نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا از مالزی، خبرگزاری غیرمتعهدها با انتخاب عنوان 'جزیره ایرانی ابوموسی به منطقه گردشگری تبدیل می شود' نوشت: دولت ایران این تصمیم را اتخاذ كرده و آن را عملی خواهد كرد.

خبرگزاری غیرمتعهدها نوشت: بر اساس تصمیم هیئت دولت ایران جزیره ابوموسی ایران كه دارای جاذبه های بسیاری است، به یك منطقه گردشگری نمونه تبدیل خواهد شد.

این خبرگزاری به نقل از حسن موسوی رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران، نوشت: این سازمان برای تامین امكانات لازم برای جذب گردشگر به این جزیره برنامه ریزی خواهد كرد.

به گزارش این خبرگزاری، این مقام ایرانی تاكید كرده كه ابوموسی یكی از ریباترین جزایر ایرانی خلیج فارس است كه می تواند گردشگران بسیاری از ایران و خارج از كشور را به خود جلب كند.

محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران هفته گذشته در جریان چهارمین دوره سفرهای استانی هیات دولت كه به استان هرمزگان اختصاص داشت، با حضور در جزیره ایرانی ابوموسی در جمع مردم مشتاق این خطه از میهن اسلامی به سخنرانی پرداخت.

آساق**335



:: برچسب‌ها: موسیقی ,
:: بازدید از این مطلب : 249
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid
محمد احسان

این فرمانده طالبان خود را به نیروهای امنیتی تحویل داد و خواهان جایزه ای شد که برای دستگیری او اعلام شده بود

یک فرمانده طالبان نام محمد احسان که به اتهام سازماندهی حملات تروریستی علیه نیروهای امنیتی افغان و آمریکایی تحت پیگرد بود، خود را به نیروهای افغان تحویل داده است.

این فرمانده از نیروهای افغان خواست، جایزه ای را که برای دستگیری او اعلام کرده بودند، به خودش بدهند.

محمد احسان مظنون به سازماندهی حملات از طریق بمبگذاری های کنار جاده علیه نیروهای آمریکایی و افغان است.

او پس از آن در ولسوالی "سر روزه" ولایت پکتیکا در شرق افغانستان دستگیر شد که با پوستر حاوی تصویر خودش و جایزه ای تعیین شده در آن پوستر، به یک پاسگاه امنیتی رفت و خواهان دریافت جایزه ای شد که برای دستگیری اش اعلام شده بود.

جایزه ای که برای دستگری احسان اعلام شده بود، ۱۰۰ دلار آمریکایی بود.

نیروهای آمریکایی پس از دستگیری محمد احسان هویت او را با استفاده از تصویر برداری بیومتریک تائید کردند.

بلال سروری گزارش گر بی بی سی در کابل می گوید آقای احسان یک فرمانده میان رتبه طالبان است و تصور نمی شود که او شمار قابل توجهی از شورشیان را فرماندهی کرده باشد.

اما به گفته گزارشگر بی بی سی حملاتی که او مظنون به سازماندهی آنها است، موجب شده، تا نیروهای امنیتی پوستر هایی را در سطح ولایت پکتیار پخش کنند.

مقام های ناتو و افغان هنوز نمی دانند که چرا آقای احسان خود را تحویل نیروهای امنیتی کرده است.

این مقام‌ها گفته اند که تا اکنون استفاده از پوستر و تعیین جایزه برای دستگیری شورشیان نتیجه موثر نداشته است.

آمریکا برای بازداشت ملا محمد عمر رهبر طالبان، و یا اطلاعات دقیقی که منجر به دستگیری او شود، ۲۵ میلیون دلار و همچنین برای باز داشت سراج الدین حقانی رهبر شبکه حقانی ۵ میلیون دلار جایزه اعلام کرده اند.

اما اعلام این جایزه ها تاکنون منجر به دستگیری آنها نشده است.



:: برچسب‌ها: جشن تولد , خیابان ,
:: بازدید از این مطلب : 308
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا و به نقل از سایت رسمی كنفدراسیون فوتبال غرب آسیا، این مسابقات از روز 8 اردیبهشت ماه به مدت یك هفته (27 ماه آوریل تا دوم ماه مه میلادی) به میزبانی ایران در شهر ارومیه برگزار می شود.

كنفدراسیون فوتبال غرب آسیا از تیم های ایران، اردن، فلسطین، كویت و عراق به عنوان تیم های شركت كننده در این مسابقات نام برد و اضافه كرد: این مسابقات در یك گروه برگزار می شود و هر یك از تیم ها، چهار دیدار برگزار می كنند.

این مسابقات روز جمعه 8 اردیبهشت ماه آغاز می شود و تا روز چهارشنبه 13 اردیبهشت ماه ادامه می یابد.

مسابقات یاد شده روز دوشنبه 11 اردیبهشت ماه تعطیل است و تیم ها به استراحت می پردازند.

خاطرنشان می شود، پیش از این سایت رسمی فدراسیون فوتبال كشورمان از كشورهای ایران، اردن، سوریه، فلسطین، كویت، امارات عربی متحده، عراق و لبنان به عنوان تیم های شركت كننده در این مسابقه ها نام برد و اعلام كرد: این مسابقات در دو گروه چهار تیمی برگزار می شود.

7132 / 1589



:: برچسب‌ها: لا , روز , اتومبیل ,
:: بازدید از این مطلب : 266
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا و به نقل از اداره مطبوعات وزارت امورخارجه، مشاور سیاست خارجی رئیس جمهور كرواسی با اشاره به استراتژی های كشورش در پیوستن به اتحادیه اروپائی و سیاست نگاه به شرق گفت: این دو روند مكمل یكدیگر است و كرواسی خواهان روابط با كشورهای مختلف جهان است و كشور با قدمت و تاریخ كهن و تمدن غنی ایران از جمله كشورهایی است كه كرواسی طی دو دهه گذشته مناسبات خوبی با آن داشته است.

وی سیاست های دو كشور در دو منطقه را مورد توجه قرار داد و گفت: با تكیه بر مشتركات می توان زمینه های بیشتری برای تداوم گفتگو و همكاری فراهم كرد و امیدواریم موقعیت ایران هر روز بهتر از قبل شود.

مهمانپرست در این دیدار با تشریح اصول و برنامه های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران ، اظهار داشت: تلاش جمهوری اسلامی ایران تقویت صلح و ثبات در منطقه است و كشورهای مختلف باید از ظرفیت خود در تقویت صلح و ثبات جهان استفاده كنند.

وی بحران اقتصادی كشورهای اروپائی و تبعات اجتماعی آن را مورد توجه قرار داد و گفت: این بحران ها نشانگر ضرورت اصلاح سیستم ها است و با توجه به معضلات موجود باید راه حل های جدید برای حل بحران های جهانی مطرح شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه در این دیدار همچنین با اشاره به موضوع تحریم ها گفت: ما از هیچ تحریمی استقبال نمی كنیم و بخش مهمی از پیشرفت های كشور بنوعی بخاطر تحریم ها بوده است.

وی با تشریح ابعاد و روند برنامه كاهش و حذف یارانه ها ، گفت: تلاش دولت ما برای اجرای این طرح ها مورد تائید و تحسین صندوق بین المللی پول قرار گرفته است.

رئیس مركز دیپلماسی عمومی و رسانه ای كشورمان با استقبال از گسترش ابعاد مختلف روابط دوجانبه و تقویت ارتباط رسانه ها و برنامه ریزی برای سفر اتباع دو كشور ، گسترش گردشگری را از جمله اقدامات بمنظور بهره برداری بیشتر از ظرفیت دو كشور برشمرد.

رامین مهمانپرست طی اقامت خود در زاگرب با آقای شفكو عمر باشیج رئیس العلما و مفتی مسلمانان كرواسی نیز دیدار و گفتگو كرد.

در این دیدار پیرامون وضعبت و فعالیت مسلمانان كرواسی و همچنین برنامه های مركز اسلامی زاگرب گفتگو بعمل آمد.

مفتی مسلمانان كرواسی با اشاره به سمپوزیوم اسلام در اروپا كه طی پایان هفته جاری در زاگرب برگزار می شود خاطر نشان ساخت: ما تلاش داریم تا آنطور كه شایسته است اسلام در اروپا شناخته شود و چهره واقعی اسلام را معرفی كنیم. وی استفاده از فناوری های جدید آموزشی برای نسل جدید مسلمانان در اروپا را ضروری خواند.

رئیس العلما و مفتی مسلمانان كرواسی همچنین با اشاره به ارتباطات با شخصیت های مذهبی جهان اسلام ، ارتباط با علمای بزرگ دینی و محققین و صاحب نظران ایرانی را بسیار ارزشمند برشمرد.

مهمانپرست با اشاره به بازدید از مركز اسلامی زاگرب و فعالیت های آن گفت: فعالیت های همه جانبه این مركز موجب تقویت ارتباطات درون جامعه مسلمانان كرواسی شده است و علاقمندی و حضور فعال جوانان نشانه برنامه ریزی هوشمندانه و تلاش بی وقفه مسئولان آن می باشد.

سیام ** 1418



:: برچسب‌ها: سیاه و سفید , سیاه , اتومبیل ,
:: بازدید از این مطلب : 267
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

واکنش رئیس جمهوری افغانستان به حملات اخیر طالبان در کابل و چند شهر دیگر، امضای پیمان استراتژیک با آمریکا و چگونگی مصالحه با طالبان، از مسایل مورد بررسی در روزنامه های چاپ امروز کابل است.

