كه در مجلس تصویب و توسط شورای نگهبان تایید می شود, حب الله است.

وی با بیان اینكه تخطی از مقررات نظام حرام است, اضافه كرد: اجرای درست و بهینه قانون در افزایش میزان رضایت مندی مردم از كارگزاران نظام و دولتمردان موثر است.

رییس دیوان عدالت اداری كشور تاكید كرد: نباید به مسوولیت و پست و مقام به عنوان یك طعمه نگاه كرد, بلكه باید با انجام درست وظایف محوله برای رضای خدا و خلق خدا تلاش كرد.

حجت الاسلام منتظری دیوان عدالت اداری را شاخصی برای مسوولان دانست و گفت: رعایت این شاخص نشان دهنده سلامت اداری هر دستگاهی است.

وی یادآور شد: دیوان عدالت اداری از افتخارات نظام اسلامی است و وجه تمایز آن با نهادهای همتراز خود در دیگر كشورها مستقل بودن آن از دستگاه اجرایی است.

وی با اشاره به اینكه محور قرار گرفتن قانون در انجام فعالیت ها، موجب افزایش رضایتمندی مردم می شود, تصریح كرد: علت شكایت مردم از دستگاه های اداری تخطی از قانون است و مردم اجرای قانون را مطالبه می كنند.

رییس دیوان عدالت اداری كشور افزود: چنانچه مردم شاهد اجرای درست قانون باشند در صورتی كه مردم به خواسته خود هم نرسند, قطعا از عملكرد مجموعه راضی خواهند بود.

حجت الاسلام منتظری اظهار كرد: به 50 درصد از شكایات ارسالی به دیوان عدالت اداری ترتیب اثر داده نمی شود, چرا كه این شكایت ها منطبق با قانون نیست, اما به مابقی شكایت ها كه منطبق با قانون است رسیدگی می شود.

7525/551/320



:: برچسب‌ها: جزیره ,
:: بازدید از این مطلب : 280
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid
عمر سلیمان

عمر سلیمان معاون حسنی مبارک در آمریکا در گذشت

سرلشگر عمر سلیمان، اولین و آخرین معاون حسنی مبارک، رئیس جمهور پیشین مصر که هجده سال ریاست دستگاه اطلاعاتی کشورش را به عهده داشت، در سن ۷۶ سالگی در بیمارستانی در شهر کلیولند در ایالت اوهایو آمریکا درگذشت.

قرار است جسد آقای سلیمان به مصر انتقال یابد و پس فردا (شنبه بیست و یکم ژوئیه) با تشریفات نظامی به خاک سپرده شود.

عمر سلیمان با اینکه به عنوان رئیس سازمان اطلاعات مصر، بازوی اصلی قبضه امنیتی حکومت حسنی مبارک به شمار می رفت اما از شخصیتهای خوشنام کشورش بود و میان بخش بزرگی از مردم محبوبیت داشت تا آنجا که حتی در زمان حسنی مبارک هم خیلی‌ها خواهان این بودند که او در انتخابات ریاست جمهوری در مقابل حسنی مبارک نامزد شود و به ریاست جمهوری برسد.

عمر سلیمان همچنین در زمان حسنی مبارک، رابط مصر با تشکیلات خودگردان فلسطینی بود و از برنامه ریزان سیاستهای مصر در قبال مسئله فلسطین به شمار می رفت، مشارکت در عملیات بین المللی علیه شبکه القاعده نیز از جمله بخشهای مهم کارنامه او به عنوان رئیس تشکیلات اطلاعاتی و امنیتی پرجمعیت ترین کشور عربی بود.

با برپایی جنبش در مصر، حسنی مبارک که بر خلاف قانون، هیچگاه معاونی برای خود انتخاب نکرده بود، عمر سلیمان را به معاونت خود با اختیارات تام منصوب کرد به امید اینکه او با اتکا به تجربیات امنیتی و همچنین محبوبیتی که داشت بتواند شعله این جنبش را خاموش کند اما این تدبیر، ناکارآمد از آب درآمد و عمر سلیمان هم مانند حسنی مبارک آماج شعارهای تظاهرکنندگان شد.

سرانجام حسنی مبارک، متن استعفانامه حسنی مبارک را در مقابل دوربین تلویزیون قرائت کرد و خودش هم با او از قدرت کنار رفت و زمام کشور را به شورای نظامی سپرد.

عمر سلیمان بر خلاف برخی دیگر از مقامات بلندپایه نظام حسنی مبارک، مورد پیگرد قرار نگرفت و در مصر ماند، در جلسه ای غیرعلنی به عنوان شاهد در دادگاه حاضر شد و شهادت داد که حسنی مبارک دستوری برای اعمال خشونت علیه تظاهرکنندگان صادر نکرده بوده است.

در انتخابات ریاست جمهوری اخیر مصر، عمر سلیمان نامزد ریاست جمهوری شد اما شورای نظارت بر انتخابات با این استدلال که او امضاهای کافی برای حمایت از نامزدی اش از دست کم پانزده استان مصر را نداشته، صلاحیت او را برای نامزدی در انتخابات رد کرد.

عمر سلیمان اخیراً برای آنچه آزمایشهای پزشکی اعلام شد به آمریکا سفر کرد اما بامداد امروز به صورت ناگهانی در بیمارستان در گذشت.

از او سه دختر به نامهای عبیر، دالیا و رانیا باقی مانده است.



:: برچسب‌ها: خورشید ,
:: بازدید از این مطلب : 282
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

خبرگزاری رویترز شامگاه پنجشنبه با اعلام این خبر، گزارش داد كه ارتش آمریكا هرگونه اقدام خصمانه علیه این بالگرد را رد كرده است.

بنابر این گزارش،‌ از سرنوشت چند سرنشین این بالگرد اطلاعی در دست نیست.

بالگرد یاد شده كه از نوع '‌ام اچ – 53 یی اژدهای دریا' ساخت كارخانه سیكورسكی آمریكا بود،‌ در فاصله 58 مایلی جنوب غربی مسقط – پایتخت عمان – سقوط كرد.

در بیانیه مركز فرماندهی نیروی دریایی آمریكا درخصوص سقوط این بالگرد آمده است:‌ سقوط این بالگرد بر اثر اقدام یا فعالیت خصمانه علیه نیروهای آمریكایی صورت نگرفته است.

دربیانیه یاد شده همچنین اعلام شده است،‌ وضعیت پنج سرنشین این بالگرد هنوز مشخص نیست و تحقیقات درباره علت این حادثه در حال انجام است.

1682**1368**



:: برچسب‌ها: هنر , دره عمیق و باریک ,
:: بازدید از این مطلب : 282
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا، فرر روز پنجشنبه در مصاحبه ای مطبوعاتی در مورد درجه بندی میزان كنونی تهدید و خطرات تصریح نمود كه اسپانیا یكی‌ از كشورهای اتحادیه اروپا است كه بیشترین امكان وارد شدن در یك جنگ نظامی را دارا می‌ باشد.

وی از دادن توضیحات بیشتر در این مورد كه آیا این خطر و تهدید بزرگ است و یا اینكه وقوع آن در زمان نزدیك یا دور صورت خواهد گرفت، اجتناب نمود .

فرر با اشاره به وضعیت اقتصادی نابسامان اسپانیا تاكید كرد، در وضعیت اقتصادی كنونی باید تعداد ارتشیان را بر اساس نیازهای فعالیتی و عملیاتی و تعهدات با همدستان تعیین نمود و اصلاح كرد.

این سخنگو خاطرنشان كرد، در حالی‌ كه برخی‌ از كشورها بودجه های نظامی خود را به طور چشمگیری افزایش داده ا‌ند، كشورهای دیگر از جمله اسپانیا به طور خطرناكی در حال كاهش دادن آن هستند.

اروپام**1234**1368**



:: برچسب‌ها: خانواده , سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 287
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

محمد بن همام حدودا یک سال است که برای تغییر دادن حکم فیفا در تلاش است

دادگاه حکمیت ورزش محرومیت مادام العمر محمد بن همام رئیس قطری پیشین کنفدراسیون فوتبال آسیا از هرگونه فعالیت در زمینه فوتبال را لغو کرد.

دادگاه حکمیت پس از آن محرومیت بن همام را لغو کرد که شواهد کافی برای اثبات این اتهام پیدا نکرد. بن همام به تلاش برای خرید رای در انتخابات ماه ژوئن ریاست فیفا متهم شده بود.