روزنامه چراغ در سرمقاله خود به چگونگی رابطه افغانستان با آمریکا پس از سال 2014 پرداخته و نوشته که نیاز است پیمان همکاری استراتژیک افغانستان و آمریکا که قرار است بزودی میان دو کشور امضا شود، افغانستان را در برابر تهدیدهای منطقه ای تضمین کند.

این روزنامه نوشته که پایگاه های شورشیان هنوز در پاکستان فعال است و افغانستان هر گاه با تهدیدهای مختلفی از ناحیه کشورهای همسایه خود روبرو می شود.

چراغ افزوده که پیمان استراتژیک افغانستان و آمریکا، باید به صراحت اشاره کند که آمریکا از افغانستان در برابر مداخلات کشورهای منطقه حمایت می کند.

نویسنده به این باور است که اگر به این گونه مسایل حیاتی توجه نشود، امضای پیمان همکاری با آمریکا، درد مردم افغانستان را دوا نخواهد کرد.

روزنامه ماندگار از لحن سخنان حامد کرزی، رئیس جمهوری افغانستان در برابر طالبان انتقاد کرده که اخیرا اعضای این گروه را "برادر" خطاب کرد.

این روزنامه نوشته که چگونه ممکن است آقای کرزی در رویارویی آشکار با خواست مردم کشورش، کسانی را که هر روز به اهداف غیرنظامی حمله می کنند، "برادر" خطاب کند؟

نویسنده این گمانه زنی را مطرح کرده که احتمالا آقای کرزی به فکر ایجاد ائتلافی با طالبان و حزب اسلامی مربوط به گلبدین حکمتیار است و به طعنه نوشته که حالا چون مردم افغانستان را از دست داده، حداقل نمی خواهد طالبان را از دست بدهد.

روزنامه هشت صبح نیز در سرمقاله خود زیر عنوان "برادر تو، برادر ما نیست" از رئیس جمهور کرزی انتقاد کرده و نوشته که پس از گذشت بیش از ده سال، "حکومت افغانستان هنوز دوست و دشمن خود را تشخیص نداده است."

این روزنامه نوشته که آقای کرزی، در واکنش به حملات اخیر طالبان، به جای انتقاد از این گروه و یا انتقاد از حامیان شان، نیروهای ناتو را که به نوشته روزنامه در برابر شورشیان می جنگند و قربانی می دهند، به باد انتقاد گرفت و آنها را در رخنه طالبان به شهرهای افغانستان مقصر دانست.

هشت صبح افزوده که تحمل "برادر" خطاب کردن طالبان از سوی رئیس جمهور کرزی، برای خانواده های که هجده ساعت در کابل زیر آتش و تیراندازی بسر بردند، دشوار است.

روزنامه سرنوشت از طالبان انتقاد کرده که اخیرا حمله به اهداف غیرنظامی را در افغانستان شدت داده اند.

این روزنامه نوشته که طالبان شعار پیرویی از ارزش های اسلامی سر می دهند، در حالی که عملکرد آنها به نوشته روزنامه، هرگز با اصول اسلامی سازگاری ندارد.

روزنامه ویسا نوشته که رئیس مجلس نمایندگان افغانستان اخیر بدنبال حملات طالبان به کابل، از روند مذاکرات صلح با طالبان انتقاد کرده است.

این روزنامه نوشته که به جای انتقاد از روند مصالحه با طالبان، باید تلاش شود تا این روند تقویت شده و از یک برنامه ایستا، به یک حرکت ملی تبدیل شود.

ویسا افزوده که ده سال اخیر نشان داد که از راه زور، جنگ در افغانستان پایان یافتنی نیست.

این روزنامه نوشته که تامین صلح در افغانستان، تنها مسئولیت دولت و شورای عالی صلح نیست، بلکه به نوشته روزنامه، برای موفقیت این برنامه، باید مردم افغانستان یکجا شده و از صلح حمایت کنند.



:: برچسب‌ها: سیاه , نقاشی های دیواری , ایالات متحده ,
:: بازدید از این مطلب : 257
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از دفتر موسیقی ، سید محمد میرزمانی مدیركل دفترموسیقی افزود: دفترموسیقی معاونت هنری در راستای حمایت ازموسیقی ایرانی شامل موسیقی سنتی و نواحی اقدام به اجرای این برنامه كرده است.

وی با بیان اینكه این برنامه با همكاری دفترموسیقی و انجمن موسیقی ایران اجرا می شود،افزود: اجرای گروه های موسیقی سنتی ونواحی ازهشتم اردیبهشت به مناسبت سالگردشهادت حضرت زهرا (س) آغاز و تاپایان سال درسالن رودكی درروزهای پنجشنبه و جمعه هرهفته برگزارخواهد شد.

میرزمانی یاد آور شد: این اجراها متناسب با ایام خاص همچون اعیاد مذهبی و سوگواریها نیز ادامه خواهد داشت.

فراهنگ ** 9252**1588



:: برچسب‌ها: مدل , اقیانوس , نقاشی های دیواری ,
:: بازدید از این مطلب : 265
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا از شبكه تهران، 'شهرام نسترن راد' تهیه كننده برنامه ورزش از نگاه با بیان این مطلب گفت : این برنامه در سال 91 با تغییرات جدید و با اجرای ' مهدی واعظی ' و' مرتضی اسماعیلی' پخش می شود و زمان پخش آن از ساعت 20 به 22 شامگاه جمعه تغییر می كند.

** فیلم سینمایی' بازمانده' به كارگردانی مرحوم سیف الله داد به مناسبت روز زمین از شبكه تلویزیونی ' الوطنیه 1' تونس پخش شد.

** به همت گروه اندیشه برنامه رادیویی ' از سرزمین نور' به نویسندگی رضا رهگذر ، هر روز قبل از اذان صبح از رادیو ایران بازپخش می شود.

'از سرزمین نور' شامل 270 برنامه نمایشی مربوط به زندگانی پیامبر اكرم (ص) قبل از تولدشان تا زمان رحلت آن بزرگوار و در پی آن زندگانی حضرت علی(ع) است كه در سال 1372 تهیه شد و به مدت پنج سال و نیم جمعه ها از رادیو ایران پخش می شد.

** برناامه تركیبی 'این راه نزدیك است' به تهیه كنندگی بهروز مفید از دوم اردیبهشت از شبكه آموزش پخش می شود.

این برنامه آموزشی در 52 قسمت 30 دقیقه ای با نگاهی مثبت درباره اصلاح رفتارهای اجتماعی ساخته شده است.

** روایت داستان بلند ' نونا ' اثر استفن كینگ از امشب ساعت 23و 30 دقیقه از رادیو تهران پخش می شود.

برنامه رادیویی 'كتاب شب' كاری از گروه شامگاهی رادیو تهران است كه هر هفته شنبه تا پنجشنبه، پخش می شود و به روایت یكی از آثار نویسندگان خارجی و ایرانی می پردازد.

فراهنگ 2025**1588



:: برچسب‌ها: برف , تایلند , سان ,
:: بازدید از این مطلب : 303
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid
عبدالحکیم بلحاج، فرمانده نظامی لیبی

آقای بلحاج، آقای استراو را به تبانی در شکنجه خود متهم کرده است.

وکلای یک فرمانده نظامی لیبیایی علیه جک استراو، وزیر امور خارجه پیشین بریتانیا، در ارتباط با اتهام صدور مجوز انتقال فراقانونی موکل خود طرح شکایت کرده اند.

وکلای عبدالحکیم بلحاج، که از مخالفان حکومت معمر قذافی، رهبر سابق لیبی بوده، گفته اند که در سال ۲۰۰۴ و زمانی که آقای استراو وزیر خارجه بریتانیا بود، ماموران سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا - سیا - اجازه یافت موکل آنان و همسرش را به طور غیرقانونی از مناطق تحت حاکمیت بریتانیا به لیبی منتقل کنند و در اختیار نیروهای امنیتی حکومت معمر قذافی، رهبر سابق آن کشور، قرار دهند.

آقای بلحاج وزیر خارجه پیشین بریتانیا را متهم کرده که اوراق مربوط به انتقال فراقانونی را امضا کرده و در نتیجه، مسئول عواقب این اقدام است.

آقای بلحاج گفته است ماموران سازمان سیا او را از طریق جزیره دیه‌گو گارسیا، که در حاکمیت بریتانیا است به لیبی منتقل کردند.

این فعال سیاسی سابق لیبیایی روند طرح شکایت قانونی علیه جک استراو را از دسامبر سال پیش آغاز کرد و بی بی سی مطلع شده که احضاریه دادگاه این هفته به وکلای آقای استراو ابلاغ شده است.

وکلای آقای بلحاج در ارسال احضاریه برای آقای استراو به گزارش روزنامه ساندی تایمز در این زمینه استناد کرده اند که نوشته بود آقای استراو، به عنوان وزیر امور خارجه، مجوز انتقال موکل آنان به لیبی را صادر کرد.

آقای بلحاج نیز جک استراو را به تبانی در شکنجه خود متهم کرده است.

وزرای دولت بریتانیا دست داشتن در شکنجه و انتقال فراقانونی این شهروند لیبیایی را رد کرده و آقای استراو از اظهارنظر بیشتر در این باره خودداری ورزیده است.

جک استراو، پیشتر گفته بود از چنین موضوعی در ارتباط با لیبی اطلاع نداشته است.

اوائل ماه جاری میلادی بی بی سی فاش کرد که دولت بریتانیا انتقال آقای بلحاج و همسرش به لیبی را تائید کرده بود اما مشخص نیست این تائید در چه سطحی از دولت صورت گرفتت.

نشریه بریتانیایی ساندی تایمز در مقاله ای در شماره روز 15 آوریل این نشریه به نقل از منابعی مدعی شد که آقای استراو، شخصا مجوز مربوط به انتقال عبدالحکیم بلحاج را امضا کرده بود.

روز سه شنبه، موسسه حقوقی لی دی و شرکا در بریتانیا، که وکالت عبدالحکیم بلحاج را برعهده گرفته، احضاریه آقای استراو را به او ابلاغ کرد و خواهان پاسخ به اتهامات مربوطه شد.

وکلای آقای بلحاج می‌گویند این اولین بار است که اقدامی قانونی علیه یک وزیر خارجه سابق به جریان می افتد.

آنها خواهان دریافت غرامت بابت خسارات وارد شده به موکل خود هستند.

جک استراو، وزیر امور خارجه پیشین بریتانیا

وکلای آقای بلحاج می گویند جک استراو به عنوان وزیر امور خارجه، مسئول اقدامات سازمان اطلاعات و امنیت خارجی (ام آی سیکس) در زمان انتقال بلحاج بود

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا سپتامبر سال پیش گفت ادعاهای مربوط به دخالت سازمان اطلاعات و امنیت خارجی بریتانیا در انتقال چند زندانی متهم به اقدامات تروریستی باید توسط یک کمیته تحقیق مستقل، بررسی شود.

در سال ۲۰۰۴ آقای بلحاج رهبر یک گروه اسلامی لیبیایی بود و به دلیل نقش برجسته‌ ای که در مخالفت با حکومت معمر قذافی داشت، در تبعید زندگی می کرد.

در آن زمان، سرویس اطلاعات داخلی بریتانیا (ام آی فایو) بر این باور بود که این گروه، روابط نزدیکی با شبکه القاعده دارد.

آقای بلحاج مدعی است که او و همسرش در حالی که قصد داشتند برای دریافت پناهندگی سیاسی به بریتانیا سفر کنند، توسط ماموران سازمان سیا در بانکوک، پایتخت تایلند بازداشت شدند.

او بر این باور است که هواپیمایی که آنان را به لیبی منتقل می کرد، در جزیره سن دیه‌گو در اقیانوس هند که در تملک دولت بریتانیا است، سوختگیری کرده است.

آقای بلحاج مدعی است که او و همسرش در جریان انتقال به لیبی و پس از زندانی شدن در آن کشور، درمعرض شکنجه قرار گرفتند.

وکلای آقای بلحاج پیشتر ادعانامه‌ای را برای دریافت خسارات علیه دولت بریتانیا، نیروهای امنیتی آن و سر مارک آلن، از مقامات ارشد سازمان اطلاعات و امنیت خارجی (آم آی سیکس) به دادگاه تقدیم کرده اند.

وکلای آقای بلحاج می گویند ادعانامه علیه آقای استراو بر پایه همان اتهاماتی تدوین شده که در شکایت از دولت و سر مارک آلن آمده است.

آنها می گویند آقای استراو به عنوان وزیر امور خارجه، مسئولیت سازمان اطلاعات و امنیت خارجی (ام آی سیکس) را در زمان انتقال آقای بلحاج بر عهده داشت، و نامه ای هم در سال ۲۰۰۴ از سر مارک به رئیس سایق سازمان اطلاعات لیبی وجود دارد که به لیبیایی ها برای ورود سالم و بدون دردسر آقای بلحاج به آن کشور تبریک گفته است.

وکلای آقای بلحاج می گویند انتظار دارند پاسخی که از آقای استراو دریافت می کنند، شبیه پاسخ مشاور حقوقی دولت بریتانیا باشد که در پاسخ خود، ادعاهای مطرح شده را "نه تائید و نه تکذیب" کرده است.



:: برچسب‌ها: روز تعطیل , آلمان , اروپا ,
:: بازدید از این مطلب : 282
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

'پرویز سروری' روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:اماراتی ها كوچك تر از آن هستند كه چنین مواضعی را در قبال ایران اتخاذ كنند ، آنان باید بدانند كه قطعا در این زمینه بازنده خواهند بود.

نماینده مردم تهران ری و شمیرانات گفت : آمریكایی ها از ایران ضربات سختی خورده اند كه یكی از آنها رخداد عظیم حضور مردم در انتخابات 12 اسفند بود كه آمریكا و غرب علیرغم فشاری كه بر ایران وارد ساختند در نهایت با شكست مواجه شدند.

وی توضیح داد: از طرفی بازگشت سفرای اروپایی به تهران بدون هیچگونه امتیازگیری از ایران و سكوت پی در پی دست نشانده های آمریكا در منطقه این كشور را با موانع بسیاری مواجه كرده است.

وی گفت:با توجه به برگزاری دورنخست مذاكرات 1+5 در استانبول ،‌آمریكا سعی كرد امارات را علیه ایران تحریك كند تا بتواند ضعف های خود را پنهان كند.

سروری هشدار داد: بهتر است اماراتی ها به منافع خودشان فكر كنند و نگذارند به سرنوشت مبارك ، بن علی و عبدالله صالح دچار شوند.

وی ادامه داد: بهتر است امارات روابط خود را با ایران اصلاح كند در غیر این صورت باید منتظر عواقب آن باشد.

نماینده مردم تهران ، ری و شمیرانات تاكید كرد: تاثیر اماراتی ها بر ایران در منطقه قابل اعتنا نیست.

سروری در ادامه در مورد انجام دور دوم مذاكرات 1+5 با ایران در بغداد گفت: انتظار می رود دور دوم مذاكرات منجر به لغو تحریم های ناعادلانه علیه ایران شود.

وی تاكید كرد : همچنین موفقیت دور آتی مذاكرات باعث انتقال پرونده هسته ای ایران به آژانس و حركت آن در مسیر كارشناسی خواهد شد.

به گفته سروری در كل چشم انداز مناسبی برای ایران در مذاكرات هسته ای با اعضای 1+5 كه قرار است سوم خرداد در بغداد برگزار گردد ، دیده می شود.

** بهتر است به موضوع مرتضوی دامن زده نشود

سروری در خصوص استعفای مرتضوی نیز گفت:بهتر است از دامن زدن به اخبار متناقض در باره حضور مرتضوی در پست ریاست تامین اجتماعی پرهیز شود.

سیام**گ.س**9132 1568



:: برچسب‌ها: رنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 251
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

'علی عباییان' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا به مناسبت فرا رسیدن روز آزمایشگاهیان (30فروردین ) افزود: مشكلات معیشتی شاغلان در آزمایشگاه های سراسر كشور، در شرایط فعلی، مساله ای بسیار حاد و بحرانی است.

وی با بیان اینكه جامعه آزمایشگاهیان با توجه به نوع كارخود، در معرض خطر فراوانی قرار دارند، گفت: این خطرات با توجه به رعایت نشدن استانداردها در آزمایشگاه، دو چندان است و متاسفانه تاكنون پیگیری ها در این زمینه به نقطه قابل قبولی نرسیده است.

عباییان،همچنین نبودن امنیت شغلی با توجه به قراردادهای موقت كار و استفاده از افراد غیرحرفه ای در حوزه علوم آزمایشگاهی را از دیگر مشكلات موجود در این حرفه عنوان كرد.

وی با اشاره به تعرفه های نامناسب و غیر واقعی در آزمایشگاه های كشور گفت: هزینه و مخارج آزمایشگاه بسیار بالا است و تعرفه های فعلی خدمات آزمایشگاهی، برای پرداخت هزینه های این مراكز كافی نیست.

عباییان از مسوولان دست اندركار در حوزه سلامت خواست تا با ثبت روز آزمایشگاهیان در تقویم رسمی كشور،تدابیر لازم را برای ساماندهی وضعیت آزمایشگاه های كشور اتخاذ كنند.

۳۰ فروردین ماه، مصادف با سالروز ولادت حكیم فرزانه و دانشمند برجسته ایرانی، سید اسماعیل جرجانی، بنیانگذار علم آزمایشگاه در ایران به عنوان روز آزمایشگاهیان نامگذاری شده است.

اجتمام**9134 **1569**



:: برچسب‌ها: دریا , دره عمیق و باریک , گل ,
:: بازدید از این مطلب : 262
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، در معاملات امروز تالارهای بورسی، شاخص بازار اول و دوم به ترتیب 69 و 42 واحد رشد كردند و شاخص صنعت توانست 94 پله بالاتر قرار بگیرد تا عدد 21 هزار و 937 واحد را برای خود به ثبت برساند.

معاملات امروز بورس اوراق بهادار در 22 هزار و 102 دفعه انجام شد تا طی آن ارزش بازار سهام كشور به 1350 هزار و 262 میلیارد ریال برسد.

سهام داران بورسی امروز 230 میلیون سهم و حق تقدم را به ارزش 651 میلیارد و 608 میلیون ریال معامله كردند.

فولاد خوزستان با 19.78 واحد و كشتیرانی جمهوری اسلامی با 19.58 واحد بیشترین تاثیر مثبت و بانك ملت با 14.54 واحد كاهش بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص داشتند.

شركت های نیروترانس، كشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، كارت اعتباری ایران كیش، تاید واتر خاورمیانه، قند نیشابور، سرمایه گذاری توكافولاد و حمل و نقل توكا بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

در مقابل بیشترین كاهش قیمت برای سهام شركت های افست، قند نقش جهان، قند شیرین خراسان، شهد، كاشی سعدی و زامیاد ثبت شد.

نمادهای پربیننده بازار امروز نیز بانك ملت، سایپا، فولاد مباركه، سرمایه گذاری غدیر، گل گهر، توسعه معادن و فلزات و ملی صنایع مس ایران بودند.