البته دادگاه حکمیت ورزش تاکید کرد که تصمیم این نهاد به آن معنا نیست که "بی گناهی وی به طور قطع" ثابت شده است.

مقامات دادگاه در بیانیه ای اعلام کردند :"دادگاه درخواست آقای بن همام را بررسی و تصمیم کمیته استیناف فیفا مبنی بر محرومیت مادام العمر بن همام را لغو کرد".

محمد بن همام رئیس پیشین کنفدراسیون فوتبال آسیا حدودا یک سال است که برای تغییر حکم فیفا در تلاش است.

فیفا او را به خرید آراء فدراسیون های منطقه کارائیب در انتخابات سال گذشته برای تعیین جانشین سپ بلاتر - رئیس فیفا - متهم کرد.

فیفا گفت که تصمیم دادگاه را "توام با نگرانی" می پذیرد و تا زمانی که پرونده وی به طور مجزا در کنفدراسیون فوتبال آسیا بررسی نشود، تعلیق آقای بن همام برقرار خواهد ماند.

بن همام ۶۲ ساله در پی این اتهام از نامزدی ریاست فیفا انصراف داد و سپ بلاتر به عنوان تنها نامزد این سمت برای چهارمین دوره به عنوان رئیس فدراسیون جهانی فوتبال انتخاب شد.

این اتهامات پس از آن مطرح شد که سال گذشته مدارکی به دست آمد که نشان می‌داد جک وارنر، نایب رئیس سابق فیفا، به یک مقام ارشد کنفدراسیون فوتبال آمریکای شمای و مرکزی و حوزه دریای کارائیب(کونکاکاف)، کیفی حاوی پاکت‌های پول داده تا بین اعضای این کنفدراسیون توزیع شود.

این پاکت‌ها در جلسه‌ ویژه‌ای توزیع شد که در آن محمد بن‌ همام، برای انتخابات ریاست فیفا تبلیغ می‌کرد.

در نتیجه کميته اخلاقی فيفا محمد بن همام و جک وارنر را مادام‌العمر از تمام فعاليت‌های فوتبالی محروم کرد و ژانگ جيلونگ از سوی کميته اجرايی کنفدراسيون فوتبال آسيا AFC به عنوان رییس موقت این کنفدراسیون به کميته اجرايی فيفا معرفی شد.

آقای ژیلونگ طی بیانیه ای گفت: "به نظر من یک چیز بسیار روشن است و آن اینکه کنفدراسیون دیگر جایی برای رفتارهای غیر اخلاقی ندارد".

وی که امروز ( پنجشنبه 19 ژوئیه) در جلسه کمیته اجرایی AFC این بیانیه را صادر کرد و همچنین گفت که این کمیته باید از "سوء استفاده از قدرت و مقام جلوگیری کند".

او در ادامه گفت: "من از کمیته اجرایی درخواست می کنم تا اجازه ندهد کسی وجهه کنفدراسیون فوتبال آسیا را خراب کند."

فیفا گفته است که پرونده موجود و همه مدارک اکنون در اختیار کمیته اخلاقی فیفا قرار می گیرد و این کمیته به نوبه خود با بررسی شواهد و گزارش های موجود درباره اتخاذ اقدامات بیشتر علیه آقای بن همام تصمیم گیری خواهد کرد.



:: برچسب‌ها: جدید ,
:: بازدید از این مطلب : 279
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid
علی لاریجانی

رئیس مجلس ایران می‌گوید واردات بی رویه به محصولات داخلی ضربه می‌زند

علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران با اشاره به وضعیت گرانی در ایران گفته است: " اگر مدیریت صحیح وجود داشت نباید چنین گرانی‌هایی را در کشور مشاهده می‌کردیم".

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، رئیس قوه مقننه همچنین گفت که به دلیل نبود ساز و کار دقیق نشانه‌هایی از یاس در ایران دیده می‌شود.

آقای لاریجانی با تاکید بر اینکه واردات بی رویه به محصولات داخلی ضربه می‌زند، افزود: "راه برون‌رفت از شرایط فعلی اکتفا به تولید داخلی است. به طور نمونه ما در کشور حدود ۵۰۰ هزار تن واردات برنج نیاز داریم که می‌توان با شیوه‌هایی همچون دو بار کشت در این رابطه خودکفا شویم".

در چند هفته اخیر قیمت اقلام مختلف خوراکی در ایران افزایش یافته است. به ویژه گرانی نان، شیر و مرغ موجب نارضایتی‌هایی شده است.

در ماه‌های اخیر قیمت نان‌های مختلف بیش از ۲۰ درصد افزایش یافت و دولت برای جبران هزینه افزایش قیمت نان، مبلغ اضافه ای برای یارانه نان در نظر گرفت.

قیمت مرغ نیز در حال حاضر به حدود کیلویی هشت هزار تومان رسیده که به معنای دو برابر شدن قیمت آن در یک سال اخیر است.

مسئولان اقدام به عرضه مرغ‌ به قیمت ۴ هزار ۷۰۰ تومان زده‌اند که این مسئله باعث ایجاد صف‌های طولانی در شهرهای مختلف ایران شده است.

علاوه بر نان، مرغ و شیر، قیمت برخی مواد غذایی دیگر از جمله میوه و سبزیجات و برنج نیز بالا رفته است.

اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها از جمله دلایلی است که برای موج گرانی در ایران عنوان می‌شود.

به گفته کارشناسان بی‌نتیجه ماندن مذاکرات ایران و گروه‌ ۱+۵ ، همچنین تحریم‌های بانکی آمریکا و تحریم‌های نفتی اتحادیه اروپا علیه ایران نیز به گرانی‌ها دامن زده است.



:: برچسب‌ها: دریاچه , گربه , زرد ,
:: بازدید از این مطلب : 289
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، خبرگزاری های روسی از قول 'دیمیتری پسكوف' سخنگوی كاخ كرملین نوشتند: تفاوت هایی در دیدگاه هایی كه مربوط به رسیدن به یك راه حل (در مساله سوریه) است، همچنان وجود دارد.

این مذاكره تلفنی ساعاتی پس از كشته شدن برخی از مقامات بلندپایه نظامی سوری در جریان انفجارهایی در دمشق صورت گرفت.

مترجمام/9242** 3404



:: برچسب‌ها: ابرها , پاییز ,
:: بازدید از این مطلب : 277
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا، نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان در این مراسم گفت: انسانها در انجام وظیفه به سه گروه تقسیم می شوند، گروهی نه وظیفه شناس هستند و نه به وظیفه خود، به خوبی عمل می كنند.

حجت الاسلام والمسلمین' سید علی اكبر اوجاق نژاد ' اظهار داشت: دومین گروه، انسانهای وظیفه شناسی هستند، اما برای انجام وظیفه خود موانعی را دارند كه مانع از انجام وظیفه آنان می شود.

وی با بیان اینكه سومین گروه هم به وظیفه خود عمل می كنند و به هیچ مانعی اعتنا نمی كنند، گفت: این افراد كسانی هستند كه در همه حال به وظیفه خود به هر قیمتی كه شده عمل می كنند.

نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان سپس از خدمات بیش از سه سال سفیر جمهوری اسلامی ایران در باكو، تقدیر كرد و افزود: ایشان در طی این مدت با تكلیف و انگیزه های الهی در سفارت جمهوری اسلامی ایران در باكو، انجام وظیفه كردند.

رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در باكو نیز با اشاره به خدمات ارزشمند سفیر ایران در باكو خاطر نشان كرد كه سفیر كشورمان در جمهوری آذربایجان همواره از برنامه های مختلف فرهنگی ایران در باكو حمایت كرده و در تمام برنامه های فرهنگی حضور دایمی داشته اند.

'ابراهیم نوری' تصریح كرد: این مراسم فرصتی است تا تمام نهادهای ایرانی در جمهوری آذربایجان از خدمات محمد باقر بهرامی به عنوان یكی از خدمتگذاران نظام جمهوری اسلامی ایران قدردانی كنند.

در ادامه این مراسم سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز از همكاری تمام نهادهای ایرانی و ایرانیان مقیم جمهوری آذربایجان، قدردانی كرد و گفت: عشق ورزی به انسانها یك تكلیف الهی است و من در طی این مدت، خدمت به مردم مسلمان جمهوری آذربایجان را وظیفه خود می دانستم.

'محمد باقر بهرامی' در عین حال تاكید كرد: امروز دنیا شاهد تحولات عظیمی است و ما ملزم هستیم تا كار خود را با عشق و علاقه ادامه دهیم.