همچنین بیشترین حجم معاملات نیز در نمادهای سرمایه گذاری سپه، توسعه معادن و فلزات، بانك ملت، سرمایه گذاری ملت و توسعه معادن روی ایران ثبت شد.

اقتصام** 9141**1319



:: برچسب‌ها: عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 219
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

' محمدابراهیم پارسانژاد ' روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری سومین كنگره بین المللی باروری و ناباروری به خبرنگار ایرنا گفت: عوامل ناباروری در زوجهای ایرانی و كشورهای غربی متفاوت است.

وی افزود: در كشورهای دیگر عفونت های جنسی از عوامل اصلی ناباروری است و در ایران به دلیل فرهنگ ایرانی اسلامی این مساله به ندرت دیده می شود.

پارسانژاد گفت: عدم تخمك گذاری در بانوان بیشترین علت ناباروری در ایران را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینكه بیش از 50 مركز ناباروری در ایران وجود دارد، افزود: امروزه هیچ بیماری برای درمان ناباروری نیاز به اعزام به كشورهای دیگر را ندارد و همگام با كشورهای پیشرفته در حال پیشروی هستیم.

وی گفت: مهمترین مانع در سر راه درمان ناباروری گران بودن روشهای درمان و بیمه نبودن این روشهاست.

وی اظهارامیدواری كرد: روشهای درمان و داروهای درمان ناباروری به زودی زیر پوشش بیمه قرار گیرند.

پارسانژاد گفت: زوج نابارور یابد بدانند كه هردو دخیل هستند و هردو در تمام مراحل درمان باید در كنار یكدیگر به پزشك مراجعه و مسایل روحی و روانی همدیگر را مدنظر قرار دهند.

سومین كنگره بین‌المللی باروری و ناباروری در ایران با همكاری دانشگاه علوم پزشكی تبریز و انجمن باروری و ناباروری تا اول اردیبهشت ‌ماه در مجتمع پتروشیمی تبریز برگزار می‌شود.

6120/587/245



:: برچسب‌ها: خانواده , ظروف چینی ,
:: بازدید از این مطلب : 289
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

در روزهای اخیر اخباری مبنی بر احتمال استفاده ناتو از یك پایگاه روسی در منطقه 'اولیانوفسك –جنوب غربی روسیه' این كشور مطرح شد كه واكنش های متفاوتی را به دنبال داشت. به گزارش ایرنا، به نقل از گزارش روز پنجشنبه 24 فروردین، وزارت امور خارجه روسیه، 'آلكساندر لوكاشویچ' سخنگوی وزارت امور خارجه این كشور، با اشاره به همكاری روسیه با ناتو در زمینه انتقال محمولات غیرنظامی این سازمان به افغانستان بر اساس قرارداد سال 2008 (1387) گفت: ناتو در ماه مه 2011 (اردیبهشت 1390) از روسیه خواست اجازه دهد محمولات غیرقابل انتقال از طریق هوایی هم با استفاده از امكانات زمینی و ریلی این كشور به افغانستان حمل شود.

از یك سو با اعلام خبر استقرار نیروهای ناتو در این پایگاه رویكردهای منفی بسیاری را از مردم این منطقه به همراه داشت و از دیگر سو، بسیاری از مقام های ارشد روس در واكنش به این امر اعلام كردند كه بحث اجاره داده پایگاه نظامی به نیروهای ناتو در منطقه اولیانوفسك مطرح نیست و قرار است از این محل برای انتقال محموله های غیرنظامی ناتو از افغانستان با كنترل كامل دولت روسیه استفاده شود. روسیه از سال 2008 طبق قراردادی به ناتو اجازه حمل محموله های غیرنظامی خود را از طریق خاك این كشور به افغانستان داده است و در زمان حاضر دو طرف برای استفاده از قلمرو و حریم هوایی روسیه برای انتقال این تجهیزات ناتو از افغانستان و بالعكس به كشورهای عضو پیمان هم به توافق رسیده اند . همچنین،'آندرس فوگ راسموسن' دبیر كل پیمان ناتو، طی كنفرانس ویدئویی در خبرگزاری 'ریانووستی' اظهار داشت كه ناتو قصد ندارد هیچ كدام پایگاهی را در خاك روسیه ایجاد كند. وی گفت: 'ما نیروهای خود را از طریق روسیه منتقل نمی كنیم و قصد نداریم هیچ كدام پایگاهی را در خاك این كشور مستقر كنیم'. راسموسن افزود: 'بین ناتو و روسیه تفاهمنامه مشخصی وجود دارد كه به ما امكان می دهد بارهای غیرمرگبار را از طریق این كشور حمل و نقل كنیم'. با این وجود بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، آمریكا به حصول توافق با روسیه در خصوص ایجاد مركز ترانزیتی در استان اولیانوفسك امیدوار است. در این زمینه 'سرگئی ریابكوف' معاون وزیر امور خارجه روسیه پیشتر به خبرگزاری 'ریا نووستی' اطلاع داده بود كه قرار است روسیه در مقابل ایجاد مركز ترانزیتی در اولیانوفسك منافع مادی دریافت كند. وی همچنین گفته بود كه مركز ترانزیتی در اولیانوفسك فقط به عنوان یك مركز لجستیكی- پشتیبانی ایجاد و مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در این چارچوب، با توجه به فضای روابط روسیه- ناتو (مباحث مربوط به سپر دفاع موشكی و ترانزیت كالاهای ناتو) آینده همكاری های دوجانبه چگونه می تواند باشد؟

**روابط روسیه- ناتو؛ پیشینه

----------------------------

در سال 1991(1370) همكاری و مشاركت روسیه با ناتو آغاز گردید.این همكاری در سال 1994(1372) با پیوستن روسیه به برنامه مشاركت برای صلح‏ گسترش یافت.روسیه در اجرای صلح در بوسنی به‏ همكاری با ناتو پرداخت و این اولین همكاری در یك‏ عملیات نظامی بین المللی محسوب می‏شد.در سال‏ 1997(1376) دو طرف با امضای موافقتنامه ایجاد روابط دو جانبه امنیتی، این همكاری را نهادینه كردند.به این ترتیب،روسیه در سال 1997 طبق‏ موافقتنامه‏ 'سند بنیادین پاریس‏' به عنوان بیست و یكمین شریك ناتو وارد طرح مشاركت برای صلح‏ گردید.اما این همكاری به دلیل آغاز حملات ناتو به‏ كوزوو،چندان دوام نیافت و مسكو عملكرد ناتو در بالكان را به دلیل بی‏توجهی به جهت‏گیری‏های‏ روسیه و عدم مشورت با سران كرملین،بشدت‏ محكوم و سرانجام در سال 1999 (1378) روابط خود را با این سازمان قطع كرد. با روی كار آمده 'ولادیمیر پوتین' بعنوان رییس جمهور روسیه و وقوع حادثه تروریستی یازده سپتامبر 2001 زمینه‏های همكاری با ناتو باعث نزدیكی‏ این كشور و این سازمان گردید. در این رابطه روسیه‏ در سال 2002 میلادی(1381) ،به احیای روابط خود با ناتو پرداخت و در 28 می سال 2002 (خرداد1381) به عضویت‏ شورای مشترك ناتو- روسیه در آمد كه نقطه اوج‏ همگرایی كرملین به ویژه ولادیمیر پوتین با ناتو به‏ شمار می‏آمد. اما در سال 2008، این روند همكاری به دلیل عملیات نظامی روسیه در گرجستان و رفتار دولت بوش نسبت به روسیه دچار وقفه شد و سطح روابط روسیه و ناتو كاهش یافت. اما باید درنظر گرفت كه علت كاهش این روابط هم آمریكا بود چراكه عمده‌ترین موتور حركت سیاسی و نظامی در ناتو آمریكا است.

** روسیه- ناتو؛ استقرار پایگاه

---------------------------------

همكاری روسیه و ناتو از جمله روابطی است كه همواره از یك نوسان سینوسی برخوردار بوده به نحوی كه در دوره هایی از روابط به پایین سطح خود و در دوره ای افزایشی دوچندان داشته است. به نظر می رسد كه روابط دو طرف به دلیل ماهیت رقابت گونه هرگز نتوانسته شكلی از همكاری منسجم به خود بگیرد. چراكه ناتو در دوره های زمانی مختلف بعنوان میراث بازمانده از دوران جنگ سرد به دنبال اقداماتی حركت كرده كه موازنه راهبردی با روسیه را برهم بزند. در این زمینه، ابتدا از اوایل سال 1994در قالب 'سیاست مشاركت برای صلح' همكاری های خود را با كشورهای شرق اروپا آغاز كرد و سپس بین سال های 1995 تا 1999 برخی از آنها همچون چك، لهستان و مجارستان را در درون این سازمان پذیرفت. هرچند روسیه همواره به نوع حركت ناتو در اروپای شرقی و حیات خلوت خود اعتراض داشته اما این كشور نیز پس از حادثه یازدهم سپتامبر 2001 به دلیل تغییر ماهیتی در نظام بین الملل، روندهای منطقه ای و برای حفظ و افزایش حضور بین المللی همكاری های خود را در قالب ترانزیت لجستیك نیروها با ناتو آغاز كرد. در این چارچوب، اعلام در اختیار گذاشتن یك پایگاه روسی در ایالت اولیانوفسك این كشور طیفی از تناقض و تعارض را در فضای سیاست خارجی روسیه شایع كرد كه بخشی از آن را می توان ناشی از نوسان سیاست خارجی این كشور در طول دهه های اخیر دانست. با این وجود به نظر می رسد كه روسیه در چند سال اخیر نگاه ویژه ای به همكاری با ناتو در قالب كمك به افغانستان داشته و این همكاری روسیه را تنها می توان همكاری محدود دوجانبه خواند چراكه نگاه این كشور در بلند مدت به ناتو نگاهی همراه با تردید و رقابت بوده و خواهد بود به ویژه اینكه از این پس می بایست سپر دفاع موشكی آمریكا را سپر دفاع موشكی ناتو خواند و رقابت سه گانه روسیه، آمریكا و ناتو تشدید خواهد شد.

تحقیق**2040**1358



:: برچسب‌ها: غروب , شب , خیابان ,
:: بازدید از این مطلب : 256
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، رییس دانشكده پیراپزشكی دانشگاه علوم پزشكی تهران در حاشیه آیین افتتاح این سایت به خبرنگار ایرنا گفت: این شبكه یك مدل ارتباطی الكترونیكی است تا همه متخصصان در این دانشگاه و بیمارستان های تحت پوشش آن -25 بیمارستان تهران- بتوانند اطلاعات علمی، آموزشی و پژوهشی را به آسانی تبادل كنند.

'حسین درگاهی'با اشاره به اینكه این شبكه، جریان آزاد اطلاعات علمی را گسترش می دهد، افزود: اطلاعات علمی و پزشكی نباید محدود به فرد یا واحد خاصی باشد.

وی در ادامه از افتتاح آزمایشگاه مركزی تحقیقاتی در آینده ای نزدیك خبر داد و گفت: این مركز آزمایشگاهی به طور خاص به اجرای طرح های سلولی و مولكولی می پردازد.

درگاهی همچنین از فراخوان این آزمایشگاه برای پذیرش اجرای طرح های مولكولی و سلولی در دانشگاه علوم پزشكی تهران خبرداد.

اجتمام**9185 ** 1569**



:: برچسب‌ها: دریا , شهرستان ,
:: بازدید از این مطلب : 251
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، 'محمود احمدی نژاد' در این پیام خطاب به 'رابرت موگابه' رییس جمهوری زیمبابوه تصریح كرده است: امیدوارم با عنایت به اراده سیاسی مسوولان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری زیمبابوه و در راستای منافع دو ملت، بیش از پیش شاهد توسعه همكاری های میان دو كشور در سطوح دو جانبه و بین المللی، برقراری عدالت و صلح پایدار و رفع تبعیض و ستم در نظام بین المللی باشیم.

رییس جمهوری در ادامه خطاب به همتای زیمبابوه ای خود از خداوند متعال، استمرار سلامتی و موفقیت وی و بهروزی و سربلندی دولت و ملت زیمبابوه را مسالت كرد.

سیام** 9129



:: برچسب‌ها: شهرستان ,
:: بازدید از این مطلب : 244
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

'نظام سیاسی ورشكسته'، ' قرض ملی و نابسامانی اقتصادی' و 'بحران ملی و مشكلات عمیق اجتماعی'، سه مشكل بزرگی است كه انگلستان امروزه با آن روبرو است. مشكلاتی كه مورد تایید تمامی رهبران این كشور نیز می باشد.

اگرچه نظام رسانه ای حاكم بر كشورهای غربی در تلاشی هماهنگ، عمق و دامنه اعتراضات و آشوب های اجتماعی در شهرهای مختلف انگلستان را پوشش نمی دهند، اما واقعیت امر این است كه انگلستان با بسیاری از انواع انحرافات و مشكلات اجتماعی روبروست كه تاثیرات مخربی روی آینده این كشور دارد.

به اعتقاد بسیاری از صاحبنظران، امروزه گسترش دامنه نیازمندی‌ها و افزایش مشكلات اقتصادی و محرومیت‌های ناشی از عدم امكان برآورده شدن خواست‌ها و نیازهای زندگی، موجب گسترش شدید و دامنه‌دار فساد، عصیان، تبهكاری، سرگردانی، دزدی و انحراف جنسی و دیگر آسیب‌ها در كشورهای غربی من جمله انگلستان شده است.

واقعیت های انگلستان چیزی جز افزایش فزاینده خشونت و سو استفاده جنسی از كودكان تضعیف نهاد خانواده و كمرنگ شدن ارزشهای دینی و اخلاقی و فقدان احترام به منزلت و شخصیت كودكان نیست.

چندی پیش 'دیوید كامرون' نخست‌وزیر انگلیس با اعتراف به اینكه در انگلیس اصل 'زندگی كن و بگذار دیگران زندگی كنند'، تبدیل شده به 'هر كاری دوست داشتی انجام بده'، ‌افزود: اگر می‌خواهیم با سقوط اخلاقی آهسته‌ای كه در بخش‌هایی از كشورمان در نسل‌های جدید به وقوع پیوسته است، مقابله كنیم، باید از ارزش‌هایمان حمایت كنیم.

این مقام انگلیسی افزود: بی‌تفاوتی اخلاقی و بردباری منفعلانه، دیگر نمی‌تواند جلوی این سقوط اخلاقی را بگیرد. پرهیز كردن از گفتن حقیقت درباره رفتار و اخلاق، در حقیقت كمك كرده كه برخی از مشكلات اجتماعی به وجود آیند.

'پیتر اوس بورن' مفسر سیاسی دیلی‌تلگراف در وبلاگ خود می نویسد: افزایش جرم و جنایت در خیابان‌های انگلیس، بی ارتباط با از هم پاشیدگی اخلاقی در بالاترین رده‌های جامعه مدرن انگلیسی نیست.

فقر كودكان، تجاوز جنسی به كودكان، آسیب های اجتماعی وارده به زنان،‌ فقر و فحشا میان دانشجویان، ‌بیكاری جوانان و افزایش مصرف مشروبات الكلی تنها برخی از آسیب های اجتماعی است كه كه گریبانگیر كشور انگلستان است.

**فقر در كودكان

------------------

براساس مطالعات موسسه تحقیقات ملی انگلیس(IFS)، ‌چیزی در حدود دو میلیون و 800 هزار كودك انگلیسی معادل 21.1 درصد كودكان این كشور در فقر مطلق زندگی می‌كنند كه با توجه به سیاست‌های ریاضت اقتصادی دولت كامرون این رقم تا سال 2020 (1399 ش) به سه میلیون و 100 هزار كودك افزایش می‌یابد، این وضعیت یك 'رسوایی ملی' برای انگلیس است.

این درحالی است كه برخی دیگر از مقامات با استفاده از سایر معیارها ازجمله هزینه های مسكن، رقم واقعی مربوط به فقر كودكان را 3.8 میلیون نفر (یك سوم كودكان انگلیسی) اعلام كرده اند.

توجه به وضعیت نابهنجار كودكان در كشورهای غربی زمانی عمق فاجعه را می‌نمایاند كه انگلیس به عنوان یكی از مدعیان نظام آموزشی و مراقبتی خوب در صدر كشورهایی قرار گرفته است كه به سوی فاجعه پیش می‌روند.

بی بی سی به نقل از كمیسیونرهای اقتصادی انگلیسی نوشت: آمار كودكانی كه در فقر به سر می‌برند، به دلیل مشكلات اقتصادی این كشور رو به افزایش است و ده‌ها هزار كودك انگلیسی طی سال‌های آینده شانس كمتری برای تجربه زندگی حداقلی خواهند داشت.

آنان هشدار داده اند كه این نوع تغییر در ارایه كمك هزینه‌ها و مزایا می‌تواند خانوارهای بیشتری را به شرایط زیر خط فقر بكشاند.

روزنامه اسپانیایی 'ال موندو' نوشت: دریافتی نیمی از شهروندان تا سقف 7 درصد كاهش یافته و این بزرگترین عامل افزایش فشارهای مادی بر خانواده‌ها و رسیدن كودكان تا فقر مطلق می‌باشد.

یك سازمان خیریه فعال در امور كودكان به نام 'كودكان را حفظ كنید'، 10 منطقه را به عنوان فقیرترین مناطق شناسایی كرده است كه این مناطق بخش هایی از منچستر، لندن، لستر، ناتینگهام، لیورپول، بیرمنگهام و بلكپول را دربر می گیرد.

'سالی كوپلی' یكی از مدیران سازمان 'كودكان را حفظ كنید' گفت: كودكان زیادی در مناطق مختلف انگلیس شب ها را بدون غذای مناسب و در خانه هایی سرد به صبح می رسانند و صبح ها نیز لباس مناسبی برای رفتن به مدرسه ندارند.

این سازمان توضیح داده است كه وقتی یك خانواده چهار نفره شامل دو كودك درآمدی كمتر از 240 پوند در هفته دارد در فقر به سر می برد.

**تجاوز جنسی به كودكان

-----------------------------

گروههای محافظت از كودكان در انگلیس در تازه‌ترین بررسی‌های خود دریافتند كه میزان تجاوز جنسی به كودكان در انگلیس ظرف 6 سال اخیر با افزایش 60 درصدی مواجه بوده است.

روزنامه انگلیسی 'دیلی‌میل'با انتشار این خبر افزود: شمار افرادی كه به كودكان و نوجوانان زیر 16 سال در 6 سال اخیر تجاوز جنسی كرده‌اند، از یك هزار و 916 نفر در سال 2009 به 2 هزار و 135 نفر در سال 2010 افزایش یافته است.

براساس این گزارش، این آمار و ارقام نشان می‌دهد كه سطح محكومیت‌های این چنینی در انگلیس درحال افزایش است. به طوریكه شمار جرایم آزار جنسی كودكان كه در دادگاههای انگلیس مورد بررسی قرار می‌گیرد سال گذشته با افزایش 11 درصدی روبرو شد.