وی یاد آور شد: تشخیص صحیح تكلیف و انجام وظیفه، انسان ها و مسلمانی را كه با نیت رضایت خدا، كاری را انجام می دهند، هیچ زمانی خسته نخواهد كرد.

وی تاكید كرد: امروز دیپلماسی در جهان نیازمند تغییرات اساسی است و ما الزاما به انجام تغییرات در این بخش هستیم و باید با اهتمام بیشتر وظایف خود را انجام دهیم، زیرا كسی كه به تحولات دیپلماسی معتقد نباشد، نمی تواند به عنوان سرباز نظام اسلامی خدمت كند.

بهرامی با بیان اینكه احتمال خطا در انجام وظایف وجود دارد، گفت: خدا را شاكرم بر اساس تكلیف این مسئولیت را پذیرفتم و در طی این مدت به وظایف خود عمل كردم و از تمام ایرانیان مقیم جمهوری آذربایجان حلالیت می طلبم.

در پایان این مراسم كه شامگاه چهارشنبه در رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، برخی از مسئولان نهادهای ایرانی و كاركنان سفارت ایران در باكو، از خدمات سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان تقدیر كردند.

خاورم**1108**1080** 3404



:: برچسب‌ها: آب ,
:: بازدید از این مطلب : 288
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

اظهارات رئیس جمهور کرزی در مورد "بازخواست" از شورشیان در برابر حملات شان در افغانستان و محاکمه سرباز افغان که نظامیان فرانسوی را در شمال کابل کشته بود، از مسایل مورد بررسی در روزنامه های چاپ امروز کابل است.

روزنامه ماندگار، منتقد حکومت افغانستان، در سرمقاله خود اظهارات اخیر رئیس جمهور کرزی را بررسی کرده که گفته بود گروه های شورشی در افغانستان در برابر حملاتی که به اهداف غیرنظامیان انجام می دهند، پاسخگو خواهند بود.

این روزنامه اما نوشته که آقای کرزی اگرچه برای نخستین بار به این مسئله توجه کرده، ولی در سخنرانی خود یک بار هم در این مورد از گروه طالبان نام نبرد.

نویسنده ماندگار افزوده که بدنبال حمله انتحاری اخیر در ولایت سمنگان و کشته شدن احمد خان سمنگانی، عضو مجلس نمایندگان افغانستان، آقای کرزی در پی ترمیم مسئله است و می خواهد با این اظهارات به مردم نشان دهد که در برخورد با شورشیان و طالبان جدی است.

روزنامه نوشته که تا زمانی این اظهارات را مردم افغانستان جدی نمی گیرند که شاهد اقدامات عملی در زمینه بازخواست از طالبان در برابر حملات شان نباشند.

روزنامه سروش ملت نیز به همین موضوع پرداخته و نوشته که "جنایات در حافظه تاریخ ثبت می شود."

این روزنامه نوشته که در شرایط کنونی، مصالحه با گروه های شورشی مسلح نیاز اصلی دولت و مردم افغانستان است، اما به نوشته روزنامه، در حالی که دولت افغانستان دروازه های گفتگو و مذاکره را با طالبان باز نگهداشته، ادامه حملات انتحاری و بمبگذاری های این گروه را چگونه می توان توجیه کرد؟

نویسنده سروش ملت افزوده که بدون شک نسل های آینده در مورد این شرایط و برخورد گروه طالبان با درخواست های پی هم مصالحه، قضاوت خواهند کرد.

روزنامه چراغ نوشته که آقای کرزی با مطرح کردن "بازخواست" از شورشیان در برابر اعمال شان، به موضوعی اشاره کرد که به نوشته روزنامه، دیر زمانی بود از ذهن سیاستمداران بیرون شده بود.

نویسنده چراغ نوشته که اگر این اظهارات "تاکتیکی و موسومی" نباشد، می تواند امیدواری در مورد تطبیق عدالت را در دل افغانها زنده کند.

روزنامه باور سرمقاله خود را به بررسی حکم اعدام به یک سرباز افغان که پنج نظامی فرانسوی را اوایل امسال در ولایت کاپیسا کشته بود، اختصاص داده و پرسیده که چگونه سربازان ناتو که در گذشته به قتل غیرنظامیان در افغانستان متهم شده اند، محاکمه نمی شوند؟

این روزنامه نوشته که هر کسی در صورتی که جرمی را مرتکب می شود، باید مجازات شود، اما با توجه به شرایط افغانستان، آیا حکم اعدام به یک سرباز به دلیل کشتن سربازان فرانسوی و در عین حال چشم پوشی از کشتار غیرنظامیان از سوی نیروهای ناتو کار درستی است؟

نویسنده باور در همین زمینه به سرباز آمریکایی اشاره کرده که تعدادی از غیرنظامیان را شب هنگام در خانه هایشان در ولایت قندهار به رگبار بست و پرسیده که مردم افغانستان می خواهند بدانند جریان محاکمه این سرباز به کجا رسید؟



:: برچسب‌ها: سان فرانسیسکو ,
:: بازدید از این مطلب : 262
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، 'احمد فوزی' سخنگوی عنان روز چهارشنبه در ژنو گفت: عنان هر گونه خونریزی و خشونت را محكوم می كند و معتقد است كه خشونت های چهارشنبه بر اقدام قاطع شورای امنیت صحه می گذارند.

مترجمام/9242**



:: برچسب‌ها: خام , باغ وحش ,
:: بازدید از این مطلب : 266
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا،‌ 'محمد عباسی' عصر امروز (چهارشنبه) در نشست هم اندیشی با جامعه ورزش و جوانان استان قزوین كه در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، تصریح كرد:‌‌ باید در ورزش همگانی به نقطه ای برسیم كه همه آحاد جامعه به ورزش بپردازند.

وی با اشاره به اینكه در برخی كشورها، 30 تا 60 درصد جمعیت به ورزش می پردازند، اظهار كرد: این رقم در كشور ما فقط 5 درصد است كه نشان دهنده فقر حركتی در بین جمعیت كشور به ویژه بانوان است.

عباسی اضافه كرد: بیگانگی با ورزش مطلوب نیست و باید تمامی كوشش خود را به كار گیریم تا ورزش های همگانی در كشور نهادینه شود.

وی خاطرنشان كرد: در بخش ورزش قهرمانی نیز باید به حمایت ورزشكاران قهرمان و تقویت ورزش حرفه ای بپردازیم.

وزیر ورزش و جوانان خطاب به مسوولان هیات های ورزشی نیز گفت: باید به مقوله استعدادیابی و شناسایی ورزشكاران مستعد توجه كرده و به موازات آن به فرهنگ سازی در میادین ورزشی بپردازید.

عباسی با اشاره به برخورداری كشورمان از اخلاقی ترین ورزشكاران افزود: باید فضاهای ورزشگاه ها، معنوی و فرهنگی باشد چرا كه این مهم می تواند اعتماد خانواده ها برای تشویق فرزندان خود به منظور پرداختن به ورزش را بیشتر كند.

وی به ادغام دو سازمان ملی جوانان و تربیت بدنی و تشكیل وزارتخانه ورزش و جوانان اشاره كرد و گفت: كار در حوزه ورزش عملیاتی و در عرصه جوانان ستادی است و وزارت ورزش و جوانان، پیشرفت در هر دو بخش را مورد اهتمام جدی خود قرار داده است.

عباسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به كسب 54 سهمیه توسط ورزشكاران كشورمان برای حضور در بازی های المپیك 2012 لندن گفت: این برای نخستین بار است، كسب این تعداد سهمیه توسط ورزشكاران برای حضور در بازی های المپیك را شاهد هستیم.

عباسی اضافه كرد: در آستانه برگزاری بازی های المپیك لندن باید از رفتارهایی كه موجب تخریب روحیه ورزشكاران می شود، جدا بپرهیزیم.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به وضعیت ورزش استان قزوین گفت: این استان از ظرفیت های بالایی برخوردار است و در سال های اخیر نیز در بخش ورزش و توسعه زیر ساخت های آن از رشد قابل قبولی برخوردار شده است.

عباسی، استفاده از ظرفیت های هر استان برای توسعه بخش های ورزش و جوانان را از سیاست های مهم این وزارتخانه اعلام و اظهار كرد: برای توسعه ورزش در همه استان ها از جمله استان قزوین، به قابلیت ها و شاخص های هر استان توجه داریم.