آمار و ارقامی كه توسط موسسه آزادی اطلاعات انگلیس به دست آمده است، نشان می‌دهد كه از میان 21 هزار و 618 پرونده آزار جنسی در انگلیس در بین سالهای 2008 و 2009، نوجوانان زیر 18 سال بیشترین قربانیان آزار‌های جنسی تجاوزگران هستند.

براساس این گزارش، این آمار و ارقام نشان می‌دهد كه یك نفر از هر هفت قربانی آزار جنسی كودكان زیر 10 سال و یك هزار تن از آنها 5 سال یا زیر 5 سال سن داشتند.

روزنامه 'گاردین' با اعلام اینكه از هر 20 دقیقه یك كودك در انگلیس مورد تجاوز جنسی قرار می‌گیرد، نوشت: تنها در سال گذشته روزانه بیش از 60 مورد تجاوز جنسی به كودكان به پلیس این كشور گزارش شده است.

آمارهای رسمی پلیس انگلستان نشان می‌دهد كه در سال گذشته میلادی 54982 مورد تجاوز جنسی در انگلیس و ولز گزارش شده كه 23097 مورد آن مربوط به تجاوز به كودكان بوده است. بیشتر این كودكان (14819 نفر)، بین 11 تا 17 سال سن داشته‌اند، كه در این میان 8749 نفر از آن‌ها 13 تا 15 ساله بوده اند.

4973 نفر از قربانیان جنسی در سال گذشته كمتر از 10 سال سن داشته‌اند و از لحاظ جنسیت هم اكثر قربانیان دختران بوده‌اند، به نحوی كه 19790 نفر دختر و 3218 پسر مورد سواستفاده جنسی قرار گرفته اند.

**‌آسیب های وارده به زنان در انگلیس

------------------------------------------

زنان در انگلستان علیرغم ادعاهای این كشور،‌ همچنان قربانی آسیب های اجتماعی چون رواج خشونت، قاچاق زنان و دختران، اعتیاد به مواد مخدر، تبعیض جنسیتی و بسیاری از معضلات اجتماعی هستند.

سازمان ملل در گزارشی در سال 2008 به رواج انواع خشونتهای خانگی، جسمی و جنسی علیه دختران و زنان در انگلیس اذعان كرد.

در انگلستان بسیاری از زنان به حقوق قانونی و طبیعی خود دست نیافته اند، ازجمله آنكه وضعیت بازار كار اصلاح نشده است و زنان مجبورند 10 روز كار كند تا مزدی برابر 6 روز كار یك مرد را دریافت نمایند.

برخی كارشناسان علوم اجتماعی بر این باورند كه كاهش نرخ ازدواج در انگلستان حاكی از افول ارزش های خانواده و تعهدات اجتماعی است. برخی سیاست های اقتصادی نیز به سست شدن كانون خانواده در انگلیس كمك كرده است.

به رغم شعارهای حمایتی از زنان در انگلیس، به دلیل بی توجهی به نیازهای واقعی آنان، استرس های روانی بسیاری در میان زنان انگلیسی دیده می شود. در این كشور اروپایی، افسردگی، بیماریهای روانی و خودكشی در میان زنان مهاجر و اقلیت های قومی، به دلیل تبعیض جنسیتی بیشتر رو به افرایش است.

مصرف مواد مخدر، یكی از آسیب های جدی زنان در جامعه انگلیس است. آمارها از مصرف بالای كوكایین در میان زنان حكایت می كند. روانشناسان انگلیسی معتقدند این میزان بالای استفاده از مواد مخدر سبب افزایش افسردگی و بیماریهای روانی درمیان زنان شده است.

مصرف الكل نیز در میان زنان انگلیسی بسیار شایع است، به طوریكه میزان مرگ و میر زنان انگلیسی در اثربیماری های ناشی از مصرف الكل دو برابر شده است.

یكی دیگر از موارد تبعیض، قاچاق زنان و دختران به عنوان سومین تجارت بزرگ جهانی است. مقصد زنانی كه به انگلیس و دیگر كشورهای توسعه یافته و صنعتی قاچاق می شوند مراكز فساد و فحشاء برای بهره كشی جنسی است.

براساس آمار سازمان ملل، سالانه یك میلیون زن و دختر به صورت قاچاق وارد كشورهای توسعه یافته شده و مورد بهره كشی جنسی قرار می گیرند.

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت نیز در گزارشی كه براساس نتایج یك نظرسنجی كه توسط پایگاه شبكه اجتماعی 'مامسنت' انجام شد، نوشت: یك‌سوم از زنان انگلیسی مورد آزار جنسی قرار گرفته و ده درصد مورد تجاوز قرار می‌گیرند.

این تحقیق نشان می دهد، نگرش های اجتماعی منفی نسبت به تجاوز جنسی و قربانیان اینگونه حملات و نیز میزان پایین محكومیت در مورد مرتكب شوندگان این گونه جرایم،‌ عامل مهمی در اكراه زنان برای گزارش دادن یا صحبت كردن درباره این خشونت ها دارد. همچنین بسیاری قربانیان اینگونه جرایم از آن بیم دارند كه به علت نحوه لباس پوشیدن یا مصرف مشروبات الكلی و یا معاشرت با افراد ناباب سرزنش شوند.

این گزارش با اشاره به اینكه یك نفر از هر ده زن در انگلیس مورد تجاوز قرار گرفته و بیش از یك سوم آنها مورد تهاجم جنسی واقع شده اند، نوشت: 25 درصد از زنان انگلیسی مورد تجاوز قرار گرفته، دست‌كم چهار بار در زندگی خود آزار جنسی را تجربه كرده‌اند.

همچنین براساس گزارش های ایندیپندنت بودجه مقامات محلی برای سازمان هایی كه با قربانیان خشونتهای خانوادگی و سوء استفاده های جنسی همكاری می كنند، از هفت میلیون و هشتصد هزار پوند در سال های دو هزار و ده تا یازده به پنج میلیون و چهارصد هزار پوند در سال جاری كاهش یافت.

**افزایش مصرف مشروبات الكلی

-------------------------------------

دپارتمان حمایت از خانواده‌ انگلستان در گزارشی نوشت:‌ حداقل یكی از هفت كودك 11 تا 16 ساله (14 درصد از جمعیت كودكان انگلستان) در جمع‌ دوستان، نسبت به شرب مشروبات الكلی اقدام می‌كنند كه به دلیل سوء‌مصرف مشروبات الكلی قوی، اكثرا دچار ناراحتی‌های معده می‌شوند.

تحقیقات نشان می‌دهد كه در شش ماه گذشته سال جاری میلادی، دست كم یك چهارم كودكان 11 تا 16 ساله انگلیسی روزی سه بار مشروبات الكلی مصرف كرده‌اند.

دپارتمان خانواده‌ این كشور، علت اصلی مصرف مشروبات الكلی در میان كودكان انگلستان را نابسامانی خانواده‌ها، شرب خمر توسط یكی یا هر دو والدین، مشكلات تحصیلی و بی‌ثباتی روحی اعلام كرده است.

پژوهش**1673**1732**9123



:: برچسب‌ها: خانواده , تصویر ,
:: بازدید از این مطلب : 263
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، 'استوارت پیرس' كه نخستین تیم فوتبال المپیك بریتانیا را از سال 1960 تا كنون آماده می كند، فهرست طولانی 191 بازیكن را به 80 تن كاهش داد. تركیب تیم فوتبال زیر 23 سال در ماه ژوئن مشخص خواهد شد.

بكام كه ماه آینده 37 ساله می شود در صورت انتخاب شدن یكی از سه بازیكن مسن در تركیب تیم المپیك بریتانیا خواهد بود.

هافبك تیم فوتبال 'لس آنجلس گلكسی' آمریكا پیشتر تمایل خود را به بازی در بازی های المپیك 2012 لندن ابراز داشته است.

دوران بازی بكام در تیم ملی فوتبال انگلیس بعد از 115 حضور در این تیم به پایان رسید.

** 1584 ** 1589



:: برچسب‌ها: زنده , نیویورک شهرستان ,
:: بازدید از این مطلب : 247
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid


:: برچسب‌ها: انگلستان ,
:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

سیداحمد صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا»، اظهار داشت: راه‌آهن قزوین ـ رشت ـ انزلی ـ آستارا یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های ریلی کشور است که کشورهای آسیای میانه را به اقیانوس هند و کشورهای اروپایی و خلیج‌فارس متصل می‌کند.



:: برچسب‌ها: روز , لا , زنده ,
:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرگزاری فارس، وزارت اطلاعات در خصوص شناسایی و دستگیری تروریست‌های وابسته به رژیم صهیونیستی اطلاعیه‌ دیگری صادر کرد که متن کامل آن در ذیل آمده است.



:: برچسب‌ها: وابسته به تکزاس ,
:: بازدید از این مطلب : 275
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری "الجزیره"، "مصطفی عبدالجلیل" رئیس شورای انتقالی لیبی دیروز دوشنبه اعلام کرد که الجزایر به وی اطمینان داده است اجازه نمی‌دهد خانواده معمر القذافی از خاک این کشور برای فعالیت علیه مقامات جدید لیبی اقدام کنند.



:: برچسب‌ها: جشنواره ,
:: بازدید از این مطلب : 237
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

"کریس ناینم"، سخنگوی "ائتلاف ضد جنگ انگلیس" در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری فارس به بررسی اختلاف دیدگاه مردم انگلیس با دولت این کشور پرداخت و اعلام گفت: مردم انگلیس از سیاست های مداخله جویانه و جنگ طلبانه دولت انگلیس به ستوه آمده اند و روز به روز بر مشارکت مردمی در مخالفت با این سیاست ها افزوده می شود.