وی در پایان گفت: وزارتخانه متبوعش به پیشبرد اهداف خود در حوزه جوانان، طرح ایجاد جوان سراها را پیگیری می كند كه برای تحقق این ایده، استان قزوین به عنوان 'پایلوت' در نظر گرفته شده است.

7392/ 614/ 1644

ورزشی. ** 1589 **



:: برچسب‌ها: پرندگان , خانواده , تورنتو ,
:: بازدید از این مطلب : 316
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

در آخرین روز از بازی های والیبال المپیاد یازدهم، دو دیدار از مرحله نهایی برگزار شد كه دیدار اول را خراسان رضوی و شمال آمل برای كسب مقام قهرمانی برگزار كردند كه نتیجه این بازی 3 بر 2 به نفع خراسان رضوی رقم خورد و در جایگاه قهرمانی ایستاد.

دیدار رده بندی را نیز تیم دانشگاه فردوسی مشهد و شهید بهشتی در مقابل هم قرار گرفتند كه در این بازی تیم فردوسی مشهد سه بر صفر بر حریف غلبه كرد و در جایگاه سوم قرار گرفت.

رقابتهای یازدهمین المپیاد فرهنگی، ورزشی دانشجویان پسر دانشگاهها و موسسات آموزش عالی كشور از بیستم تیر ماه جاری با حضور 3500 ورزشكار در 12 رشته ورزشی فوتبال، بسكتبال، والیبال، فوتسال، هندبال، تنیس روی میز، بدمینتون، شنا، دو میدانی، تكواندو و كشتی آزاد و فرنگی آغاز و عصر روز چهارشنبه با معرفی تیمها و نفرات برتر به پایان رسید.

7126/583/ 3404



:: برچسب‌ها: جشن تولد ,
:: بازدید از این مطلب : 323
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، توسعه میدان نفتی حلفایا با 4 میلیارد و 945 میلیون بشكه ذخیره، توسط شركت ملی پتروشیمی چین و با همراهی پتروناس مالزی و توتال فرانسه در حال اجرا است.

این سه شركت، قرارداد ساخت و بهره برداری از میدان یادشده را اواخر سال 2009 میلادی ( 1388 )برنده شده بودند.

وزیر نفت عراق روز چهارشنبه در مراسم گشایش میدان نفتی حلفایا گفت این میدان، كار خود را با تولید روزانه یكصد هزار بشكه نفت آغاز می كند و این میزان را تا سال 2016 ( 1395 ) به 535 هزار بشكه در روز می رساند.

درآمدهای نفتی، تقریبا 95 درصد از بودجه دولت عراق را تشكیل می دهد.

مترجمام**9163 **1446



:: برچسب‌ها: فرانسه , مکزیک ,
:: بازدید از این مطلب : 290
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

اظهارات رئیس جمهور کرزی در مورد "بازخواست" از شورشیان در برابر حملات شان در افغانستان و محاکمه سرباز افغان که نظامیان فرانسوی را در شمال کابل کشته بود، از مسایل مورد بررسی در روزنامه های چاپ امروز کابل است.

روزنامه ماندگار، منتقد حکومت افغانستان، در سرمقاله خود اظهارات اخیر رئیس جمهور کرزی را بررسی کرده که گفته بود گروه های شورشی در افغانستان در برابر حملاتی که به اهداف غیرنظامیان انجام می دهند، پاسخگو خواهند بود.

این روزنامه اما نوشته که آقای کرزی اگرچه برای نخستین بار به این مسئله توجه کرده، ولی در سخنرانی خود یک بار هم در این مورد از گروه طالبان نام نبرد.

نویسنده ماندگار افزوده که بدنبال حمله انتحاری اخیر در ولایت سمنگان و کشته شدن احمد خان سمنگانی، عضو مجلس نمایندگان افغانستان، آقای کرزی در پی ترمیم مسئله است و می خواهد با این اظهارات به مردم نشان دهد که در برخورد با شورشیان و طالبان جدی است.

روزنامه نوشته که تا زمانی این اظهارات را مردم افغانستان جدی نمی گیرند که شاهد اقدامات عملی در زمینه بازخواست از طالبان در برابر حملات شان نباشند.

روزنامه سروش ملت نیز به همین موضوع پرداخته و نوشته که "جنایات در حافظه تاریخ ثبت می شود."

این روزنامه نوشته که در شرایط کنونی، مصالحه با گروه های شورشی مسلح نیاز اصلی دولت و مردم افغانستان است، اما به نوشته روزنامه، در حالی که دولت افغانستان دروازه های گفتگو و مذاکره را با طالبان باز نگهداشته، ادامه حملات انتحاری و بمبگذاری های این گروه را چگونه می توان توجیه کرد؟

نویسنده سروش ملت افزوده که بدون شک نسل های آینده در مورد این شرایط و برخورد گروه طالبان با درخواست های پی هم مصالحه، قضاوت خواهند کرد.

روزنامه چراغ نوشته که آقای کرزی با مطرح کردن "بازخواست" از شورشیان در برابر اعمال شان، به موضوعی اشاره کرد که به نوشته روزنامه، دیر زمانی بود از ذهن سیاستمداران بیرون شده بود.

نویسنده چراغ نوشته که اگر این اظهارات "تاکتیکی و موسومی" نباشد، می تواند امیدواری در مورد تطبیق عدالت را در دل افغانها زنده کند.

روزنامه باور سرمقاله خود را به بررسی حکم اعدام به یک سرباز افغان که پنج نظامی فرانسوی را اوایل امسال در ولایت کاپیسا کشته بود، اختصاص داده و پرسیده که چگونه سربازان ناتو که در گذشته به قتل غیرنظامیان در افغانستان متهم شده اند، محاکمه نمی شوند؟

این روزنامه نوشته که هر کسی در صورتی که جرمی را مرتکب می شود، باید مجازات شود، اما با توجه به شرایط افغانستان، آیا حکم اعدام به یک سرباز به دلیل کشتن سربازان فرانسوی و در عین حال چشم پوشی از کشتار غیرنظامیان از سوی نیروهای ناتو کار درستی است؟

نویسنده باور در همین زمینه به سرباز آمریکایی اشاره کرده که تعدادی از غیرنظامیان را شب هنگام در خانه هایشان در ولایت قندهار به رگبار بست و پرسیده که مردم افغانستان می خواهند بدانند جریان محاکمه این سرباز به کجا رسید؟



:: برچسب‌ها: شهری , باغ وحش ,
:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا،'غلامرضا لشكربلوكی' روز چهارشنبه در نخستین گردهمایی استانی مدیران مجتمع آموزشی و پرورشی شهری و مدارس تابعه استان قم اظهار داشت: مجتمع های آموزشی و پرورشی روستایی، از دو سال پیش آغاز به كار كرده و تمام مناطق نیز تحت تاثیر فعالیت آنها قرار گرفته است.

وی بااشاره به اینكه دوهزار و 228 مجتمع آموزشی و پرورشی در كشور وجود دارد،اضافه كرد:این مجتمع ها، هزاران مدرسه دوره ابتدایی، راهنمایی و متوسطه را تحت پوشش قرار داده اند.

وی تصریح كرد: این مجتمع ها قرار است، مشكلات آموزش و پرورش را حل كنند نه اینكه خود مشكلات دیگری را بیافرینند.

معاون دفتر آموزش متوسطه راهنمایی وزارت آموزش و پرورش با تاكید براینكه به آموزش و پرورش استانها توصیه شده است تا از توسعه بی رویه مجتمع های آموزشی و پرورشی خودداری كنند، گفت: این مجتمع ها باید بر اساس برنامه محوری حركت كنند.

لشكربلوكی بااشاره به اینكه مجتمع های مزبور شرایطی را فراهم می كنند كه از امكانات استفاده مناسب شود، افزود: هوشمندسازی، ایجاد كتابخانه و آزمایشگاه های ملی، بخشی از برنامه های مجتمع های آموزشی و پرورشی است.

وی با بیان اینكه درراستای ایجاد مجتمع های شهری كه سال گذشته تشكیل شد، 32همایش استانی برگزار خواهیم كرد، گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش 32راه كار دارد تا از وضعیت موجود خارج شویم و به شرایط مطلوب برسیم.

این مقام وزارت آموزش و پرورش با تاكید بر اینكه مشكل اساسی در كشور، نبود روحیه تعاون و مشاركت پذیری و كار گروهی است، افزود: این امر سبب ایجاد مشكل برای بعضی مجتمع ها شده است اما اگر یك مجموعه، مدیر توانمند داشته باشد، بخش اعظم مسائل نیز حل خواهد شد.ك/2

7406 / 380/



:: برچسب‌ها: برف , تصویر , شب ,
:: بازدید از این مطلب : 305
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی، حجت الاسلام 'محمدعلی آل هاشم' روز چهارشنبه در جمع كاركنان تیپ مستقل 284 لرستان افزود: تبین مبانی نظریه ولایت فقیه و ترویج فرهنگ ولایت مداری نقش موثری در دستیابی به آرمانهای متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارد.

وی با تاكید بر ضرورت و تبعیت محض از ولایت فقیه كه تنها راه نجات كشتی انقلاب از میان طوفان حوادث است و ادامه داد: امروز جمهوری اسلامی ایران به عنوان مركز اهتزاز پرچم حاكمیت اسلام و نقطه اتكاء و امید ملت های منطقه محسوب می شود و تبعیت محض از ولایت ورهبری موجب تقویت موج امید در بین ملت های تحت ستم و استبداد در كشورهای اسلامی می گردد.

وی در ادامه تاكید كرد: امروز برای خنثی سازی توطئه دشمنان حفظ وحدت و انسجام و فرهنگ سازی از اهمیت و ضرورت بسیار زیادی برخوردار است.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه به بررسی و نحوه خنثی سازی توطئه های دشمنان پرداخت و افزود: ترویج فرهنگ مقاومت، ایثار و پرهیز از تجملات و اشراف گری در خنثی سازی توطئه دشمنان نقش بنیادین دارد.

وی تصریح كرد: امروز دشمنان نظام با استفاده از ابزارهای تبلیغاتی و رسانه ای تلاش می كنند، ملت بزرگ ایران را وادار به عقب نشینی و چشم پوشی از حقوق مسلم خود در دستیابی كامل به فناوری هسته ای كنند.

حجت الاسلام آل هاشم افزود: نیروهای مسلح وسیع ترین عرصه حضور جوانان محسوب می شود و این جوانان اساسی ترین نقش در آینده نظام و رشد و شكوفایی كشور را برعهده دارند و امروز تحت زعامت رهبری فرماندهی معظم كل قوا، جمهوری اسلامی ایران از ارتشی مقتدر، ولایی، مردمی و جوان برخوردار است.

سیام**9103** 1418



:: برچسب‌ها: باند ,
:: بازدید از این مطلب : 261
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

28 تیر 1366

عملیات فتح 8 در شمال استان موصل با رمز 'یا رسول الله'(ص) توسط رزمندگان اسلام آغاز شد. این عملیات در عمق 150 كیلومتری خاك عراق و با هدف پاسخگویی به بمباران شیمیایی و تخریب روستاهای كردنشین توسط عراق، برنامه ریزی شده و به اجرا درآمد.

28 تیر 1365

سید محمدتقی مدرس رضوی خراسانی پژوهشگر و صاحب آثار تصحیح علوی، احوال و آثار خواجه نصیرالدین طوسی، تاریخ بخارا و مجمل التواریخ درگذشت.

28 تیر 1341

دولت آمریكا اعلام كرد كه در مدت 14 ماه زمامداری 'علی امینی' در پست نخست وزیری، 67 میلیون و 300 هزار دلار به ایران كمك كرده است‌.

28 تیر 1341

'امیر اسدالله علم' فرمان نخست وزیری گرفت‌. كابینه وی كه در روز 30 تیر تشكیل شد، تا 17 اسفند 1342 برقرار بود.

28 تیر 1334

آیت الله 'محمدحسین كاشف الغطاء'، عالم و ادیب بزرگوار كه با شور و شعف وصف ناپذیری تمام مسلمانان را به یكپارچگی در راه مبارزه با استعمار دعوت و در راه ایجاد وحدت بین مسلمان جهان تلاش بسیاری كرد، در 76 سالگی درگذشت‌. از آثار به جای مانده از وی می توان به كتاب پنج جلدی تحریر المجله و المراجعات الریحانیه، حواشی عین الحیات، السیاسه الحسینیه و دیوان شعر اشاره كرد.

28 تیر 1331

'احمد قوام' نخست‌وزیر، برای برقراری امنیت در كشور، از محمدرضا پهلوی تقاضای اختیارات فوق ‌العاده كرد.

28 تیر 1328

لایحه الحاقی قرارداد نفتی معروف به 'گس - گلشائیان'، كه در روز 26 تیرماه بین دولت انگلیس و ایران امضاء شده بود، توسط وزیر دارایی وقت ( گلشائیان )، به مجلس شورای ملی ارائه شد.

28 تیر 1328

'عبدالحسین هژیر' نخست وزیر سابق به وزارت دربار منصوب شد. او در تاریخ ۱۳ آبان ماه ۱۳۲۸ توسط جمعیت فداییان اسلام اعدام انقلابی شد

28 تیر 1320

دومین اخطار دولت ‌های روسیه و انگلستان به رضاخان برای واداشتن وی به اخراج كارشناسان آلمانی از ایران، ابلاغ شد.

28 تیر 1303

'سرتیپ مرتضی خان' رییس تیپ پیاده گارد، به دنبال قتل 'ماژور ایمبری ویس‌' كنسول آمریكا در تهران و اعلام حكومت نظامی، حاكم نظامی این شهر شد.

28 تیر 1297

نیروهای نهضت جنگل، شهر رشت را به تصرف خود درآوردند و كنسولگری انگلیس را به آتش كشیدند.

28 تیر 1285

همزمان با مهاجرت كبرای علما به قم، عده ای از تجار و بازاریان تهران نیز در سفارت انگلیس بست نشستند كه این رویداد تا 17 مرداد همان سال ادامه یافت و مظفرالدین شاه تحت فشار افكار عمومی دستور تشكیل مجلس شورای ملی را صادر كرد‌.

اطلاع**9131**1717



:: برچسب‌ها: هالووین , باغ , جشنواره ,
:: بازدید از این مطلب : 295
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرنگار معارف ایرنا حجت الاسلام و المسلمین 'علی محمدی' روز چهارشنبه در نشست خبری طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن كریم و برنامه های ماه مبارك رمضان گفت: سازمان اوقاف در راستای اجرای سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت 10 تا 15 میلیون حافظ قرآن، وظیفه خود می داند كه بخشی از این طرح را به عهده بگیرد.

وی با بیان این كه برای اجرای طرح تربیت حافظان و قاریان یك ستاد راهبردی و نظارتی در تهران و استان ها تشكیل شده، افزود: بر اساس این طرح در مدت چهار سال یك میلیون حافظ و قاری قرآن تربیت خواهند شد.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: مرحله ثبت نام این طرح از 21تیر در سراسر كشور آغاز شده و كلاس های این طرح از ابتدای ماه مبارك رمضان شروع خواهد شد.

وی با بیان اینكه تاكنون 50 هزار نفر در این طرح ثبت نام كرده اند، اضافه كرد: طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن كریم در هزار و 600 بقعه متبركه و 291 شهرستان اجرا خواهد شد.

محمدی گفت: این كلاس ها در 2 بخش خواهران و برادران و هر كدام در سه مقطع سنی هفت تا 12، 13 تا 18 و سنین 19 سال به بالا برگزار خواهد شد.

وی در ادامه گفت: برای تربیت مربی و استاد و همچنین تهیه محتوای كلاس ها، مركزی در قم با حضور اساتید برجسته حفظ تاسیس شده و از اساتید جامعه القرآن و حافظان برتر مسابقات حفظ در این كلاس های استفاده خواهد شد.

حجت الاسلام 'سیدمحمد موسوی' مشاور معاون فرهنگی سازمان اوقاف نیز در این نشست خبری گفت: پایان اولین دوره این طرح اسفند سال جاری خواهد بود و به كسانی كه با موفقیت دوره اول را طی كنند، گواهی رسمی اعطا خواهد شد.

وی افزود: علاقه مندان می توانند برای ثبت نام به امام زادگان و بقاع متبركه و همچنین اداره های اوقاف و امور خیریه سراسر كشور مراجعه كنند.

در پایان این نشست خبری پوستر طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن كریم توسط سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه رونمایی شد.

فراهنگ**1003**1588



:: برچسب‌ها: سیاه , عکاسی , زنده ,
:: بازدید از این مطلب : 316
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا، روزنامه وال استریت ژورنال روز چهارشنبه نوشت: اوایل سال جاری میلادی، اف بی آی (پلیس فدرال آمریكا) با ارسال نامه ای محرمانه به یك شركت مخابراتی، خواستار ارایه مدارك شناسایی و دیگر اطلاعات مربوط به مشتركان شد.