:: برچسب‌ها: لندن , سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 240
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرگزاری فارس، حسین محمد پورزرندی افزود: همچنین بر اساس برنامه ریزی های انجام شده مجامع عادی سالیانه تمامی سازمان ها و شرکت های تابعه شهرداری در رابطه با بررسی فعالیت و عملکرد مالی و حسابرسی آنها (بانضمام گزارش حسابرس قانونی) که از 14 فروردین ماه شروع شده حداکثر تا پایان خردادماه به اتمام خواهد رسید.



:: برچسب‌ها: استرالیا , د ,
:: بازدید از این مطلب : 254
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، جلسه علنی صبح امروز (سه شنبه) نمایندگان مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش با اعلام سیدشهاب‌الدین صدر نایب رئیس دوم مجلس که در غیاب لاریجانی و باهنر ریاست ساعتی از صحن علنی را بر عهده داشت، پایان یافت.



:: برچسب‌ها: موسیقی ,
:: بازدید از این مطلب : 274
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش فارس به نقل از روزنامه فرانسوی "فیگارو"، دولت فرانسه چندی پیش از تصمیم خود برای اخراج 5 امام جماعت مسلمان از جمله یک تبعه الجزایری به نام "علی بالحداد" که به زعم آن بخاطر ضربه زدن به منافع اساسی کشور اسلام‌گرای افراطی هستند، خبر داد.



:: برچسب‌ها: روش , د ,
:: بازدید از این مطلب : 274
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

حسن عباسی، مدیر روابط عمومی اورژانس تهران در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس با اشاره به آبگرفتگی متروی تهران اظهار داشت: تاکنون 6 نفر مراجعه کننده مجروح به اورژانس تهران گزارش شده است که بیشتر آنها به دلیل سرخوردگی بوده است.



:: برچسب‌ها: رقص , سفر , قرمز ,
:: بازدید از این مطلب : 248
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش باشگاه خبری فارس«توانا»، مرحله نهایی اردوی آماده‌سازی تیم ملی کریکت نوجوانان برای حضور در مسابقات آسیایی مالزی از 8 تا 11 اردیبهشت‌ماه در تهران برگزار خواهد شد.



:: برچسب‌ها: جشن تولد , پرندگان ,
:: بازدید از این مطلب : 240
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

علی اصغر یوسف‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: در جلسه صبح امروز کمیسیون تلفیق، واگذاری اموال دولتی و شرکتها مورد بحث قرار گرفت و درآمد حاصل از فروش نقدی 6 هزار و 500 میلیارد تومان تعیین شد.



:: برچسب‌ها: بارسلونا ,
:: بازدید از این مطلب : 232
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس، «قانون اصلاح عضویت ایران در برخی سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی» که در مجلس شورای اسلامی تصویب و به تأیید شورای نگهبان رسیده است از سوی رئیس‌جمهور برای اجرا ابلاغ شد.



:: برچسب‌ها: آسیا , زمستان , فوتبال ,
:: بازدید از این مطلب : 289
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

علی‌اصلان فرهادی کشاورز نمونه کشوری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، افزود: کشاورزان زحمت فراوانی می‌کشند و در شرایط طبیعی و اقلیمی محصولاتی به سختی تولید می‌کنند، اما هنگام عرضه به بازار با افت قیمت و دلالان سودجو مواجه می‌شوند که همواره دچار زیان می‌شوند.



:: برچسب‌ها: روز تعطیل , نیویورک , رنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 284
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا 'سیدمحمد پاكمهر' عصر سه شنبه در نشست شورای اداری این شهرستان اظهار داشت: هم اكنون 73 هزار نفر در 26 نقطه در حواشی شهر بجنورد سكونت دارند.

وی افزود: با توجه به اینكه شهر بجنورد حدود 200 هزار نفر جمعیت دارد، یك سوم جمعیت این شهر در نواحی حاشیه ای زندگی می كنند.

وی گفت: میانگین كشوری حاشیه نشینی یك هشتم جمعیت شهری است كه این رقم در شهر بجنورد به یك سوم جمعیت رسیده است و این امر خود می تواند برخی آسیب ها و معضلات اجتماعی را ایجاد كند.

وی در عین حال قشر حاشیه نشین را مظلوم خواند و اظهار داشت: باید مشكل و معضلات این قشر برطرف شود و دستگاه های مختلف نیز به این مناطق خدمات رسانی كنند.

وی بر ساماندهی حاشیه نشینان شهر بجنورد تاكید كرد و افزود: ساماندهی حاشیه ها در دستور كار امسال قرار دارد كه باید تمامی دستگاه ها نیز در این راستا فعالیت داشته باشند. ك/2

7184/626/330



:: برچسب‌ها: استرالیا , شهرستان , سنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 268
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، با توجه به این تغییر، اسامی داوران دیدار استقلال و الریان قطر که در تاریخ 13 اردیبهشت 91 در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می شود به شرح زیر است:



:: برچسب‌ها: به من , دریا ,
:: بازدید از این مطلب : 222
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

هادی مجیدی کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در خصوص انتشار خبری مبنی بر کودتا علیه امیر قطر گفت: این همان جنگ پنهانی است که بین قطر و عربستان وجود دارد، چرا که امیر قطر به دلیل بیماری کلیوی بستری شده و توان ادامه حکومت را ندارد، به همین دلیل عربستان تلاش دارد از فرصت به وجود آمده نهایت استفاده را کرده و بی‌ثباتی در این کشور را دامن بزند.



:: برچسب‌ها: انگلستان , شهرستان ,
:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس، مصطفی محمدنجار وزیر کشور در این همایش که با هدف «اجرای راهبرد متوازن کاهش و کنترل اعتیاد» برگزار شد، اظهار داشت: مواد مخدر بلایی خانمان‌سوز و سمی مهلک در جامعه است که با هدف نابودی کانون گرم خانواده‌ها و جوانان، از سوی دشمنان و مستکبران ترویج می‌شود تا آنان را به ورطه مفاسدی چون اعتیاد و پیامدهای ناشی از آن بکشاند.



:: برچسب‌ها: سفر , غذا , ایتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 256
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا»، بهمن گلبارنژاد، ملی‌پوش تیم دوچرخه‌سواری جانبازان و معلولین که موفق به کسب سهیمه حضور در پارالمپیک لندن شده است اولین دور از تمرینات خود را زیر نظر محمد عسکری، مربی تیم ملی، از اردیبهشت آغاز می‌کند.



:: برچسب‌ها: انگلستان ,
:: بازدید از این مطلب : 233
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid
آبگرفتگی در تهران

پس از بارندگی بی سابقه در تهران، خیابان‌های غرب و بخشی از مترو غرب تهران دچار آبگرفتگی شد

در پی بارش کم سابقه و آبگرفتگی خط چهار مترو تهران و برخی از خیابان‌ها و معابر این شهر، مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در جلسه امروز ۲۹ فروردین ماه این شورا اعلام کرد که "دیواره کانال‌های آب پایتخت چندان قابل اعتماد نیست و شهرداران منطقه باید از تمامی آنها بازدید کنند."

آقای چمران گفت که در هنگام آبگرفتگی تونل های مترو، ناشی از شکستگی دیواره کانال رود کن در غرب تهران، سه واگن در مسیر وجود داشت که مسافران آن به سرعت تخلیه شدند و این حادثه تلفات جانی نداشت.

رئیس شورای شهر تهران افزود: "بخش جنوبی ایستگاه استاد معین به دلیل گودبرداری برای ادامه این خط دچار آبگرفتگی شد که به دلیل وجود منازل مسکونی در بالای این منطقه، منازل تخلیه و شهروندان به هتل هویزه منتقل شدند."

به گفته مسئولان، آب ایستگاه آزادی تخلیه شده و تلاش برای تخلیه آب ایستگاه فکوری و حبیب اللهی ادامه دارد.

شهردای تهران دیروز اعلام کرده بود که حجم آب ورودی به خط چهار مترو ۵۰۰ هزار متر مکعب بوده و ارتفاع آب به ۱۸ متر رسیده است.

'خاکی برای جذب آب باقی نمانده'

معصومه ابتکار، دبیر کمیته محیط زیست شورای شهر تهران در مورد مشکل آبگرفتگی در تهران گفت: "در تهران خاکی برای جذب آب باقی نمانده است و طبیعی است که با یک بارش سنگین دچار چنین مشکلاتی شویم."

به گفته خانم ابتکار، اکثر کانال‌های آب در تهران بتنی است و سطح خیابان‌ها نیز آسفالت است و این وضع، امکان جذب آب را از پایتخت ایران گرفته است.

اما حسن بیادی، نائب رئیس شورای شهر نیز معتقد بود که مشکل اصلی در خارج از تهران بوده و مردم پایتخت به طور عادی تردد می کردند.

خانم ابتکار در پاسخ به سخنان آقای بیادی گفت: "خیابان نیایش به دریاچه بدل شده بود."

یک شاهد عینی در غرب تهران به بی بی سی فارسی گفت: "با بسته بودن خط ۴ مترو، دیروز و امروز حجم مسافران اتوبوس‌ها در ساعات اولیه صبح به شدت افزایش پیدا کرد و اتوبوس های بی‌.آر.تی (تندور) در حال انفجار از جمعیت است."

شاهد دیگری نیز گفت: "وقتی بارندگی شروع شد پس از چند دقیقه خیابان پر از آب بود، مجبور شدم کفش‌هایم را در بیاورم و پابرهنه راه بروم، فشار آب در برخی از مسیرها زیاد بود. حتی امروز هم که هوا آفتابی است هنوز خیابان‌ها پر از گل و لای و آب است."