در مقابل، این شركت مخابراتی، دست به اقدامی غیر منتظره زد و با ارایه داد خواستی به دادگاه، از اقدام پلیس شكایت كرد.

وزارت دادگستری آمریكا نیز علیه شركت مخابراتی آمریكا به اتهام 'به خطر انداختن امنیت ملی' پرونده تشكیل داد.

نكته جالب در این پرونده ها، میزان محرمانه بودن نامه های اف بی آی است. فرد دریافت كننده در شركت مخابراتی، حتی اجازه ندارد دریافت چنین نامه ای را تایید كند و تنها كسانی كه می توانند به نامه های یاد شده دسترسی پیدا كنند، وكیلان شركت هستند.

استیون ولادك، استاد دانشكده حقوق دانشگاه واشنگتن، با اشاره به دعوای حقوقی بر سر ارایه اطلاعات به پلیس، می گوید 'این دعوا، سوالی را مطرح می كند كه كنگره همواره تلاش كرده به آن پاسخ دهد. پرسش این است كه چگونه می توان از حقوق دریافت كنندگان نامه های اف بی آی طبق قانون اساسی دفاع كرد؛ در حالی كه شما در فضایی محرمانه فعالیت می كنید؟'

محرمانه بودن نامه های اف بی آی به قدری است كه حتی نام و مشخصات شركت های مخاطب آن را نمی توان تشخیص داد.

مایكل كیشنیك، مدیر عامل شركت مخابراتی 'كردو' در سان فرانسیسكو تاكید می كند 'میان حریم خصوصی افراد و الزامات امنیتی در این كشور، تنشی جدی وجود دارد. ما فكر می كنیم این موضوع را باید از طریق دادگاه حل و فصل كرد.'

اف بی آی در نامه های محرمانه اش به شركت های مخابراتی، معمولا اطلاعات مالی و نیز اطلاعات مربوط به تلفن و اینترنت مشتركان را درخواست می كند. بر اساس گزارش وزارت دادگستری آمریكا از سال 2003 تا 2006، 192 هزار و 499 نامه از این دست به گیرندگان مختلف ارسال شده است.

ارسال نامه های امنیتی – اطلاعاتی به شركت های مخابراتی آمریكا طی سال های اخیر رو به گسترش بوده است. در سال 2000 حدود 8 هزار و پانصد نامه و سال گذشته میلادی 16 هزار و 511 نامه از اف بی آی به این شركت ها فرستاده شد.

مترجمام**9163** 1506



:: برچسب‌ها: قدیمی , باغ , آب ,
:: بازدید از این مطلب : 307
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، 'مصطفی محمدنجار' روز چهارشنبه در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار امیدواری كرد كه این انتخابات نیز همانند تمام دوره های گذشته انتخابات پس از انقلاب اسلامی هر چه باشكوه تر برگزار شود.

وی همچنین درباره فعالیت های جاری وزارت كشور اظهارداشت: كارها در این وزارتخانه به خوبی و با هماهنگی پیش می رود و با توجه به این كه وزارت كشور مسوول پیشبرد سیاست های داخلی در سراسر كشور است ما از طریق استانداران، فرمانداران و بخشداران در خدمت همه اعضای دولت هستیم تا در حوزه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی كارها را به خوبی جلو ببریم.

وزیر كشور با بیان این كه جلسات بسیاری درمورد مسایل اقتصادی برگزار كرده ایم، افزود: برنامه ما این است كه استانداران به ویژه در مناطقی كه بازارچه های مرزی وجود دارد، بیش از پیش فعال شوند.

سیام/ 1723**1336



:: برچسب‌ها: لندن , د ,
:: بازدید از این مطلب : 278
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

'مرتضی فنونی زاده' روز چهارشنبه در حاشیه دیدار خیرخواهانه فوتسال دو تیم پیشكسوتان استقلال و پرسپولیس تهران در سالن شهید مقدم شهرری در گفت و گو با ایرنا افزود: متاسفانه تجربه ثابت كرده ذخیره های تیم های پرسپولیس و استقلال باید 10 درصد و نهایت 20 درصد باشند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر در خط حمله تیم پرسپولیس نفراتی همچون محمد قاضی، كریم انصاری فرد، ایمون زاید، جواد كاظمیان و هادی نوروزی حضور دارند كه این موضوع در سایر پست های این تیم بزرگ نیز صدق می كند و موجب خلل و حاشیه در كار این تیم می شود، ولی در نهایت امیدوارم در نهایت دل هواداران شاد شود.

فنونی زاده بیان داشت: با این بازیكنانی كه 'محمد رویانیان' به خدمت گرفته است، جای هیچ بحثی را نمی گذارد كه تیم پرسپولیس باید قهرمان و یا نایب قهرمان لیگ برتر شود.

مدافع سابق تیم فوتبال پرسپولیس تهران در خصوص جایگاه پیشكسوتان پرسپولیس در كادر فنی این تیم نیز گفت: من با 60 بازی ملی، زمانی مربی جوانان پرسپولیس شدم و بعد از كمتر از یك سال من را كنار گذاشتند و این در حالی است كه تمام دوره های مربیگری را نیز دیده ام.

وی تاكید كرد كرد، در این تیم باید چند نفر از پیشكسوتان در كادر فنی باشند.

فنونی زاده در خصوص قراردادهای میلیاردی بازیكنان فوتبال نیز گفت: تمام تیم ها از دولت تغذیه می شوند و باید انتظار چنین كاری را داشته باشیم و اگر تیم ها به سمت خصوصی سازی بروند، مطمئن باشید كه این مبلغ ها بسیار كاهش می یابد و از بسیاری از ریخت و پاش ها جلوگیری می شود.

وی ادامه داد: زمانی كه ما بازی می كردیم، وقتی شكست می خوردیم تا سه روز از خانه خارج نمی شدیم ولی بازیكنان فعلی با این پول هایی كه می گیرند باید غیرت و مردانگی به خرج دهند نه اینكه پشت سر هم ببازند و چهار تا چهار تا گل بخورند.

688/699

ورزشی. ** 1589 **‌



:: برچسب‌ها: باغ وحش ,
:: بازدید از این مطلب : 275
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش روز چهارشنبه اداره‌كل روابط عمومی و تشریفات قوه قضاییه، آیت‌الله آملی لاریجانی در جلسه امروز مسوولان عالی قضایی همچنین با اشاره به این‌كه شورای نگهبان نیز تاكنون این اصل را تفسیر و چند بار بر آن تاكید كرده است گفت:‌ تعبیر مصونیت قضایی در اصل 86 اصلا وجود ندارد و حتی در محتوای آن نیز نیامده است و نماینده و غیرنماینده در مساله جرم هیچ‌ فرقی با هم ندارند و اگر جرمی مرتكب شوند برحسب رویه قانونی و با رعایت تشریفات موجود در قانون باید به دادسرا احضار شوند.

وی با اعلام این‌كه ' توهین، افترا و دشنام از وظایف نمایندگی و البته وظایف رسانه‌ها و هیچ شخص و گروهی نیست ' افزود: نباید هیچ شخص، گروه، رسانه و فرد حقیقی و حقوقی به خود اجازه دهد كه به دیگران توهین كند و افترا ببندد و آن وقت تصور كند و توقع داشته باشد كه قوه قضاییه به آن رسیدگی نكند.

رییس قوه قضاییه با اشاره به این‌كه ' توقع رسیدگی نكردن به تخلفات و جرایم به دلیل وابستگی به اشخاص و گروه‌ها توقعی نادرست و غیرمنطقی است ' اظهار داشت: متاسفانه از دوره‌ها و سالیان قبل همواره این تفكر وجود داشته كه عده‌ای تصور می‌كردند چون وابستگی جناحی دارند و یا به اشخاصی منتسب هستند پس نباید در صورت تخلف، با آنان برخورد و به تخلفشان رسیدگی شود، اما اعلام می‌كنیم كه این تفكر غلط است و در هیچ كجای قانون اساسی گفته نشده كه مثلا یك نماینده مجلس دارای مصونیت قضایی است.

آیت الله آملی لاریجانی رویكرد اصلی دستگاه قضایی را برخورد عادلانه و بدون تبعیض با تمام مجرمان و متخلفان از قانون دانست و گفت:‌ اقتدار قوه قضاییه و جلب اعتماد مردمی بدون اجرای عادلانه و غیرتبعیض‌آمیز قانون امكان‌پذیر نخواهد بود.

وی با تاكید بر این‌كه همگان باید به اقتدار و رویكرد عادلانه و بدون تبعیض دستگاه قضایی احترام بگذارند و توقع نداشته باشند كه به دلیل انتساب به شخص یا گروهی خاص در صورت تخلف با آنان برخورد نشود، گفت:‌ قانون را بدون اقتدار نمی‌توان اجرا كرد و در جریان مبارزه با مفاسد اقتصادی و اجتماعی همگان اقتدار قوه قضاییه را مشاهده كردند.

رییس قوه قضاییه با تاكید بر این‌كه ركن اصلی و اساسی اعتماد عمومی، برخورد عادلانه و بدون تبعیض با تمام مجرمان و متخلفان، بدون درنظر گرفتن وابستگی‌ها و جایگاه سیاسی و اجتماعی آنان است، افزود: در جریان مبارزه با مفاسد اقتصادی بسیاری، بویژه در خارج از كشور و از طریق رسانه‌ها این نظر را القا می‌كردند كه قوه قضاییه توان و انگیزه برخورد با مفسدان را ندارد؛ اما دیدیم كه دادگاه‌ها برگزار شد و همه متهمان هم به صورت علنی حرف‌های خود را مطرح كردند و انشاالله دادگاه نیز تصمیم معقول و عادلانه خود را خواهد گرفت.

آیت الله آملی لاریجانی تصریح كرد: متاسفانه حتی شنیده شده است كه برخی می‌گویند چرا دستگاه قضایی با افراد حزب‌اللهی برخورد می‌كند. این حرف هم حرف نادرستی است. توقع ما از افراد حزب‌اللهی این است كه بیشتر از هر شخصی به قانون ملتزم باشند و به خود اجازه توهین ندهند و توقع نداشته باشند كه به تخلف و جرم آنان رسیدگی نشود و یا در صورت صدور حكم، آرای آنان اجرا نشود.

وی با اشاره به این‌كه ' برنامه قوه قضاییه به هیچ وجه كوتاه آمدن از معیار و شاخص خود یعنی عمل به قانون نیست ' گفت: رسیدگی‌ها و برخوردهای قضایی شامل تمام افراد حتی افراد شاغل در قوه قضاییه با طی تشریفات قانونی نیز خواهد بود و توقع ما از همگان این است كه از دستگاه قضایی توقعات فراقانونی نداشته باشند چرا كه ما حتی اگر شخصا نخواهیم با كسی برخورد كنیم اما حسب وظیفه قانونی خود، باید در مقابل تمام تخلفات و جرایم، بدون تبعیض بایستیم.

رییس قوه قضاییه در ادامه سخنان خود به تحریم‌های گسترده كشورهای غربی بویژه آمریكا علیه ملت ایران اشاره كرد و با تاكید بر این‌كه ملت و مسئولان ایران در طول بیش از 30 سال گذشته همواره مورد تهدید و تحریم دشمنان بوده و همواره این توطئه را خنثی كرده‌اند، افزود: دنیای امروز طوری نیست كه آمریكا گمان كند اگر كشوری را تحریم كرد راه دیگری برای زندگی وجود ندارد.

آیت الله آملی لاریجانی تاكید كرد:ملتی كه بر پایه ارزش‌های الهی و انسانی و برای برپایی حكومت اسلامی قیام كرده و انواع توطئه‌ها و تحریم‌ها و جنگ تحمیلی را پشت سر گذاشته با این تحریم‌ها مسیر حق خود را عوض نخواهد كرد و با اقتدار راهش را ادامه خواهد داد.

وی خواستار همكاری تمام قوا برای پشت‌سر گذاشتن توطئه‌ اخیر دشمنان شد و گفت: قطعا مسئولان اجرایی و دولت محترم تمام تلاش خود را برای كم كردن مشكلات مردم به كار می‌گیرند و امیدواریم با مدیریت صحیح و تشخیص اولویت‌ها از تمام ظرفیت‌ها برای كاهش مشكلات استفاده شود.

رئیس قوه قضاییه در ابتدای سخنان خود با تبریك حلول ماه مبارك رمضان این ماه شریف را یكی از عنایت‌های الهی برای نزدیكی بیشتر انسان به حق‌تعالی دانست و گفت:‌ خداوند متعال كه همه چیز در اختیار اوست فرموده است كه مرا بخوانید تا شما را اجابت كنم. امیدواریم كه همه ما به این یقین برسیم كه در وعده الهی هیچ تخلفی نیست.

آیت‌الله آملی لاریجانی تاكید كرد: ماه مبارك رمضان زمان بسیار مناسبی برای زدودن پرده‌های غفلت و رسیدن به قرب الهی و استجابت دعاهاست.

در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی رئیس‌كل بانك مركزی و وزیر اقتصاد گزارش‌ هایی از روند و شرایط اقتصادی كشور و برنامه‌های ویژه مقابله با توطئه‌ها و تحریم‌های اقتصادی دشمنان ارائه كردند.

اجتمام*1580



:: برچسب‌ها: گل , گربه ,
:: بازدید از این مطلب : 256
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

انفجار در مرکز امنیت ملی سوریه در دمشق، پایتخت این کشور، تحولی نمادین در تلاش برای سرنگونی حکومت بشار اسد به شمار می رود.

اینکه یک بمب گذار توانسته است یکی از مهمترین اهداف امنیتی کشور را مورد حمله قرار دهد، توانایی دولت در محافظت از اعضایش را شدیدا زیر سوال می برد.

این موضوع همچنین به تردیدهایی در توانایی نیروهای بشار اسد در محافظت از مرزهای این کشور دامن زده است.

در حالی که پیوستن اعضای ارشد ارتش سوریه به صف مخالفان ادامه دارد بسیاری از تحلیل گران این سوال را مطرح می کنند که آیا حکومت سوریه از درون فرو‌خواهد پاشید؟

در حالی که ارتش با استفاده از سلاح های سنگین، توپخانه و نیروی هوایی دارای تسلط قابل توجهی است، نشانه های زیادی وجود دارد مبنی بر اینکه قدرت و تسلط نیروهای زمینی سوریه تا این اندازه چشمگیر نیست.

هواداران رئیس جمهوری سوریه که شیعه علوی هستند، جایی برای فرار ندارند و این امر به نگرانی هایی دامن زده مبنی بر ادامه خشونت های فرقه ای در سوریه حتی در صورت برکناری بشار اسد.



:: برچسب‌ها: اتومبیل , مدل , هالووین ,
:: بازدید از این مطلب : 330
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش روابط عمومی این قوه در حكم آیت الله لاریجانی آمده است: نظر به سوابق علمی و تجربیات ارزشمند جنابعالی در حوزه و دانشگاه به موجب این ابلاغ به سمت معاون فرهنگی قوه قضاییه منصوب می‌شوید.

امید است با استعانت از ذات اقدس الهی و الهام از آموزه‌های دینی و فرهنگ غنی اسلام و با محوریت برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران و برنامه سوم پنج ساله توسعه قوه قضاییه و همكاری سایر بخش‌ها در جهت ارتقای آگاهی و بینش سیاسی، فرهنگی و سلامت روحی كاركنان و خانواده‌های آنها گام برداشته و زمینه‌ساز بیش از پیش اجرای عدالت و احقاق حق و ایجاد روحیه كار و خدمت در دستگاه قضایی باشید.

اجتمام 1568



:: برچسب‌ها: ایتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 283
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا، مولانا سید 'ارشد مدنی' روز سه شنبه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا، ضمن تاكید بر ضرورت جلوگیری فوری از كشتار جمعی مسلمانان میانمار ، افزود: دولت میانمار نه تنها در برابر قتل عام توسط گروه های افراطی بودایی بی تفاوت است، بلكه جامعه جهانی و به ویژه گروه های حقوق بشر نیز سكوت اختیار كرده اند و این واقعیت بسیار تلخ و رنج دهنده است.

این استاد سرشناس'دارالعلوم دیوبند'(بزرگترین حوزه علمیه اهل سنت آسیا) هند از مجامع بین المللی و كشورهای مستقل خواست به منظور جلوگیری از قتل عام مسلمانان میانماری فورا دخالت كرده و جلوی نسل كشی و جنایت علیه بشریت را بگیرند.