حمزه شکیب، رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران در جلسه امروز خطاب به آقای بیادی گفت: "حتما شما زیر سقف بودید که برایتان مشکلی ایجاد نشد وگرنه در سطح شهر نیز مردم دچار مشکلات بسیاری شدند."

آقای شکیب همچنین گفت: "زمانی که برای یک ساختمان خاکبرداری می شود همه به فکر ساختمان کنار آن هستیم، اما چگونه می‌شود که در اجرای پروژه عمرانی مترو توجهی به همسایگی با کانال آب‌های سطحی نشده است؟"

در همین حال علی محمد قلی‌ها، مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران به خبرگزاری مهر گفته است: "پس از تخلیه کامل آب از ایستگاه‌ها خسارات وارده تعیین شده و زمان دقیق بازگشایی و خدمات رسانی مجدد خط ۴ مترو بین ایستگاه انقلاب تا میدان آزادی اعلام خواهد شد."



:: برچسب‌ها: قرمز , زنده , خانواده ,
:: بازدید از این مطلب : 257
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز موسسه آمار انگلیس افزود افزایش قیمت مواد غذایی انرژی و پوشاک مهمترین و بیشترین نقش را در افزایش نرخ تورم این کشور داشته است .

بر اساس این گزارش افزایش نرخ تورم بانک مرکزی انگلیس را با چالشها و دردسر های جدیدی روبرو کرده است . بانک مرکزی و دولت انگلیس امیدوار بودند تا با کاهش نرخ تورم زمینه لازم برای کاهش نرخ بهره بانکی فراهم شود .

بر این اساس کارشناسان اقتصادی بر این باورند که افزایش فشارهای تورمی می تواند اقتصاد به شدت بی ثبات و شکننده انگلیس را طی ماههای آینده با مشکلات جدیدی روبرو کند.

بر این اساس موسسه آمار انگلیس اعلام کرد نرخ تورم این کشور طی ماه مارس به بیش از 3.5 درصد رسیده است . این رقم در ماه فوریه نیز به 3.4 درصد رسیده بود . نرخ تورم انگلیس در سپتامبر 2011 میلادی به اوج خود یعنی 5.2 درصد رسیده بود .

این گزارش افزود بانک مرکزی انگلیس برای اجرای سیاستهای پولی انبساطی بیشتر باید افزایش فشارهای تورمی را مد نظر قرار دهد . اقتصاد انگلیس در سه ماه پایانی سال گذشته با کاهش رشد و رونق روبرو شده است و مخالفین دولت انگلیس بر این باورند که رکود اقتصادی به شدت این کشور را در سال 2012 تهدید خواهد کرد .

بر این اساس افزایش قیمت مواد غذایی و پوشاک بیشترین تاثیر را در رشد نرخ تورم داشته است به طوری که قیمت مواد غذایی در انگلیس نسبت به مدت مشابه سال قبل 4.6 درصد افزایش داشته است . این بالاترین رشد قیمت مواد غذایی در انگلیس از اکتبر 2011 به شمار می رود .



:: برچسب‌ها: ایتالیا , جشن تولد ,
:: بازدید از این مطلب : 254
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، 'حمید چانی' در گفت و گو با خبرنگاران خاطرنشان كرد: رسیدن به نتیجه مساوی چندان برای الغرافه خوب نبود چرا كه ما برای بهبود بخشیدن به شرایط خود نیاز به 3 امتیاز داشتیم.

وی افزود: البته رسیدن به گل در دقیقه 90 باعث شد تا حداقل یك امتیاز كسب كرده و حالا باید در بازی های آینده تلاش بیشتری كنیم.

این بازیكن با انتقاد از داوری روشن ایرماتوف گفت: این داور، پنالتی مسلم به روی فرهاد مجیدی را نگرفت و این بازیكن را اخراج كرد تا كار الغرافه سخت شود.

3783 / 1589



:: برچسب‌ها: زمستان , غذا ,
:: بازدید از این مطلب : 268
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از موسسه فرهنگی اكو، نمایشگاه آثار منتخب 'نخستین جشنواره تجسمی اكو'، روز گذشته (دوشنبه) با حضور 'حجت‌اله ایوبی' رییس موسسه فرهنگی اكو، جانشین سفیر ایران، رایزن فرهنگی ایران در قزاقستان، 'آلتایف بازار بای' معاون بخش تاریخ و فرهنگی وزارت فرهنگ كشور قزاقستان، 'ویكتوریا شیورینا' رییس موزه هنرهای معاصر آستانه و هنرمندان و اصحاب رسانه این كشور در موزه هنرهای معاصر آستانه در قزاقستان گشایش یافت.

این نمایشگاه دربرگیرنده 180 اثر منتخب از بین 4 هزار اثر رسیده از هنرمندان بیش از 30 كشور جهان در رشته‌های كاریكاتور، پوستر و عكس است و شهر آستانه قزاقستان پس از پاریس دومین میزبان آثار نخستین جشنواره تجسمی اكو است.

'ویكتورونا شیورینا' رییس موزه هنرهای معاصر آستانه، در مراسم گشایش این نمایشگاه، با اشاره به اهمیت جشنواره جهانی نوروزی اكو و ارزش آثار ارائه شده، تاكید كرد: برگزاری این جشنواره در نزدیكی ملت‌ها بسیار موثر است.

وی در ادامه از تلاش‌های موسسه فرهنگی اكو و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان برای فراهم كردن زمینه برگزاری این جشنواره تشكر و قدردانی كرد.

ایوبی رییس موسسه اكو هم در این مراسم ،نوروز را فصل مشترك انسان‌ها و به‌خصوص ملت‌های منطقه اكو معرفی كرد و گفت: موسسه فرهنگی اكو از فعال‌ترین سازمان‌های فرهنگی منطقه است و تاكنون برنامه‌های گسترده و متنوع فرهنگی در راستای تعامل و ارتباط مردم و هنرمندان كشورهای اكو اجرا كرده است.

وی افزود: تاكنون چهار كشور از كشورهای عضو اكو در این موسسه عضویت كامل دارند و كشور قزاقستان نیز در شرف عضویت كامل و پیوستن به اكوست.

ایوبی اظهار امیدواری كرد كه به زودی مراحل نهایی عضویت این كشور هم فراهم شود تا در آینده شاهد برگزاری برنامه‌های گسترده‌تری از سوی موسسه فرهنگی اكو در این كشور باشیم.

نمایشگاه آثار نخستین جشنواره تجسمی اكو در قزاقستان با استقبال و شگفتی بازدیدكنندگان، هنرمندان و خبرنگاران این كشور روبه‌رو شد.

این نمایشگاه تا دوم اردیبهشت 91 در موزه هنرهای معاصر آستانه برپا خواهد بود و پس از آن به آلماتی پایتخت فرهنگی كشور قزاقستان منتقل می‌شود تا مشتاقان هنر در این شهر نیز بتوانند از این آثار بازدید كنند.

جشن نوروز در كشور قزاقستان از 28 فروردین به مدت پنج روز به صورت عمومی در همه شهرها برگزار می‌شود و پس از آن هر یك از دستگاه‌های دولتی، مراكز علمی و آموزشی به صورت اختصاصی مراسم مفصل نوروزی را برگزار می‌كنند.

آثار منتخب نخستین جشنواره بین‌المللی تجسمی اكو، نوروز 1391 در مقر اصلی یونسكو در پاریس به نمایش درآمد و پس از قزاقستان به دیگر كشورهای اكو سفر خواهد كرد.

فراهنگ**9173**1588



:: برچسب‌ها: هنر ,
:: بازدید از این مطلب : 254
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی ایرنا، وابستگان نظامی كشورهای مختلف از جمله جمهوری آذربایجان، اندونزی، چین، تركیه و برزیل در كنار سایر فرماندهان ارشد نیروهای مسلح حضور یافته اند و از نزدیك مراسم رژه نیروهای مسلح را نظاره گر خواهند بود.

خانواده معظم شهدا، جانبازان، آزادگان به همراه سایر شهروندان تهرانی برای مشاهده رژه نیروهای مسلح در جایگاه های ویژه خود مستقر شده اند.

مراسم رژه یگان های نمونه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اعم از زمینی، دریایی، هوایی و قرارگاه پدافند هوایی قرار است دقایقی دیگر با حضور دكتر محمود احمدی نژاد رییس جمهوری و فرماندهان عالیرتبه ارتش، سپاه و ستاد كل نیروهای مسلح آغاز شود.

پس از سخنرانی رییس جمهور قرار است مراسم رژه با عبور یگان های پرچم، گارد محافظ درفش جمهوری اسلامی ایران و یگان یادمان شهدای ارتش كه حامل تصاویری از چهره های شهدای شاخص و فرماندهان ارتش هستند از مقابل جایگاه آغاز شود.

29 فروردین ماه سالروز ارتش، روز تجلیل و تكریم از دلاور مردی ها و رشادت های نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران است كه در سایه حمایت های بی دریغ امام راحل و رهبری فرمانده معظم كل قوا و به لطف حمایت های ملت ایران حضور خود را برای فداكاری در راه استقلال و حفظ تمامیت ارضی در مرزهای زمینی، هوایی و دریایی كشور اعلام كرده و در این راه بیش از 48 هزار شهید تقدیم كرده اند.

سیام**1478**9132



:: برچسب‌ها: عشق ,
:: بازدید از این مطلب : 256
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 فروردين 1391 | نظرات ()