مولانا سید ارشد مدنی گفت: مسلمانان همانند بودایی ها ساكنان و شهروندان میانمار هستند و دولت باید برای حفظ جان و مال مسلمانان این كشور اقدام فوری و موثری را انجام دهد.

گفتنی است درخشونت های چند ماه اخیر فرقه ای در میانمار، هزاران نفر از مسلمانان به دست بوداییان افراطی كشته و یا آواره شدند و هزاران زن مسلمان نیز مورد تجاوز قرار گرفته اند.

كشور 75 میلیون نفری برمه یا 'میانمار' حدود 800 هزار نفر جمعیت مسلمان دارد.

آساق ** 589**1537**2047**



:: برچسب‌ها: جشنواره , هالووین ,
:: بازدید از این مطلب : 272
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid
بینوش

اجرای نمایش از ال تا ایکس به صورت روخوانی با حضور ژولیت بینوش، سایمون مک برنی و جان برجر به اجرا درآمد

شصت و ششمین دوره جشنواره آوینیون که یکی از بزرگ ترین جشنواره های هنری جهان است، در حالی به کار خود ادامه می دهد که آثار ارائه شده در دو بخش IN (بخش اصلی جشنواره ) و OFF (بخشی که همگان با کرایه یک تالار یا کافه می توانند در آن شرکت کنند) به مانند هر سال تماشاگران زیادی را در این ماه از سراسر جهان به خود جلب کرده و صدها اجرای روزانه از صبح تا شام- در تالارهای بزرگ تا کافه های کوچک و حتی خیابان ها- کم و بیش مخاطبان خاص خود را دارد و البته - برخلاف ادینبورگ بارانی - آفتاب دلپذیری همراه جشنواره، میزبان علاقه مندان است و همه چیز را زیباتر می کند.

هیچکاک و تروفو

گفت و گوی فرانسوا تروفو فیلمساز معروف فرانسوی با آلفرد هیچکاک، فیلمساز افسانه ای، شاید معروف ترین مصاحبه تاریخ سینما باشد(که توسط پرویز دوایی به فارسی هم برگردانده شده و چندین بار به چاپ رسیده است).

حالا این گفت و گو دستمایه نمایشی است به نام "هیچ"(مخفف هیچکاک) که هر روز در جشنواره آوینیون در بخش OFF اجرا می شود و تماشاگران زیادی هم دارد.

این نمایش که توسط آلن ریو و استفان بولان نوشته و توسط سباستین گارال کارگردانی شده است، شرح دیدارهای تروفو و هیچکاک است که به زبان طنز ماجرای تلاش تروفو برای راضی کردن هیچکاک برای انجام این مصاحبه را روایت می کند.

هرچند نمایش به لحاظ فرم به شکل کاملاً سنتی اجرا می شود، اما بازی های خوب و شباهت بازیگران به هیچکاک و تروفو(و البته گریم خوب آنها) و ارجاع های بیشمار سینمایی، آن را برای یک عاشق سینما(و البته عاشق هیچکاک) دیدنی تر می کند.

"اشاره های سینمایی متن برای یک اهل سینما بسیار جذاب است: از نامه هانری ژرژ کلوزو به هیچکاک درباره شیطان صفتان و شوخی هیچکاک درباره صحنه حمام در فیلم روانی تا حرف زدن درباره سرگیجه و مجله کایه دو سینما و اصلاً حضور صدای ناظری که گاه وارد ماجرا می شود و این شخص "مگ گافین" نامیده می شود؛ اصطلاحی که تنها دوستداران سینما و هیچکاک معنای آن را می دانند."

در طول نمایش ماجرای مرگ مریلین مونرو- که در زمان جاری در نمایش به تازگی اتفاق افتاده- تا فیلم ژول و ژیم تروفو - که همان زمان ساخته شده- جایگاه ویژه ای پیدا می کند و حتی هیچکاک به طعنه درباره رابطه تروفو و ژان مورو از او می پرسد. در عین حال مرگ مونرو به علاقه هیچکاک به موطلایی ها ربط پیدا می کند و همسر هیچکاک- آلما هیچکاک- که در تمام نمایش حضور دارد، نسبت به علاقه مردها به موطلایی ها واکنش نشان می دهد.

از طرف دیگر اشاره های سینمایی متن برای یک اهل سینما بسیار جذاب است: از نامه هانری ژرژ کلوزو به هیچکاک درباره شیطان صفتان و شوخی هیچکاک درباره صحنه حمام در فیلم روانی تا حرف زدن درباره سرگیجه و مجله کایه دو سینما و اصلاً حضور صدای ناظری که گاه وارد ماجرا می شود و این شخص "مگ گافین" نامیده می شود؛ اصطلاحی که تنها دوستداران سینما و هیچکاک معنای آن را می دانند.

ژولیت بینوش و جان برجر

بزرگداشت جان برجر، نویسنده، نمایشنامه نویس و منتقد هنری بریتانیایی، بخشی از برنامه های جشنواره آوینیون امسال است که اولین بخش آن با عنوان "از ای تا ایکس" اجرا شد.

این اجرا که به صورت روخوانی بود با حضور ژولیت بینوش، سایمون مک برنی و خود جان برجر در حیاط بنای تاریخی "پله دو پاپ"(قصر پاپ) به اجرا درآمد و معماری گوتیک این بنای چند صد ساله و فضای تاریخی حاکم بر آن، بر جذابیت این اجرا- که به شکلی شعرگونه توسط دختر جان برجر(کاتیا) به فرانسه برگردانده شده- افزود.

این متن برجر شرح احوال زن و مردی است که در زندان در دو سوی دیوار قرار دارند و عشق و سیاست ماجرا را پیش می برد. بینوش با تسلط شگفت انگیزی متن را روخوانی کرد و برجر و مک برنی( با لهجه انگلیسی شان ) را به حاشیه برد. بینوش که تنها پشت یک میز نشسته بود، با قدرت بیان خود و افزودن احساسات از بغض تا گریه، به کمک فضای غریب حاکم بر این بنای تاریخی، تماشاگران را به شدت در اجرا درگیر می کرد.

پازلی به وسعت تاریخ

یکی از جذابیت های جشنواره آوینیون- که البته متاسفانه در این سال ها کم رنگ تر شده- فرصت دادن به کارهای تجربی و غریبی است که معمولاً فرصت اجرای آنها در مکان های دیگر وجود ندارد.

یکی از این آثار شگفت انگیز رقصی است به نام "پازل" که توسط سیدی لاربی چرکائوی طراحی شده و در آن رقصندگان توانایی از سراسر جهان گرد آمده اند تا اجرایی متفاوت را رقم بزنند.

این اجرا در داخل تالارهای بسته و محدود نیست و مخاطبان برای تماشای آن باید با اتوبوس نیم ساعتی را در دل کوه ها در راه باشند تا در مکانی حیرت انگیز در میان صخره ها به تماشای این اثر بنشینند.

در دل کوه، صحنه بزرگی طراحی شده که رقصندگان بر روی این صحنه با سنگ های بزرگی رقص های مدرن خود را اجرا می کنند. در واقع سنگ به موتیف اثر بدل می شود و به صورت مکعب های بزرگ بر روی صحنه تا سنگ های کوچکی که در دست رقصندگان است- و در چندین صحنه پرتاب هم می شوند- تا سنگ های صخره های واقعی در پس زمینه در دل طبیعت، همه با هم ارتباط پیدا می کنند و جهان اثر را درباره سختی و مصائب زندگی و چرخه تاریخی تلاش انسان برای عبور از آن ترسیم می کنند و به مخاطب اجازه می دهند که در فضایی به دقت طراحی شده و حرکات موزونی بسیار تاثیرگذار، خلقت انسان و تاریخ آن را با رجوع به مذهب و اسطوره ها- از سنگسار کردن تا خلق هنری و پیکر تراشی که در یک صحنه درخشان تراشیدن مجسمه با بدن رقصنده ها متجلی می شود- دنبال کند.

می ماند تنها یک افسوس که خالقان اثر در انتها ناگهان به مضمونی کاملاً سیاسی و باب روز درباره انتفاضه علاقه نشان می دهند- حتی با نوشتن کلمه "انتفاضه" به عربی بر روی سنگ- و از ابهت و جلال مضمون نمایش می کاهند و در صحنه های آخر بسنده می کنند به شعار سیاسی که نسبتی با جهان گسترده اثر ندارد.



:: برچسب‌ها: آسیا ,
:: بازدید از این مطلب : 321
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()